Frank's Soviets

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Frank's Soviets

Berichtdoor Lert » 17 feb 2015 01:14

Netjes! Nou moeten er alleen nog schutters pupkes op.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2015 15:50

Veel met mijn Duitsers bezig geweest, en met al die nieuwe Duitse spelers op de club wordt het toch echt tijd om ook weer wat Geallieerd te schilderen

Dus maar weer s een stapel Russische voertuigen in de primer en basiskleur gezet

Afbeelding

Geen ingewikkelde camo te doen, dus dat gaat vrij simpel
Nog wel even prutsen om al dat frame-werk van de Katyusha's in de verf te krijgen, daar moest toch ook de penseel bij aan te pas komen

Nu nog drybrushen, decals, details, etc. maar dat zal in de komende maanden in kleinere batches tussendoor gebeuren.
Als ik dat in 1 keer ga proberen krijg ik echt een groene waas voor de ogen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 26 apr 2015 16:06

Converteren is bijna net zo leuk als mini-diorama's maken. :thumbup:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 09 jun 2015 13:22

Eindelijk weer s wat FoW geschilderd, dit keer een kleine elite infanterie eenheid

Spetsnaz B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fearless Veteran SMG teams, mét Recon regels (1 van de weinige Russische recon units) en buitgemaakte Duitse halftracks als transport

Nu ik mijn eerste transports voor mijn Duitsers heb geschilderd kan ik ze ook voor deze unit gebruiken
Uiteindelijk wil ik toch ook een apart stel halftracks schilderen voor deze unit, met wat meer Russische tintjes, maar voorlopig kunnen ze mooi delen

Naast de halftracks maakten ze ook gebruik van Duitse uniformen om de vijandelijke linies te infiltreren, en dit geeft ze de Decoy regel
Dit betekent dat de vijand eerst een Skill test moet halen om ze te herkennen, anders mogen ze er niet op schieten

Ik heb dus een 2e Command team gemaakt om aan te geven dat ze nog 'in vermomming' zijn, die ik dan vervang met de gewone Command team als ze herkend zijn

Afbeelding

"Nicht schiзssen, fᴙeunde, wiᴙ sind auf ihᴙe sзite, en let vooᴙal niet op die Rus die zich achteᴙ ons probeeᴙt te verstoppen" :p

Afbeelding

De rest loopt rond in camo-overalls in het Amoebe patroon, een vrij simpel 2-kleurig patroon, zeker in vergelijking met de super-ingewikkelde Duitse camo's
Dit werd geproduceerd in een zeer uitgebreid scala aan kleuren-combinaties
In theorie zouden de troepen dan de kleur-combinatie kunnen kiezen die voor dat terrein het meest toepasselijk is, maar op foto's zie je dat mensen binnen dezelfde eenheid verschillende kleuren aan hadden. Waarschijnlijk kwam het er gewoon op neer dat je het maar moest doen met de kleur die toevallig verkrijgbaar was

Afbeelding Afbeelding

Het beoogde effect word dan zoiets als
"Oh, kijk, een verdwaalde patrouille"
Afbeelding

"Oh, scheisse" :disturbed:
Afbeelding

En dan heb ik het nog niet gehad over de Infiltrate regel, waar je hele nare dingen mee kan doen
Maar die bewaar ik wel als verrassing tot hun eerste battle ;)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 09 jun 2015 14:26

Het ziet er weer fantastisch uit Frank, prachtig.

Maar eh, behoefte om met je special forces te spelen binnenkort? :whistle:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor joost » 09 jun 2015 15:16

Ziet er idd allemaal weer erg goed uit en bedankt voor de bij geplaatste info :tu:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2015 11:11

[quote="Caladai Doomblade"]
Maar eh, behoefte om met je special forces te spelen binnenkort? :whistle:

Ik wil ze zeker een keer uitproberen :yes:

Morgen speel ik MidWar tegen wat italianen, en volgende week is het 18 juni en dan hoor je eigenlijk toch wel iets met napoleontisch te doen :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Waterloo

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 10 jun 2015 19:54

Dat is weer fraai werk Frank! Kunt de Italianen natuurlijk ook voor de gelegenheid naar het Oostfront laten komen :P
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 10 jun 2015 21:02

Ze zullen dan wel wat veel zand in hun schoenen hebben :D
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Beastherder » 08 nov 2015 16:18

Na een zomer vol ouderwets 28mm 'Fantasy' toch weer terug naar FOW

In januari ons eerste eigen FOW toernooi, dus wel zorgen dat ik daar volledig geschilderd kan verschijnen. -_-

Even rustig inkomen met wat simpele trucks

Afbeelding
Afbeelding

Nu nog wat crew om die machinegeweren te bedienen

Paar weken geleden heb ik ze ingezet tegen Kellin/Pyro (toen nog met gewone trucks als 'counts as') en ik was erg onder de indruk van hoe effectief ze waren in de Anti-Air rol.
Je verwacht eigenlijk niet dat een unit van 55pts ook daadwerkelijk iets nuttigs kan doen ^_^
Je moet wel goed uitkijken waar je ze neer zet, want als ongepantserde transport zijn ze héél kwetsbaar
(vandaar ook de spotgoedkope puntenwaarde)

En als ik dan toch bezig ben ook meteen maar een gewone truck meegenomen.
Die komt altijd wel ergens van pas

Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames