It was the 6th of June, 1944...

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 02 jun 2019 18:58

De Duitsers worden inderdaad behoorlijk outnumbered; meer dan genoeg om op te schieten :grijns: :wink:
De DD's zullen d.m.v. gewone Shermans worden geproxied, was te leuk om niet in de lijst te zetten; nu hopen dat ze niet zinken
voor ze t strand bereiken :unsure:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 03 jun 2019 20:23

Nieuwe fortificaties zijn klaar :grijns:

Afbeelding

De extra mijnenvelden zijn inmiddels ook gereed, daarvan staat de lijm nog te drogen
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 03 jun 2019 20:30

Bij deze een plaatje van de basis van 't slagveld voor donderdag: ik heb een aantal terreintegels geleend zodat we een mooi Frans strand hebben B)
Aan verhoging tussen het strand en het achterland wordt nog gewerkt, daar leg ik morgen de laatste hand aan.
M.b.t. deze overgang heb ik een vraag voor de 'Duitse' spelers; op de eerste blz. van het scenario (zie eerste post in dit topic) geeft men aan dat we de keus hebben tusssen een 'bank' en een 'Sea Wall'. Regeltechnisch werken ze allebei net iets anders, daarom aan jullie de vraag wat jullie liever hebben? De Sea Wall werkt als AT-obstakel, maar geeft infanterie aan de zee-zijde Bullet Proof Cover als ze er tegenaan liggen. De 'bank' telt als Very Difficult Going, maar geeft deze cover niet.
Ik wil hierbij opmerken dat Allied air reconnaissance de kust uitgebreid verkend heeft, dus wat het ook wordt, de Royal Engineers zijn voorbereid :wink:

Afbeelding
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2019 20:50

Wow, echt super bezig Guy :thumbup:

Over de wall/bank: dat is een verschil tussen de verschillende stranden van Normandie.
'Omaha' had die grind muur waar infanterie achter kon schuilen (we kennen allemaal de scènes uit Saving Privat Ryan)
Andere stranden hadden die niet.

Aangezien de Geallieerden Britse troepen zijn lijkt de 'bank' mij dus meer toepasselijk :yes:
(Hoewel het met al die AVRE's waarschijnlijk beter is voor de Duitsers als die lekker op het strand vast blijven zitten :whistle: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 jun 2019 21:01

Laten we het houden op Sword beach, dat was volgens mij de achtergrond die Guy in gedachten heeft. Als dat er voor zorgt dat alle infanterie aan beide zeiden dood gaat, so be it. Het was een bloederige strijd waarvan we toch een beetje hopen de dappere gevallen strijders, aan beide kanten, enigszinds te eren met deze kleine memorial battle.

Bank dus denk ik dan.

@Guy: super netjes kerel, je steekt er wel wat werk in hoor! Ik heb er zin in! :worship:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 03 jun 2019 21:55

Dat wordt indrukwekkend! :worship:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Amran » 03 jun 2019 22:19

Het ziet er echt fantastisch uit :grijns:
Inspirerend!
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails

Berichtdoor Guy » 04 jun 2019 11:56

Bedankt voor de input gentlemen, een 'bank' lijkt inderdaad de meest passende optie :tu: . Heb gisteravond een beetje met foam geknutseld om deze overgang te maken. 'T gras dat ik er op heb geplakt vloekt een beetje
met de flock op de tegels, daar ga ik vanavond nog even naar kijken.
Heb er veel zin in, we gaan er een mooie avond van maken :D
Guy
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 04 jun 2019 19:41

Hoeveel interesse is er eigenlijk om V4 te (leren) spelen? Ik heb zelf de de El Alamein doos, en het lijkt mij interessant om wat meer met FoW te doen. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Guy » 04 jun 2019 20:36

@Kingjayko: op t moment is t animo voor V4 niet zo groot, maar dat komt denk ik deels door de grote GW revival.
Toevallig heb ik zelf ook de El Alamein doos en heb er een paar keer mee gespeeld, is prima bevallen. Als je wilt kunnen we een keer 'blue-on-blue' spelen,
kunnen we dan zien als een oefening van 8th Army.

@ Frank en Laurens: hebben jullie wellicht mooie objectives om in het achterland te plaatsen? Ik heb zelf wel een reeks objective markers, echter zijn die niet heel 'Duits' van aard.
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames