Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Beastherder » 19 jul 2010 10:14

Ondanks het warme zomerweer toch nog wat kunnen schilderen (in kleine stapjes, meestal 's ochtends)
dus wederom een groepje US para-infantrie er bij :yes:

Afbeelding
Afbeelding

Ook maar die aankopen gedaan waar ik hierboven al over na aan het denken was -_-

Een doos anti-tank kannonnen ( http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=1624 ), een unit mortieren (US725), een unit Glider Infantry(US702) en wat machinegeweren(US724) vervangen dan in mn uiteindelijke 1500pts de unit Shermans en de Ierse infantrie.
Zorgt er in ieder geval voor dat ik genoeg te doen blijf houden :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 jul 2010 16:53

Nadat ik de vorige week alleen maar gewandeld heb, heb ik nu een paar dagen vrij om bij te komen, dus ook tijd om weer flink te hobby-en.

Grote nieuwe aankoop gedaan voor mijn WOII pupkes:

Afbeelding
Afbeelding

Niet goedkoop, maar wel echt superhandig :yes:
Alles past perfect, want speciaal gemaakt voor FOW modellen, en ook heel prettig is dat de trays horizontaal blijven, dus niet meer dat geschuif van modellen op het moment dat je je koffer oppakt. Veel beter voor de zenuwen :D
Hij is lekker licht (voor je m vult met metaal natuurlijk) en goed stevig.

Voor een goed idee van hoe slim dit ding in elkaar zit, kijk maar s hier
http://www.beastsofwar.com/flames-of-war/review-flames-of-war-kit-bag/

Betekent ook dat ik weer wat ruimte thuis heb, want alle modellen kunnen nu mooi veilig die tas in ipv alle horizontale vlakken in mn kamer in beslag te nemen :wink:

Nu nog even kijken of ik ook aan de speciale patches kan komen die op die stukken klitteband passen :whistle:

Ook aangeschaft:
Afbeelding
Vliegtuigen! :thumbup:
Zeer cool, en in potentie extreem destructief in het spel (maar ook erg onvoorspelbaar)
Zal weer heel moeilijk worden om geen vliegtuig geluiden te maken als ik hier mee bezig ben :grijns:

Erg leuk extraatje dat je er onverwacht bij krijgt:
Afbeelding
Een speciale dobbelsteen om te bepalen hoeveel vliegtuigen er op komen dagen. Toch veel cooler dan een gewone D6 B)

Ook geschilderd, natuurlijk, dus ik heb mn eerste Objective Marker af: een vermoorde Sherman

Afbeelding
Afbeelding

Markings zijn natuurlijk ook van de Irish Guards.
De blauwe geometrische vormen op de tanks geven squadrons aan; driehoek is 1 Squadron, vierkant is 2 Squadron, etc.
De ruit staat voor tanks van het HQ. Leek me wel toepasselijk voor een tank die belangrijk genoeg is om een objective te zijn.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 aug 2010 13:28

Want je hebt nooit genoeg Shermans :nono:

Afbeelding
Afbeelding

De linker is dus weer een Firefly, dit keer met een andere veelgebruikte poging om zn opvallende grote kanon te verbergen, namelijk inpakken in camo-netting.
Om zich beter te beschermen tegen al die ongewenste extra aandacht die zo'n grotere loop van de duitsers krijgt hebben ze ook de tank volgehangen met extra rupskettingen. Alles voor wat extra metaal tussen jou en de enge buitenwereld :disturbed:

Betekent dat ik al een aardig geschilderd wagenpark begin te krijgen
Afbeelding
Nu alleen nog de HQ tanks, en ik heb een speelbaar all-sherman leger B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 aug 2010 20:53

En die Shermans hebben uiteraard vriendjes nodig om er voor te zorgen dat er geen enge gasten met explosieven overheen gaan kruipen :yes:

Dus ik heb ook maar s de laatste 2 bases afgeschilderd van mn Irish Guards infantrie unit

Afbeelding

En dus ook maar een plaatje van de, nu eindelijk, complete unit.
Met de bijbehorende trucks die er voor zorgen dat ze de tanks kunnen bijhouden tijdens de race naar Arnhem
Afbeelding

Ondertussen ben ik druk aan het werk met de anti-tank kannonen en bijbehorende jeeps van mn paras.
Basecoat en highlights van de hoofdkleur zitten er al op, het meeste werk zal in de crew zitten waar ik nog aan moet beginnen.
Uiteraard weer plaatjes hier als ze klaar zijn :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 aug 2010 14:26

Tijd voor de para's om wat anti-tank kannonen te krijgen zodat ze daarvoor niet meer zo afhankelijk zijn van de Shermans.

Met jeeps! :woot:
Afbeelding

de bemanning word apart geschilderd, en de eerste batch is ondertussen klaar, dus binnenkort zal de eerste set hier ook helemaal compleet te zien zijn
De kannonen staan op een paar kleine stukjes plasticard, zodat ze op dezelfde hoogte komen als de crew die ook op bases staat

1 zo'n kanon kon samen met een jeep vervoerd worden in een Horsa zweefvliegtuig, of ieder apart in 2 kleinere Waco's.
De bemanning paste er dan niet meer bij, dus die kwam apart met een parachute aangeleverd ^_^

deze unit geeft evenveel anti-tank firepower als 4 normale Shermans, maar is minder mobiel en kwetsbaarder, dus ook goedkoper.
voor die punten kan ik er ook een stel mortieren bij kopen, en samen lijkt mij dat een betere deal dan de tanks :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 aug 2010 17:30

Het eerste stel 57mm kannonen

Afbeelding

En ook bij deze kannonen even wat kleine spullen er bij geprutst om de base wat op te leuken
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 aug 2010 18:57

Dank u, dank u

de lege hulzen hebben de zelfde diameter als de kogel die het pupke in zn handen heeft.
dat kan goed te groot zijn, want de figuren zijn wat 'cartoony' in verhoudingen, terwijl de voertuigen en kannonen correct in schaal zijn.
nou is de huls van een anti-tank granaat een stuk breder dan het projectiel dat er uit komt, en de kleur maakt ook zeker uit (1mm messing draad lijkt ook altijd veel groter als 1mm staal) dus ik vind het best prima kloppen -_-

@Guy
Die jeeps zitten er zeker voor de fun bij, de 4 jeeps voor de hele unit kosten slechts 5pts :disturbed:
Ik ga er niet van uit dat ze zo heftig geprijst zijn omdat ze zo goed zijn :grijns:

En ik had ook de gelegenheid om een groepsfoto te nemen van mn geplande 'pure' 1500pts Airborne lijst, dus zonder hulp van Brits/Ierse Shermans of infantrie.
Alle pupkes waren voor het eerst allemaal minstens schoongemaakt en niet-pemanent op bases geplakt, dus ook tijd voor mezelf om s wat overzicht te krijgen van hoe ver ik al ben

Afbeelding

Bovenste rij, van links naar rechts:
Parachute Mortar Platoon
4 81mm mortieren + Command team
135pts

Parachute MachineGun Platoon
4 .30cal machinegeweren + Command team + extra bazooka team
125pts

Parachute Field Artillery Battery
4 75mm howitzers + Command team + Staff team + Observer team
135pts

Airborne Divisional Recon Platoon
4 gepantserde jeeps met .50cal machinegeweren
160pts

2e rij, van links naar rechts:
Parachute Rifle Platoon
6 Rifle/MG teams + Command team + bazooka team + 60mm mortier
260pts

Parachute Rifle Platoon
6 Rifle/MG teams + Command team + bazooka team + 60mm mortier
260pts

Glider Rifle Platoon
9 Rifle teams + Command team + bazooka team
155pts

onderste rij
Company HQ
2 Command teams + 3 extra bazooka teams
105pts

Airborne Anti-tank Platoon
4 57mm AT-kannonen + Command team + 4 jeeps
160pts

Totaal: 1495pts B)

Grootste metalen vlek om nog weg te werken is de Glider Rifle Platoon, want die is er pas later bij gekomen om dus de Brits/Ierse Infantrie te vervangen.
Die Glider infantrie is wel lekker goedkoop, want 'slechts' Confident Trained ipv Fearles Veteran, geen machinegeweren en geen mortier ten opzichte van de Para's, maar zo heb ik wel een prima unit om een objective te bewaken terwijl ik met de rest kan aanvallen :yes:
(en met de punten die ik dan over houd heb ik dus dat MG platoon kunnen kopen, die de 2 para-units versterkt)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 sep 2010 15:25

En weer wat er bij: 2 81mm mortieren en een command team

Afbeelding

Ook hierbij vond ik de base zo wat leeg, dus even wat research gedaan naar de manier waarop die mortier-granaten verpakt zaten

Afbeelding

Dat zijn zwarte, zwaar kartonnen hulzen, met een streep in de natuurlijke karton-kleur.
Even wat prutsen met wat plastic buis en ik had wat om de base mee te vullen.

Afbeelding

Afgelopen donderdag een grote battle gespeeld met Guy en een van zijn Limburgse vrienden (wiens naam ik nu alweer vergeten ben :bloos: )
Guy en ik samen met ieder 1500pts tegen zijn 3000pts.
Zoals te verwachten was er geen tijd om het potje helemaal af te spelen, maar het ging redelijk gelijk op.
Ik was erg onder de indruk van hoe goed het spel word als je flink grote legers op tafel krijgt. :yes:
Dan zie je echt hoe alle verschillende eenheden met elkaar gaan samenwerken (artillerie, infantrie, tanks, etc.)
Het word dan echt veel tactischer als met 1 unit infantrie en 3 tanks

Een goede reden dus om door te werken aan een echt groot leger :D

Net binnengekregen:
mn velcro patches voor op mijn FoW koffer B)
Afbeelding
Afbeelding

Ja, ja, het is compleet gestoord, nog een tikje erger als die speciale dobbelstenen met unit-symbolen er op, maar ik hou van dit soort ongein :P
Wel extreem netjes geregeld. Besteld via de FoW website, want via winkels kun je hier niet aan komen. Het was met een paar dagen binnen (vanuit Nieuw-Zeeland) en ze rekenen geen verzendkosten :tu:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 13 sep 2010 15:40

Deze week een paar muizen geschilderd, dus geen nieuwe pupkes om hier te laten zien.

Wel deze gekocht
Afbeelding

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=53&art_id=2115
De nieuwe uitbreiding, met de regels voor het allereerste begin van de oorlog.
Heel interessant, ook om te zien hoe veel er wel niet veranderde in de 5 jaar dat de oorlog geduurd heeft.

Voorlopig nog zeker geen plannen om hier ook een leger van te beginnen, maar ik houd de ontwikkelingen scherp in de gaten :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 sep 2010 22:11

Belangrijke tijd van het jaar voor mijn para's

Het is dit weekend 66 jaar geleden dat die jongens zich hier door de straten heen vochten :tu:

17-25 sept 1944
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Helaas geen nieuwe pupkes om deze datum te vieren (ik werd afgeleid door wat puntoren uit de nieuwe fantasy startset) maar wel het goede voornemen om voor de 67e verjaardag een compleet leger te hebben :yes:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames