FoW on the Cheap

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FoW on the Cheap

Berichtdoor Lert » 02 feb 2015 14:35

[quote="Beastherder"]En die T60 is ook heel leuk voor Barbarossa Russen

Speelde daar iemand het lied van mijn volk?
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 29 maart 2015 16:02

Afgelopen donderdag hebben mijn stoere Matilda's hun debuut gemaakt tegen mr. Meadowgale zijn dappere Italianen

Zo'n eerste battle voor een leger is een historisch moment natuurlijk, dus ik had mijn camera meegenomen

Een paar dagen hiervoor had ik in Utrecht deze jongens ( http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=2617 ) gevonden, dus met snel plakken en wat blue-tack konden ze meteen meedoen.
Een erg nuttige toevoeging voor zo'n Matilda lijst, want iets wat een beetje kan bewegen is verder erg zeldzaam in de opties.

Missie was Breakthrough, met 1100pts

Dit gaf mij een HQ Matilda II, een platoon van 2 Matilda II's, een platoon van 3 Matilda I's en dus een platoon motorfietsen

De Italianen hadden 2 platoons infantrie, mortieren, artillerie, anti-tank kanonnen, 4 medium tanks en 1 Coastal Gun op truck
(een gedeelte hiervan werd ge-proxied door mijn modellen, dus op de foto's kunnen ze er wel eens uit zien als Amerikanen of Britten :wink: )

Het bizar dikke pantser van de Matilda's betekende dat alleen de Coastal Gun en de artillerie een kans had om de Matilda II's stuk te krijgen, en de mortieren en infantrie hadden een hele kleine theoretische kans om de Matilda I's te Bailen

Mijn Matilda II's begonnen (niet bijzonder slim opgesteld) in een bos, en 2 faalden prompt hun Bogging check

Afbeelding

De platoon Matilda kwam uiteindelijk wel op gang, maar de Commandant was duidelijk thee aan het zetten, want die kwam de hele veldslag niet meer van zn plaats
(Dat zijn 7 gefaalde 2+ dobbelrollen :o )

De Matilda I's gingen via de rustigere rechterflank op zoek naar wat slachtoffers voor hun machingeweren

Afbeelding

De Matilda II's ploegden hun weg door de Italiaanse infantrie naar de artillerie, die het grootste (enige) gevaar vormde voor mijn tanks.
Assaulten met Matilda II's gaat erg makkelijk: je stommelt naar voren, rijd misschien 1 infantrie base dood, de tegenstander komt er achter dat hij helemaal niks terug kan doen tegen Top Armour 2 en rent weg ^_^

Afbeelding

Afbeelding

De Italiaanse tanks doen een dappere poging om de Matilda's tegen te houden, door simpel in de weg te gaan staan, want ook hun kanon is niet genoeg om iets uit te richten

Afbeelding

De Matilda I's zijn ondertussen op de Objectives gewaggeld, en doen goed hun best om er op te blijven staan
Mortieren en infantrie proberen om door de Top Armour heen te komen, maar al mijn 1 rollen waren gereserveerd voor Bogging Checks :wink:

Mijn motoren komen uit Reserves en doen wat ik voor ze gepland had
Ze crossen keihard naar voren, machinegeweren de Coastal Gun stuk en worden vervolgens volledig neergemaaid door het complete Italiaanse leger dat eindelijk iets zachts heeft om op te schieten ^_^

Afbeelding
(foto is erg vaag, maar geloof me, het staat er op)

Dit betekende dat het laatste dat nog een Matilda II kapot kon maken vernietigd was, dus de einduitslag stond vast
Victorie voor de Matilda's :tu:

Conclusie:
Het is toch een vreemd leger, die Matilda's :unsure:
Met zo weinig op tafel wat je kan tegen houden word het spel nou niet bepaald spannend

Er is wel natuurlijk wel een kick om over de tafel te rollen met je onkwetsbare tanks ( "Mwoehahaha! Puny Humans! Resistance is Futile!" :grijns: ) maar voor je tegenstander is het nou niet altijd prettig :dunno:

Is een leger dat voortaan met beleid ingezet zal worden, om te zorgen dat er voor beide partijen wat te winnen valt -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 29 maart 2015 16:54

Technisch gezien waren het (maar?) vier bogging checks die gefaald werden, de andere drie waren gefaalde skill checks om weer in te stappen... Dat maakt het echter nog steeds niet bijzonder waarschijnlijk :P

Zo kun je toch een stuk beter het schilderwerk op die Matilda's waarderen, aan tafel ben je net iets te druk bezig met ze kapot krijgen :D
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Benman » 29 maart 2015 17:53

(Dat zijn 7 gefaalde 2+ dobbelrollen :o )
:unsure: :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 29 maart 2015 18:24

bekijk het van de positieve kant: statistisch gezien zal het je de komende 7775 potjes niet meer overkomen :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor joost » 31 maart 2015 06:11

Leuk verslag :tu:

Intussen bijna het hele topic door gelezen ..bedankt voor alle info :tu:
Legers die ik speel: flames of war ...
joost
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Lert » 04 apr 2015 23:58

[quote="Beastherder"]
Er is wel natuurlijk wel een kick om over de tafel te rollen met je onkwetsbare tanks ( "Mwoehahaha! Puny Humans! Resistance is Futile!" :grijns: ) maar voor je tegenstander is het nou niet altijd prettig :dunno:

Mwa, ik breng wel wat T-34's, KV-1's, KV-2's en zo. Gaat wel leuk worden. :D

Moet binnenkort toch echt gebeuren, en zodra ik wat dingen geregeld heb hier in m'n nieuwe huisje kom ik wel weer die kant op!
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor kaleith » 06 apr 2015 17:12

Rond mijn verjaardag heb ik hopelijk ook weer genoeg centjes, dan kom ik ook wel aanzetten met T-34's :P
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Vorige

Keer terug naar Historische wargames