Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Lorenzo's Grossdeutschland Panzergrenadiers

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2015 12:20

Geen probleem

2300pts? (aka alles wat je hebt :wink: )

enige voorkeur aan tegenstander of laat je je verrassen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 05 maart 2015 13:10

Ik zet inderdaad alles in wat ik heb. Als je beslist hebt wat je neemt vind het wel leuk om te weten wat ik tegen ga komen. (het is niet alsof ik mijn lijst er op aan ga passen, want veel meer dan een panzerfaust of een SMG her en der inruilen kan ik toch niet :nono: )
Waarschijnlijk speelt het op de dag zelf ook wat sneller als ik al een beetje kan voorbereiden op wat jij inzet.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2015 16:03

hmmm

altijd een lastige keuze :scratch:

(vandaar dat ik ook altijd aan mn tegenstanders vraag wat ze willen, hoef ik niet meer te kiezen :wink: )

Laat ik je nog weten....

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 maart 2015 10:42

Gisteravond een lange en zware pot tegen Beastherders Amerikaanse 82nd para's gespeeld. Super gezellig, en zeer leuk om al mijn nieuwe speeltjes op tafel te zetten. Ik had nog niet eerder met transports, rocket artillery, mortieren en recce units gespeeld dus er was veel op te zoeken in de regels, vooral over armoured transports.

Het scenario was erg in mijn voordeel, ik was de attacker en moest een objective van de yanks veroveren. We hadden allebei de helft van ons leger in reserve, maar de yanks kwamen pas vanaf beurt 3 op een random deel van de tafel. (uiteindelijk beurt 4 en 5 voordat er reserves kwamen). Mijn reserves kwamen trouw vanaf beurt 1 elke beurt oprijden.

Resultaat: De duitsers hebben gewonnen door met een hoop units een cirkel om het objective te maken zodat de yanks niet binnen 4 inch konden komen met hun reserves. Maar voor ik het objective had heb ik wel 4 beurten moeten ploeteren en zwoegen om 1 platoon para's er van af te stampen. Man wat zijn die lui vervelend zeg. Het hielp overigens niet dat de commandant van mijn tweede grenadier platoon zijn halftrack blijkbaar op kop in een kuil in het bos had liggen, want het lukte hem 3 beurten op rij niet om het bos uit te rijden.

Lessen:
- Tigers kunnen awesome zijn, tegen units die niet zoveel anti-tank hebben. Ze zijn de hele battle ongeschonden gebleven, hebben een huis vol glider-para's platgereden en genoeg infanterie in assault platgereden om me de overhand te geven. Met AT10 bazooka's komen die jongens gewoon niet door het side armour 8 heen, en zelfs AT 3 of 4 in assault doet niet zo veel.
- Mounted assault: Meer regels lezen. Ik heb een hoop geleerd, maar ook nog veel fout gedaan met mijn armoured transports. Ze zijn toch best fragiel. Het is minstens nodig om de vijand te pinnen en smoke neer te leggen voor je een assault maakt, anders krijg je teveel hits. (2 destroyed / bailed OF 5 hits is genoeg). Jammer dat de transport regels over het hele boek verspreid staan.
- Raketlanceerders op halftracks zijn prima. Zeer tevreden voor 230 punten. De mortars mogen er trouwens ook zijn.
- Halftracks hebben VEEL schoten. 6 MG schoten per stuk is niet mis, met 5-6 halftracks per unit.
- Anti-air guns moet ik echt hebben. Al is het alleen maar om de schijt AOP vliegtuigjes te kunnen bedreigen. In deze battle had ik het niet nodig, maar dat kwam vooral door goed rollen met mijn self-defence AA MG's, als die rol iets anders was geweest had dat best veel verschil kunnen maken.

Geslaagde avond, volgende keer daag ik je russen uit Beastherder!

@Beastherder: Uit de FAQ:
Can Counterattacks bring other
platoons into the Assault?

No. Teams cannot move within 2”/5cm
of teams from platoons not involved in
the assault, and these platoons take no
part in the assault.

Dat mag dus toch niet blijkbaar. Mijn fout. :dunno:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 maart 2015 16:05

[quote="Caladai Doomblade"]
Dat mag dus toch niet blijkbaar. Mijn fout.

Ach, ik denk niet dat het voor het eindresultaat iets had uitgemaakt

Het was al een godswonder dat mn para's het nog zo lang vol hielden tegen die overmacht -_-

Zeker veel geleerd, want mijn ervaring met Armoured Transport, Mounted Assault, Dismounting Under Fire, etc. was ook behoorlijk nihil. :dunno:

Erg onder de indruk van zo'n halftrack lijst versus infantrie
Doordat ze niet hoeven uit te stappen kunnen ze gewoon in beurt 2 al assaulten :disturbed:
Dat geeft je echt zo weinig tijd om te reageren en wat schade te doen

Gelukkig moeten die flamer-halftracks afremmen om te vuren (op volle snelheid een vlammenwerper afsteken zorgt er alleen voor dat je jezelf in brand steekt ^_^ ), dus voor de flamer/assault combo moet je wachten tot beurt 3
Dat is nog steeds erg kort, en de impact van die vlammenwerpers op infantrie is toch echt wel een beurt wachten waard :yes:

Tegen andere tegenstanders (tank-lijsten) veranderd de dynamiek van het leger wel helemaal. Ik ben benieuwd hoe ze daar tegen spelen.

Wat anti-air is zeker de moeite
1 succesvolle airstrike op zo'n groepje transports kan héél kostbaar zijn, en die Self-defense machinegeweertjes kun je echt niet op rekenen om het altijd tegen te houden.

Je hebt niet zo heel veel nodig
3 simpele FlaK38's met Veteran crew is al genoeg om een flinke deuk in de meeste Airstrikes te slaan
(4 schoten per stuk=12 schoten -> 3+ to Hit = gemiddeld 8 hits -> 5+ Firepower = gemiddeld 2,67 dode vliegtuigen, oftewel het einde van de meeste Airstrikes)

uiteraard zijn er bij dit soort gemiddelden nog heel veel ruimte voor de wilde variaties van de dobbelgoden, en het gaat uit van het ideale scenario waarbij alle 3 kanonnen in Range staan

Iets van een mobiele variant om met je units mee te rijden is natuurlijk prettig (en gewoon cool) maar met de extra range voor schieten op luchtdoelen bestrijk je al snel een heel groot gebied, ook als je stil blijft staan.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 13 maart 2015 16:21

Ik was van plan voor een tweetal Kfz 7/2 3.7cm halftracks http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=79&CategoryID=7971&PageIndex=2 te gaan, waarschijnlijk Armoured (waarom niet, het past in het leger). Die kunnen dan mooi over het veld crossen en de belangrijkste doelen dekking geven. 24" range is niet heel ver, maar als ik ze een beetje centraal plaats moet dat genoeg zijn. Bovendien kunnen ze dan mooi op die rot-AOP jagen. :sproeiuh :sproeiuh :sproeiuh

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 maart 2015 09:33

Ja, die lijken me prima
de 3,7 FlaK heeft een betere firepower, dus die komt helemaal hard aan

Vergeet niet dat er voor schieten op luchtdoelen nog een extra 6" range bij komt, dus je hebt een range van 30"
2 van die jongens een beetje verspreid geven je dan toch een enorme 'bubbel' waar mijn vliegtuigen echt niet in de buurt van willen komen

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 29 apr 2015 17:54

Na een tijdje stilte gisteren begonnen aan een werkje waar ik aardig tegenop zag: Decals plakken.

Ik ben weer helemaal terug in de tijd, 16 jaar, een 1/72 F15 voor mijn neus, en kloten met water en ieniemienie plakkertjes. Alleen dan nu met NOG kleinere plakkertjes en NOG kleinere modellen. Vandaar ook dat ik er tegenop zag.

Maar het is echt nodig, ik moet echt mijn halftracks uit elkaar kunnen houden zodat ik weet wie in welke halftrack zit en zo. Best wel belangrijk met de mounted assault regels en zo, dus doorzetten.

Maar het valt me tot nu toe wel mee. Ik heb mijn 2 kingtigers en ongeveer 12 halftracks van nummers en balkenkruizen voorzien en het gaat redelijk snel. Beetje jammer is dat ik na 2 decals al mijn nieuwe flesje Decal Sol omgooide, dus die is inmiddels half op...

Nog zo'n 10 halftracks te gaan, en 3 StuGs...

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 29 apr 2015 18:11

Houd moed, je kunt het! :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Benman » 29 apr 2015 20:47

Decals plakken :sick:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames