Amry list late

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Amry list late

Berichtdoor joost » 01 apr 2015 09:19

Ik heb al rond gekeken en drie army builders gecheckt dus toch maar even de easy way ...want ipv zoeken ga ik liever nog wat tankjes gereed maken voor de strijd :wink:

Ik wilde een army list maken maar dan bijv. gewoon german en late maar zoals ik het nu zag moet je elke keer een campain kiezen met de beschikbare troepen.
Weet iemand met welke dat wel kan , want misschien heb ik ook nog wel niet goed gekeken :worship:

Alvast bedankt voor de moeite :worship:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Re: Amry list late

Berichtdoor TROLL » 01 apr 2015 09:36

Ik ben nog niet zo lang bezig, maar in t forcesboek staan de standaard leger lijsten van elke grote natie. En er zijn inderdaad een hoop campaign lijsten beschikbaar. Voor duitsers late war zou grey wolf de best zijn. (heb ik van horen zeggen, moet hem zelf nog bestellen) :)
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Benman » 01 apr 2015 10:11

Ik heb ook de 'oude' boeken als Viller Bocage en Fortress Europe nog en ook daarin kon je kiezen uit een aantal legerlijsten die allemaal wel een beperking hadden kwa opbouw. Ik heb nog geen boek, armybuilder o.i.d. gezien die je vrij laat in het samenstellen van een 'uit de duim gezogen' leger. Zelfs tussen verschillende Duitse legerlijsten zit er verschil tussen bijvoorbeeld de 'aufklärungstruppen' of recce. De ene lijst maakt gebruik van bijvoorbeeld Kfz 234 en in de andere legerlijst moet je bijvoorbeeld Kübelwagens gebruiken. Daar ben je dan aan gebonden.

Ik heb dan ook nog géén armybuilder gevonden die je vrij laat kiezen uit beschikbare units om zo een lijst samen te stellen.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 apr 2015 10:35

[quote="Benman"]
Ik heb dan ook nog géén armybuilder gevonden die je vrij laat kiezen uit beschikbare units om zo een lijst samen te stellen.

Dat klopt, die is er niet en zal er waarschijnlijk ook niet komen. Geen elk legeronderdeel had even makkelijk beschikking over alles wat het leger van die natie te bieden had. Lijsten zoals die in Grey Wolf laten je al heel erg vrij in je keuzes. Ze proberen de lijsten redelijk historisch correct te houden.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor joost » 01 apr 2015 11:01

Heren bedankt voor de info dan stop ik met zoeken :wink:

ik snap dat de lijsten opzich nodig zijn, maar nu we net beginnen en de troepen redelijk beperkt zijn is het gewoon handig om alles te proberen en te testen.
Ik maak nu handmatig een lijstje zodat de punten een beetje kloppen en dan kunnen we dit weekend effe testen hoeveel beter de ene nu eigenlijk is t.o.v. De andere .. :grijns:

us tegen german ..ben benieuwd :thumbup:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Keer terug naar Historische wargames