Guy's vlammende oorlogsblog

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Guy's vlammende oorlogsblog

Berichtdoor Guy » 22 feb 2010 14:40

Vervolg van pagina 2 ( Rifle platoon en twee 6 ponders)

Armoured platoon: 3 Sherman II's en een Sherman Firefly VC. Firefly is nog WIP
Afbeelding

Churchill Crocodile: een van de zwaarste Britse tanks uit WO2. De Crocodile is een variant op de Churchill VII en heeft in plaats van een machinegeweer
een vlammenwerper in de romp zitten. Het aanhangwagentje bevat de brandstof voor de vlammenwerper.
Vanwege de aanhanger heb ik de tank op een bases gezet. De tank staat hier los op, zodat ik 'm ook als gewone Churchill VII kan gebruiken. Base moet nog geverfd en krijgt nog gras e.d.
Afbeelding

Next for painting: 2 Churchill Crocodiles (trailers worden nog toegevoegd) en twee 17 ponders (anti-tank kanonnen)
Afbeelding

De 17 ponder was een uitstekend anti-tank kanon. Niet zo goed als de Duitse 88'er, maar sterk genoeg om bestuurders van Panthers en Tigers het leven goed zuur te maken. Hieronder een plaatje om de verhouding tussen een 6 en 17 ponder duidelijke te maken
Afbeelding
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Benman » 22 feb 2010 15:20

WIEEEEEEEEEEEEEEEEE :thumbup:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 feb 2010 19:36

Ziet er allemaal zeer netjes uit :tu:

Dat idee om de aanhangers van de Crocodile op een aparte base te zetten vind ik een hele slimme :yes:

Mijn Ieren mogen die super-aansteker niet in hun lijst (veel te traag voor de race naar Arnhem, natuurlijk) anders had ik dat idee zeker gejat :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 13 jun 2010 10:22

Na lange tijd weer eens een update. Churchills en 17 ponders zijn al een hele tijd af, maar heb door computerproblemen een tijd lang niks kunnen uploaden.

17 ponders
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de churchills
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Richard » 13 jun 2010 11:16

ziet er leuk uit guy... :tu:
Hoeveel punten ben je nu in totaal?
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 13 jun 2010 16:19

fraaie camo-netten op die 17-ponders :tu:

unit-nummer op de krokodil is ook een fraaie freehand :yes:
helemaal historisch correct neem ik aan?

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 13 jun 2010 16:28

Zien er weer strak uit Guy. :wub: Ik moet ook weer eens beginnen maar kom er niet aan toe. :(
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Guy » 13 jun 2010 20:24

Bedankt voor de complimenten :D

@ Richard; met alle modellen die ik heb, kom ik richting de 1600 punten, maar moet nog veel in elkaar zetten en schilderen. De Churchills schieten sowieso goed op qua punten, met z'n 3en betaal je er 400 punten voor

@ Frank; inderdaad historisch correct. In de briefing van de Schotse divisies staat alleen voor de 15th Scottish division te vinden waar de churchills vandaan kwamen die hen ondersteund hebben. Voor de 51st Highland blijft het bij de opmerking dat ze een paar keer ondersteund zijn door crocodiles. Na wat research zijn deze crocodiles waarschijnlijk van het 141st regiment van het Royal Armoured Corps geweest, wat resulteert in het unit nummer 993.
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 28 jun 2010 19:35

Na de mooie oefenmissie met de Amerikanen en Ieren van Frank, heb ik dit weekend nog even wat door geschilderd om aanstaande donderdag een volledig geschilderd leger op tafel te kunnen zetten.

6 ponders, inclusief vervoer. Goedkoop en behoorlijk effectief (nou ja, effectief, als je niet de hele battle Pinned Down bent wel :wink: )
Afbeelding

The bloody Jerry's won't know what hit'm
Afbeelding

Nog een close up van een decal van de partij die we met z'n 4en hebben besteld
Afbeelding

2de rifle platoon is ook volledig geschilderd, heb ze dit weekend nog voorzien van gras e.d. Kan nu een legaal geschilderd leger inzetten :D
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2010 20:34

Nice :yes:

Die kleurrijke markings maken ze echt typisch Brits B)
Die Amerikanen deden alles zo saai met wit :gaap: (als je al iets van markings kan vinden op hun voertuigen)

Een Tiger zul je er niet snel mee te pakken krijgen, maar mijn Shermans werden toch erg zenuwachtig van die gasten donderdag

Schilder je die gun-crew nu ook vastgeplakt op de base?
Dat lijkt me helemaal onmogelijk :dunno:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames