Start campaign 2008

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 mei 2008 07:45

Dat is zo, ik ga alleen mijn vorige tegenstanders missen. Alleen Guy doet nog mee, Nas, Vinny the butcher en Frank doen niet mee.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 28 mei 2008 07:46

PS. Ga je de aangepaste regels nog een keer online zetten?
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor TROLL » 28 mei 2008 19:31

ik zei dat ik ze donderdag zou mee nemen

ik heb niet bijzonder veel tijd sorry.

laatste paar dingen die nog gedaan moeten worden voor school.

leraren die er op het einde vant jaar achter komen dat er nog een PO bij moet ofzo ;)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2008 09:19

Yo trollyboy!

Gaan we vanavond beginnen? Misschien is het handig om vanavond even een tijd af te spreken dat we de 'orders'/het uitdagen doen, zodat iedereen weet hoe laat hij of zij er moet zijn?

Ik kan er namelijk best om 7 uur zijn, maar als de laatsten pas om 10 uur komen dan kan ik betere dingen met mijn tijd doen. Van de andere kant wil ik niet dat iedereen op mij moet wachten met uitdagen... Capich?

Anyway, see you all tonight!

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor TROLL » 05 jun 2008 09:33

nou kijk:

rudi is er niet(vakantie oid zij hij vorige week) (dan vraag ik me af of tim erbij is)

en Guy zou later komen.

dus het gaat -3 spelers niet echt lukke?
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 jun 2008 14:53

Okay, vanavond dus geen campaign. Dat is oké, maar het is fijn als mensen dat ook hier melden als ze niet kunnen of als we geen campaignbeurt hebben, dan hoef ik namelijk niet mijn hele leger naar Nijmegen te zeulen. ;)

Niets tegen jou Theo :wub: , maar misschien moeten we daar even afspraken over maken, anders krijgen we straks irritaties en zo. :snif:

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor TROLL » 05 jun 2008 15:44

snap ik en umh dat is dus voor iedereen! ^_^
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor TROLL » 12 jun 2008 14:23

goed: de rules

Campaign warhammer fantasy, 2008
Hive novio
By: Theo anema

Chapter 1: De campaign map
Chapter 2: sequence of play
Chapter 3: Events
Chapter 4: Revenue
Chapter 5: challenge
Chapter 6: battle
Chapter 7: conquest and build

Ch 1: De campaign map

De map die gebruikt word voor de WHFB campaign 2008 is het oude hexes veld van de vorige WHFB campaign.

Het doel: een speler zijn/haar doel is om 20 landjes in zijn/haar bezit te krijgen, of om het kasteel van de vijand te conqueren.

Features:

Kastelen:
Er spelen 7 spelers mee, zij hebben elk een kasteel gekregen (door middel van d6 rollen)
Hier begint elke speler zijn/haar rijk

Mines:
Deze kunnen worden gebouwd op rivieren en bergen, en vullen elke beurt gold toe aan je schatkamer.

Wizard tower:
Als het landje met de wizardtower erop door een speler wordt geclaimt krijgt deze voor al zijn battles zolang hij de toren in handen heeft: gratis lv2 upgrade voor een level 1 wizard, en een spell gerold op d6 uit een lore naar keuze.

Lizardmen zigurat:
Als het landje met de zigurat erop door een speler word geclaimt krijgt deze voor al zijn battles
+50 pts gratis magic items. Deze mogen een hero level character dus een maximum geven van +100pts magic items, LET OP!: de 50pts van de zigurat en die van je hero mogen niet gemixt worden om items van boven de 50pts te gebruiken.

Watch tower:
Als het landje met de watch tower erop door een speler word geclaimt krijgt deze voor al zijn battles de keuze om: of +1 op de roll voor het kiezen van een tafelrand, of +1 voor de roll who gets the First turn.
Ch 2: sequence of play

Elke campaign ronde heeft enkele stappen dit zijn:
Events
Revenue
Challange
Battle
Conquest and build.

Ch3 Events

Elke beurt begint met het kiezen van events, de speller met het kleinste rijk (indien meerdere spellers even klein zijn zal hierom gerolt worden) mag beginnen met kiezen daarna de spelers met de grotere rijken en op het laatste de grootste.

De events zijn:
1: fools gold (een speler mag geen revenue krijgen deze beurt)

2: Building boom (je mag een mijn plaatsen op een gebied naar keuze)

3: All or nothing (je krijgt 2 empire points erbij per gewone battle, speel je een draw of verlies krijg je geen punten)

4: Scouts (in al je battles moet je tegenstander als eerste zijn hele leger opzetten, daarna zet jij jou leger op, en je mag beginnen)

5: diplomacy: (kies een speler, die speler mag jou deze beurt niet uitdagen)

6: Land grab: (je mag een landje gratis claimen)

7: Elite army: (je mag net zoveel elites en rares in je leger, wel moet je voldoen aan het 2core, en 1 general minimum, voor highelfs uiteraard 1 core)
Ch4 revenue

Elke beurt gaan de spelers kijken hoeveel gold zij uit hun mines weten te halen

Een mine op een rivier: 2d6 x10 gold
Een mine op een mountain: 3d6 x 10 gold

Je kan tot op een maximum van 200gold krijgen uit je mines (het goud dat je verdient is alleen in die beurt besteed baar en sla je niet op naar je volgende beurten)

Een mine gaat kapot wanneer:
Het landje word geclaimd door een andere speler
Als al je dobbelstenen het zelfde aantal hebben, je krijgt het gerolde aantal en daarna is je mine weg.
Ch5 challenge

Elke beurt moet iedereen uitdagen, je kan 1 maal uitdagen dus bedenk goed wie. Wederom beginnen we met de speler wiens rijk het kleinste is.

Je mag iedereen uit dagen en bij een eerlijke verdeling zal iedereen 2 battles hebben per beurt maar!

Het kan voor komen dat 2(of meer spelers) iemand uitdagen, het is dan aan de uitgedaagde om een keuze te maken tussen:

1 battle tegen al de uitdagers samen waarbij: de uitdagers elke ½ +10% van het uitgedaagde leger hebben(bij meer spelers word het 1/3 of ¼ etc)
Of meerdere battles tegen al de spelers appart.

Ch6 battle

Al de battles worden gespeeld volgens de regels van WHFB, je spreekt van te voren af hoeveel pts je speelt en je maakt duidelijk hoeveel gold je wilt besteden alvorens de battle begint.
Het is niet mogelijk om de unit keuzes die hebt te vergroten door af te spreken:

We spelen een 1800pts battle en ik wil 200 gold gebruiken om op 2000pts te komen, in dit geval mag je nog steeds geen lord kiezen, geen extra special en geen extra rare.

De uitkomsten:

Lose: 1pts
Draw: 2pts
Minor victory: 3pts
Mayor victory: 4pts
Massacre: 5pts

Als het gebeurt dat meerdere spellers samen spelen word hun einde score de helft van wat ze normaal zouden verdienen (naar beneden afgerond!)

Ch7 conquest and build

In deze fase spendeer je je gekregen punten

Aan:

Claim tile: 2pts (je claimt een onbezet landje)

Conguer tile: 3pts (je claimt een vijandig landje

Build 1pts(je bouwt een mine op een landje waar dat kan)

Raid 1pts (je voegt voor je volgende beurt 2d6 x10 gold toe aan je schatkamer)

Siege 5pts (in je volgende beurt besteed je jou challange aan deze siege, het landje van waaruit je sieged kan in deze conquest and build fase niet meer geclaimt worden door een andere speler)

Support 2pts (als jou landjes binnen 3 zijn van een kasteel dat gesieged word, kan je ervoor kiezen om support te sturen, dit bedraagt 500pts, en dus speel je mee in de siege, dit gaat verder niet van je challange rechten af, je mag zelf een kant kiezen, die van de attackers of defenders)

Notes:
• Mountains: kosten 1pts meer

THE END HAVE FUN ETC
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor TROLL » 12 jun 2008 14:25

Goed van al de spelers die mee doen heeft niemand gemeld of ze er wel of niet zijn vanavond?(i know lui van mij dat ik het niet heb gevraagd)

Dan hoop ik dat vanavond iedereen er is, en anders post ik gewoon elke week de vraag of mensen er wel of niet zijn?
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Richard » 12 jun 2008 15:10

als ik het goed begrijp, is het dus verstandig om AL het goud, dat je in een beurt binnenkrijgt meteen op te gebruiken in de eerte de beste battle?
volgende beurt is het namelijk weg?
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2008