Mijn eerste stapjes in 40k

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor bas_2312 » 12 nov 2008 22:27

[quote="Squiggoth"]D'r moet nog een bordje op dat deurtje ... "plEeze nOKk bEfoUR EnTreE" of "Privut Part - Zog Off" of zo. :P

Het bekkie begint er erg lekker uit te zien, 't is net de Epic Gargant maar dan veeel groter en dus veeel hipper. Niet vergeten om 'm een smoel vol grote tanden te geven wa. :p

Gekke bordjes en grots en allerlei onzin komt er nog op als ie eenmaal in elkaar zit.

Tandjes komen er ook nog op. Eerst dacht ik dat ik die wel met sprue zou kunnen maken, maar dat is te dun dus nu mag ik alsnog allemaal doosjes van plasticard gaan bouwen.. :/
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Bobske » 13 nov 2008 09:04

ziet r erg goe uit!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Benman » 13 nov 2008 11:19

Yup, hij is erg mooi aan het worden. Maar hoe loopt hij eigenlijk? :unsure:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 13 nov 2008 11:46

[quote="Benman"]Maar hoe loopt hij eigenlijk? :unsure:

Met z'n voetjes natuurlijk. ;)

Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor bas_2312 » 14 nov 2008 22:13

[quote="Benman"]Yup, hij is erg mooi aan het worden. Maar hoe loopt hij eigenlijk? :unsure:

Hij loopt niet. Echte Orken huppelen. :yes:

Ik ben nog wat verder gegaan met de achterkant. Dit deel is nu wel af denk ik, afgezien van een paar duizend rivets :(

Afbeelding

Met een Mek-achtig logootje op z'n bips.

Afbeelding
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Squiggoth » 14 nov 2008 23:29

Hip!

Wat betreft die rivets ... je kunt ze redelijk snel maken door te ponsen; neem een dunne strip plasticard en een botte naald, duw kuiltjes in de plasticard (niet helemaal doordrukken, want dan lijken het meer op kogelgaten), draai de strip om en voila, een strip metaal met bolle studs/rivets. B)
Als je zulke strips langs de randen van je Gargant plakt heb je al een groot deel van je rivets gemaakt met minimale inspanning ... dan hoef je alleen nog wat 'echte' rivets op die grotere armour plates te plakken.
Dat ponzen kan natuurlijk ook met grotere platen, zolang het plasticard maar dun is. Je moet zelf effe uitproberen welke dikte het beste werkt want ik doe nog steeds niet aan voertuigen. ;)

Je zou eventueel ook nog ondiepe gaatjes kunnen boren in een dik stuk plasticard, om de illusie te wekken dat het van die dieper gelegen studs zijn. ^_^
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2008 20:10

Hip gebruik van de Trukk bits B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor bas_2312 » 16 nov 2008 20:32

Het maken van die rivets stel ik nog maar zo lang mogelijk uit :p

Ben nog maar even verder gegaan met de basic structure. Dit keer de wapens, niet onbelangrijk.

Afbeelding

Heb na het maken van deze foto de LiftaDroppa arm ietsje ingekort en de klauwen iets bijgestelt. Nu lijkt hij niet meer zo heel erg uit balans, hoewel dat natuurlijk niet heel erg is bij een Ork constructie.

Hierna ga ik denk ik een base maken (mag dat sowieso bij 40k vehicles?) zodat ik de pose kan vastleggen. Moet hij stil blijven staan zoals op de foto, of meer rondstampen, zoals op dit plaatje:

Afbeelding
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Bobske » 16 nov 2008 20:51

stilstaan, die stappende is net alsof hij om valt.
Lijkt me ook nietdat zo'n ding zo stapt.maar ja
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Benman » 16 nov 2008 20:58

Hm, op zich is het voor deze Gargant nou net de juiste pose wanneer hij zou kunnen lopen. Dat was een hele tijd geleden al zo met de tweebenige robots waarmee ze in Japan zo experimenteerden en waarmee ze nog steeds druk zijn. Toen moesten robots ook al heen en weer zwiepen om niet naar dié kant te vallen waar de voet/het been werd opgetild. Een balanskwestie waarmee ze met de nieuwe robots van nu al héél wat beter uit de voeten kunnen.

Sowieso is een Gargant geen staaltje vernuft waar de intelligentie vanaf straalt, dus een 'lompe pose' mag volgens mij best.

Onderstaande link geeft een undruk van dat wiegende lopen en nu heeft deze robot al een beweegbare heup waardoor het wiegen een eind minder is. Stel je die heup eens stug voor? Dan snap je wat ik bedoel. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=6AIGA-OxwmU
Laatst bijgewerkt door Benman op 16 nov 2008 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs