FoW on the Cheap

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FoW on the Cheap

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2014 16:23

Nog geen Matilda's af, want ik ben erg ambitieus geweest en doe ze allemaal tegelijkertijd ^_^

Om te voorkomen dat ik niet helemaal doordraai tijdens zo'n grote batch, heb ik tussendoor wel aan iets anders gewerkt: de Hurricane B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk een volledig onnodig model, aangezien een Hurricane geen Air Strikes kan uitvoeren en dus nooit op tafel komt -_-
Je gebruikt m om te proberen de Air Strike van je tegenstander tegen te houden.
Aangezien Stuka's één van de weinige dingen zijn die mijn Matilda's kunnen beschadigen is dat toch wel een hele nuttige functie :yes:

Het model is gewoon cool (en kost ook maar 2,99) dus ik neem m gewoon mee als marker om me zelf er aan te herinneren dat ik m heb en om de Air Support dice bij te bewaren

Zo'n Early War Brits vliegtuig is toch wel een echt klassiek kleurenschema, ik werd er helemaal nostalgisch van :D

(en ja, de onderkant van Britse vliegtuigen in het begin van de oorlog was echt groen, ik weet ook niet waarom, iemand vond dat in '39 blijkbaar wél logisch :dunno: )

In ander groot nieuws voor de spotgoedkope Early War legers: Ik heb het nieuwe Barbarossa boek, dus ik kan mijn Duitsers nu ook de Panzer III met het correcte 5cm kanon geven, en een idioot goedkoop Soviet leger is nu ook mogelijk
(serieus, met T34's en KV's is een 2000pts leger voor minder dan 25 euro haalbaar :grijns: )

http://www.flamesofwar.com/Default.aspx?tabid=53&art_id=4633

Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 16 nov 2014 17:34

zo heb ik nog een hawker hurricane op mijn oudelijke slaap kamer staan, zelfde kleuren schema :grijns:

wel schaal 1:32

ook leuk dat die van jou naar mij vernoemt is :thumbup:
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Beastherder » 16 nov 2014 18:10

[quote="Leandertje"]ook leuk dat die van jou naar mij vernoemt is :thumbup:

:grijns:

Die had ik nog niet gespot
bravo :tu:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 nov 2014 17:11

Nog steeds niet helemaal af, maar het scheelt niet veel meer

Afbeelding

Als ze dadelijk af zijn gaat het wel meteen hard, want op deze foto staat 1645 punten!
(gotta love Matilda's :grijns: )

Ander goed nieuws is dat de boek prijzen grondig zijn verlaagd, dus ik heb gisteren Hellfire & Back gekocht, voor Early War Afrika-actie
(Matilda's in Caunter :wub: )

Afbeelding

http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=2737

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 nov 2014 20:28

Eerste Early War battle is geweest, volle Battle Report staat hier

http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=3241

En er is verder gewerkt aan de Matilda's

Eerste eenheid is af :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

'Queen of the Battlefield' :wub:

totale onkwetsbaarheid voor alles minder dan een 88'er komt met een prijskaartje, en deze 3 tanks kosten 710 punten, ondanks een, op zn best, middelmatige bewapening

Een vergelijking met het kleine zusje

Afbeelding

Ondanks de zelfde naam is er maar weinig overeenkomst tussen de twee
Ze zijn gebouwd met de zelfde filosofie (pantser voor alles, mobiliteit en bewapening zijn slechts bijzaak) maar ik betwijfel of er 1 onderdeel te vinden is dat ze gemeen hebben

De laatste 4 hoeven nog slechts hun zwarte wash te krijgen en dan is dit leger ook speelbaar :)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 01 dec 2014 03:48

Hoe zouden die Matildas het uithouden tegen T-34/76's, KV-1's en KV-2's? Ik zou zo denken dat iig een KV-2 ze toch wel bang zou kunnen krijgen~
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor henerius » 01 dec 2014 19:14

[quote="Lert"]Hoe zouden die Matildas het uithouden tegen T-34/76's, KV-1's en KV-2's? Ik zou zo denken dat iig een KV-2 ze toch wel bang zou kunnen krijgen~

appelen en peren.

Je kunt de vergelijking maken en ook "what if" kun je altijd doen, maar in early war waren al die tanks die je opnoemt niet op het slagveld te vinden. :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 02 dec 2014 12:15

'Early War' in Flames of War loopt tot en met 1941, dus inclusief de inval van Rusland, en toen reden die T34's en Kv's zeker wel rond :yes:

Met de uitkomst van het Barbarossa boek is de match-up Matilda's vs T34's dus zeker wel mogelijk
(niet historisch correct uiteraard, maar in een of ander what-if universum)

In zo'n battle verwacht ik veel afketsende kogels, want het zal voor beide partijen heel moeilijk zijn elkaar pijn te doen
exacte stats niet zo bij de hand, maar het zal voor de Matilda's practisch onmogelijk zijn om die KV's te beschadigen, en T34's misschien op de achterkant (die 2-ponder is niet zo heftig)

KV-2 kan zeker een Matilda uitschakelen, en een T34 misschien ook wel, zeker de latere ge-upgunnede modellen, dus op de lange termijn gaan de Matilda's dat altijd verliezen, denk ik :scratch:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 03 dec 2014 11:55

[quote="henerius"] maar in early war waren al die tanks die je opnoemt niet op het slagveld te vinden. :wink:

Ah, maar daar heb je het fout! KV's en T-34/76'en zij zeldzaam en schreeuwend duur in early war, maar reden zeker wel rond in Rusland, Panzertjes 2, 3 en 4 op te eten, toen die laatste twee alleen nog maar 37mm, korte 50mm en nog kortere 75mm howitzers hadden. De eerste productie serie T-34/76's is van 1940, en KV-1's werden al vanaf 1939 gebouwd. KV-2's in 1939 en 1940 zo'n 255 stuks. Er bestaat er nog maar een van. (KV-1's nog een stuk of 8 of 9, dus bij lange na ook niet zoveel overlevenden als van de T-34's)

[quote="Beastherder"]zeker de latere ge-upgunnede modellen

Hmm. Was er zo veel verschil tussen de L-11 76.2mm en de F-34 76.2mm? Ik weet dat de eerste serie T-34/76 met een L-11 rondreden totdat die russen er mid 1940 F-34's in gingen hangen (Op de KV-1 werd hij ZiS-5 genoemd, in essentie hetzelfde kanon) maar ik zou zo niet weten of die F-34 / ZiS-5 nou ook echt merkbaar krachtiger is ... Of ga ik nu te diep over onze plastic tankjes nadenken?

[quote="Beastherder"]dus op de lange termijn gaan de Matilda's dat altijd verliezen, denk ik :scratch:

Jij hebt dan weer air support wat ik (nog) niet heb, en met hen and chicks moet ik het ook nog maar voor elkaar zien te krijgen om jou van de objectives te schoppen. Kansloos ben je zeker niet.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Berichtdoor Beastherder » 03 dec 2014 12:56

[quote="Lert"]
Hmm. Was er zo veel verschil tussen de L-11 76.2mm en de F-34 76.2mm?

Volgens de makers is dat het verschil tussen AT 8 en AT 9 :yes:

tegen Matilda's (Armour 7) is dat het belangrijke verschil tussen alleen kunnen Bailen op een save-rol van 1 en een kans hebben om m op te blazen

Matilda's zitten met het zelfde probleem.
Matilda heeft AT 7 versus Armour 6 van een T34: hopen op een 1 voor misschien een Bail

T34 zijn als Conscript wat makkelijker te raken, maar hebben wel een betere Firepower

Schieten op de zijkant scheelt bij beide tanks 1 puntje Armour, wat voor de T34 als Fast Tank wat makkelijker te halen moet zijn dan de Matilda, die Slow is

KV's hebben Armour 8, en zijn dus echt onkwetsbaar voor een Matilda
Een KV-2 met AT10 zou de balans dus zeker naar de Russen doen overslaan :yes:

[quote="Lert"]Jij hebt dan weer air support wat ik (nog) niet heb,

Mijn Air Support gaat me helemaal niks helpen :nono:

Die Hurricane kan geen gronddoelen aanvallen, hij mag alleen gebruikt worden om te proberen de evt. vliegtuigen van de tegenstander tegen te houden :(

De Russen hebben daarentegen dus wel de optie voor Sturmoviks om gronddoelen aan te vallen, en die kunnen Matilda's wel stuk krijgen
(Top Armour 2 helpt een beetje, maar niet genoeg)

Je hebt overigens ook de optie voor een Chaika B)
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=4048

Ziet er een stuk minder indrukwekkend uit, maar die schakelt ook Matilda's uit met zn bommen :yes:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames