Tijd om een battle te spelen
Ben zn duitsers, voor het opstellen

en mijn para's

Scenario was Strategic Withdrawal, dus mijn Para's begonnen goed ingegraven wat objectives te bewaken, aan Ben de taak om ze daar van af te schoppen

Bah, tanks
daar zijn mijn para's niet zo goed in, en de infantrie zat ook nog in gepantserde halftracks

Na een paar beurten demonstreren hoe lastig het is om ingegraven infantrie pijn te doen kwam een stel van Ben zn halftracks dichtbij genoeg dat ik de gok waagde en mn Glider Infantrie hun schuttersputjes uit liet rennen om te proberen wat handgranaten in die dingen te gooien.
Dat was succesvoller dan gedacht, want na wat opzoeken in de regels bleek dat passagiers het niet overleven als hun voertuig in Assault word opgeblazen

Nu ze eenmaal uit hun beschutting waren werden de Glider-jongens opeens heel veel kwetsbaarder en Ben zn machine-geweren maakte er snel een eind aan.
Aan het andere eind van de tafel maakten mijn gepantserde jeeps erg veel dreigende bewegingen en deden wat schade aan Ben zn anti-tank-kanonnen.
Toen Ben besloot dat ze wel erg irritant bezig waren en er met zijn PanzerIV's op te gaan schieten stond ik al klaar met de rookpluimpjes, want dat was compleet hopeloos
Twee beurten later, met alleen een paar krassen op de lak, stonden alle 4 de jeeps klaar om wat halftracks in de kont te schieten
(compleet idioot, maar 4 panzerIV's en een stel PaK40's kreeg alleen een paar Bailed Outs voor elkaar
de goden van de kansrekening waren duidelijk op vakantie
)Helaas hadden ze de .50's geladen met marshmellows, want er gebeurde helemaal niks

De volgende beurt waren de kans-goden weer terug van weggeweest en verdwenen mijn lieve jeepjes (eindelijk) achter een stel rook-pluimen
Ondertussen was mn peleton para's dat op die linkerflank een objective bewaakte behoorlijk gevaarlijk uitgedund, en die tanks en halftracks kwamen wel erg dichtbij, dus mijn centrale peleton kroop uit zn schuttersputjes om in te grijpen.
De PanzerIV's waren gericht op het linkerpeloton en door het terrein behoorlijk opeen gepakt, een ideale gelegenheid om ze in de flank te pakken.
Even leek het een glorieus moment voor een simpele bazooka, maar helaas gooide die irritante 'Schürzen'-save roet in het eten.
Dan maar er op af rennen en proberen wat explosieven naar binnen te douwen
Bij 1 tank lukte het, en de rest vluchtte, maar ik had gehoopt op meer
Mijn anti-tank platoon kwam uit ambush tevoorschijn, en schakelde een paar halftracks uit

Ondertussen was het al flink laat, en was het echt tijd om naar huis te gaan, dus het bleef onbeslist
Vrij spannend moment om te stoppen, want het hing echt in de balans.
Al met al zeer leerzame ervaring en zéér vermakelijke avond.
Ik sta al klaar voor de volgende, Ben