It was the 6th of June, 1944...

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 05 jun 2019 21:48

Wat de objectives betreft zou de Kübelwagen prima zijn; ik heb nog een universeel objective met olievaten, dan hebben we er 2.

@ Frank: goed bezig, idd ideaal om in de stemming te komen :D
@kingjayko: bedankt voor t aanbieden van t Sherman objective, die bewaren we voor D+1 :tu: Potje kunnen we wat mij betreft gaan plannen btw
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 06 jun 2019 08:51

Ik zag gisteren plaatjes van deze dingen en ik dacht "Hé, die heb ik ook nog ergens liggen!"

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gezocht, gevonden, ge-primed, geschilderd en ze komen vanavond mee :yes:

Potje kunnen we wat mij betreft gaan plannen btw

Uiteraard beginnen we morgen met plannen voor de battle voor 75 jaar Market Garden (nog maar 3 maanden :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 06 jun 2019 10:07

Goed bezig Frank :thumbup: B) Tot vanavond!
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 06 jun 2019 11:39

Wat de objectives betreft zou de Kübelwagen prima zijn; ik heb nog een universeel objective met olievaten, dan hebben we er 2.

@ Frank: goed bezig, idd ideaal om in de stemming te komen :D
@kingjayko: bedankt voor t aanbieden van t Sherman objective, die bewaren we voor D+1 :tu: Potje kunnen we wat mij betreft gaan plannen btw

Volgende week donderdag zou wat mij betreft wel kunnen. :) Ik heb gewoon de inhoud van de El Alamein doos (dus de Grant en de twee Crusaders) en ik heb nog een Motor Platoon.

Uiteraard beginnen we morgen met plannen voor de battle voor 75 jaar Market Garden (nog maar 3 maanden :wink: )

Dan moet ik eens even graven tussen de blisters, volgens mij heb ik de hoofdpersonen aan Britse kant nog. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Beastherder » 06 jun 2019 12:12

Dan moet ik eens even graven tussen de blisters, volgens mij heb ik de hoofdpersonen aan Britse kant nog. :grijns:

Oh, de meeste ken ik wel :wink:

http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=81&t=1741&start=80

http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=81&t=1741&start=59

Geen Britse para's (dat hele Arnhem gebeuren is zo cliché) maar gefocust op Nijmegen B)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 06 jun 2019 22:14

Helaas door ziekte kon ik er niet bij zijn, maar een vervolg-game of market garden oid doe ik graag mee. Mochten jullie nog captured russische equipment willen gebruiken, die kan ik waarschijnlijk ook leveren (76mm 1927 guns, 76mm ZIS-3's en 45mm 1943 zijn voornamelijk te krijgen in de westfront lijsten iirc. Dat en T-34's maar daarvan geloof ik wel dat jullie nog hebben tenzij iemand captured T-34 company wil spelen en mijn 20 stuks nodig heeft)
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Rensdyr » 07 jun 2019 12:39

Hier een kleine foto-impressie van de slag.
De Britten kwamen wel van het strand af, maar wisten uiteindelijk helaas geen doorbraak te forceren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Beastherder » 07 jun 2019 14:28

Mooie foto's! :tu:

Het was een prachtige pot, en het zag er heel indrukwekkend uit. :yes:

Toen die enorme golf Britten het strand op kwam dacht ik 'Dit gaan we nooit redden' :o maar het geluk was op zekere momenten echt niet met de Geallieerde spelers. -_-

Die ene boot die wel 5-6 beurten verdwaald was op zee werd uiteindelijk echt lachwekkend :D
AVRE's die maar niet raak konden schieten en een Sherman Flail tank die zichzelf opblaast bij zn eerste poging een mijnenveld op te ruimen waren een stuk vervelender.
Mijn ronduit moorddadige succes met het machinegeweervuur van mn bunkers en infanterie was soms gewoon beschamend :bloos:

In de laatste paar beurten die we speelden begon de eerste verdedigingslinie echt te kraken en begonnen ook aan Duitse kant de slachtoffers te vallen, maar we hadden de Geallieerden lang genoeg op het strand vastgepint om het als een Duitse overwinning te laten tellen.
Voor het scenario moesten we nog 3 beurten verder spelen, maar het was al bijna middernacht :gaap:

Echt top
Bedankt Guy voor het regelen :thumbup:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 07 jun 2019 19:59

Mooie foto-impressie Rens :thumbup: :grijns: B)
Vond het een zeer geslaagde avond met een gedenkwaardige slag, de voorbereiding meer dan waard.
Ik kijk al uit naar de Market Garden
Guy
BOFH

Berichtdoor Guy » 07 jun 2019 20:35

Nog even nagenieten :grijns: Veel groeten uit Newcastle!

Afbeelding
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames