Dank u, dank u
de lege hulzen hebben de zelfde diameter als de kogel die het pupke in zn handen heeft.
dat kan goed te groot zijn, want de figuren zijn wat 'cartoony' in verhoudingen, terwijl de voertuigen en kannonen correct in schaal zijn.
nou is de huls van een anti-tank granaat een stuk breder dan het projectiel dat er uit komt, en de kleur maakt ook zeker uit (1mm messing draad lijkt ook altijd veel groter als 1mm staal) dus ik vind het best prima kloppen
@Guy
Die jeeps zitten er zeker voor de fun bij, de 4 jeeps voor de hele unit kosten slechts 5pts
Ik ga er niet van uit dat ze zo heftig geprijst zijn omdat ze zo goed zijn
En ik had ook de gelegenheid om een groepsfoto te nemen van mn geplande 'pure' 1500pts Airborne lijst, dus zonder hulp van Brits/Ierse Shermans of infantrie.
Alle pupkes waren voor het eerst allemaal minstens schoongemaakt en niet-pemanent op bases geplakt, dus ook tijd voor mezelf om s wat overzicht te krijgen van hoe ver ik al ben
Bovenste rij, van links naar rechts:Parachute Mortar Platoon
4 81mm mortieren + Command team
135pts
Parachute MachineGun Platoon
4 .30cal machinegeweren + Command team + extra bazooka team
125pts
Parachute Field Artillery Battery
4 75mm howitzers + Command team + Staff team + Observer team
135pts
Airborne Divisional Recon Platoon
4 gepantserde jeeps met .50cal machinegeweren
160pts
2e rij, van links naar rechts:Parachute Rifle Platoon
6 Rifle/MG teams + Command team + bazooka team + 60mm mortier
260pts
Parachute Rifle Platoon
6 Rifle/MG teams + Command team + bazooka team + 60mm mortier
260pts
Glider Rifle Platoon
9 Rifle teams + Command team + bazooka team
155pts
onderste rijCompany HQ
2 Command teams + 3 extra bazooka teams
105pts
Airborne Anti-tank Platoon
4 57mm AT-kannonen + Command team + 4 jeeps
160pts
Totaal: 1495pts
Grootste metalen vlek om nog weg te werken is de Glider Rifle Platoon, want die is er pas later bij gekomen om dus de Brits/Ierse Infantrie te vervangen.
Die Glider infantrie is wel lekker goedkoop, want 'slechts' Confident Trained ipv Fearles Veteran, geen machinegeweren en geen mortier ten opzichte van de Para's, maar zo heb ik wel een prima unit om een objective te bewaken terwijl ik met de rest kan aanvallen
(en met de punten die ik dan over houd heb ik dus dat MG platoon kunnen kopen, die de 2 para-units versterkt)