Saga Numaga

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 04 mei 2021 06:53

M.b.t. de multiplayer battle; in het Book of Battles staan een paar multiplayer scenario's. Ik zal er voor zorgen dat deze voor iedereen te lezen zijn, dan kunnen we er een kiezen.
Dan kunnen we bijeen komen als de coronaregels t weer toelaten (ik heb visioenen over een 'after battle bbq' :yes: )

Met veel koeienvlees :hc:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Joost-FOW » 04 mei 2021 10:20

mooi verslag , als alles weer een beetje naar het oude is maar eens meekijken op een speelavond :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Johan » 04 mei 2021 10:39

[quote="Joost-FOW"]mooi verslag , als alles weer een beetje naar het oude is maar eens meekijken op een speelavond :tu:[/quote]

Zou zeker een keer te regelen moeten zijn. :tu:

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Johan » 07 mei 2021 14:38

Verslag van onze battle afgelopen maandag. Rens vs Johan, Normandiër vs Welsh, Hugo vs Cadfael.

Het scenario dat we spelen is desecration. Het gaat om de hoeveelheid tegenstanderlijke units die je weet uit te schakelen alleen het aantal punten dat je kunt behalen is gecapt door hoeveel objectives aan jou zijde het overleven (in dit geval zijn het biervaten, kennelijk hebben beide warbands dorst. :laugh: ). Beide spelers hebben 3 objectives, deze zijn te raken op een 5 in combat en op een 6 met schooting, de verdedigende speler rolt 2 defence dice voor elke gescoorde hit, 1 gefaalde save is een kapot objective. Even voor de duidelijkheid als speler moet je dus zorgen voor: 1. dat je eigen objectives het overleven. 2. de objectives van de tegenstander kapot gaan, 3. het army van de tegenstander uitschakelen 4. zorgen dat je eigen units overleven. :hc: :thumbup:

Warband Cadfael:

- warlord
- unit van 8 hearthguard
- 3 units van 8 warriors
- 1 unit levy archers

Warband Hugo

- warlord te paard
- unit van 8 hearthguard te paard
- unit van 7 warriors te paard met javelins
- unit van 9 warriors te paard met javelins
- unit levy archers (15)
- unit levy met javelins (9)

Cadfael heeft de eerste beurt. Maximaal 3 saga dobbelstenen, niet mogen schieten en niet chargen. Hij gebruikt zijn dice dus voor typische ambush en defense abbility's en de beurt is klaar.

Hugo geeft zijn archers het bevel om op de levy aan de andere kant te schieten. Daarna charged de unit van 7 warriors zijn levy en doden alles behalve 2 man. De levy met javelins bestoken een unit warriors en er sterft er 1.

Met nu al een unit die geen saga dice meer genereerd staan de Welsh al ietwat achter. Cadfael trekt de trukkendoos open en begint de unit van 7 warriors te beledigen. Kennelijk is zijn frans beroerd want de warriors kunnen zijn beledigingen niet negeren en chargen Cadfael. Cadfael maakt korte metten met de unit en op 1 warrior na sterft de hele unit. Helaas pakt Cadfael daarbij wel 2 fatigue omdat hij 2 saves faalt en na combat nog 1 voor het deelnemen in een melee. :o later blijkt dit beslissend te zijn voor de verdere voortgang van deze match. Verder bewegen op de andere flank nu de hearthguard en een groep warriors naar een objective.

Deze beurt is cathastrofaal voor Cadfael. Hugo word niet voor niets "the Basterd" genoemd en geeft zijn archers bevel Cadfael op afstand uit te schakelen. Omdat hij al 3 fatigue heeft is elke gefaalde save er 1 teveel en dus stort Cadfael te aarde. :o Ook voert Hugo nu een charge uit op de unit warriors die er naast stond. Deze charge zagen ze kennelijk niet aankomen en na een aantal rake klappen gaan ze allemaal liggen. :disturbed:

De Welsh chargen nu het objective op het andere flak maar de biervaten zijn kennelijk nogal stevig en alle saves worden gehaald.

Hugo charged nu een stapel biervatten die vlak bij hem stond en het lukt hem er een gat in te slaan. Hoera... bier voor alle (Noormandische) krijgers... :laugh: De archers o.l.v. Hugo dunnen de hearthguard die in het veld naast het objective staan alvast uit. Een charge van de Noormandische hearthguard volgt. De unit hearthguard bestaat nu nog maar uit 1 krijger.

Met nog 2 saga dice over en nog geen objectives kapot ziet het er bijzonder vervelend uit voor de Welsh. De unit warriors doet nog een laatste poging om hun keel te smeren en scoren maar liefst 5 hits na een charge!! :o Nu zal het toch wel eens gaan gebeuren??? Nee, helaas niet... :nono: van de 10 dobbelstenen zijn er 5 worpen een 5 of hoger.

De laatste beurten zijn een mob up. De laatste Welsh hearthgaurd en warriors bij het objective leggen het af tegen hun evenknie aan Noormandische zijde. Hugo heeft kennelijk dit maal een scherp zwaard uitgezocht want ook de laatste levy en warriors moeten het afleggen tegen dit geweld. Gevolg... een totale slachting.. niet 1 Welshmen die het kan navertellen. :disturbed: (Excuses aan Rens :whistle: )

Erg interessant missie en was zeker weer een fijne battle met Rens. :tu:

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Rensdyr » 07 mei 2021 16:34

Leuk verslag Johan! De Welsh waren inderdaad soundly beaten.
Elk nieuw scenario biedt weer interessante uitdagingen. Het was voor mij denk ik verstandiger geweest om de warband niet 3 delen op te stellen, maar 1 sterke macht te maken met een kleine flank force. Ik ben ook benieuwd of de Welsh gebaat zouden zijn bij een kleine unit hearthguard te paard, om de reikwijdte wat te vergroten.

Hier nog wat foto's ter illustratie.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Ook de laatste strijder delft het onderspit.
Verkleinde Afbeelding
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Joost-FOW » 07 mei 2021 16:58

mooi verslag :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Johan » 08 mei 2021 14:30

[quote="Joost-FOW"]mooi verslag :tu:[/quote]

Fijn dat dit gewaardeerd word. :tu:

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Guy » 10 mei 2021 08:58

Prima verslag idd :thumbup: Geeft de campaing kleur :D
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Rensdyr » 20 mei 2021 09:25

Hierbij de laatste episode van Cadfael's onfortuinlijke avonturen. Deze keer werd hij verslagen door Henny's Anglo-Saksen. Het scenario was weer Desecration. De plaatsing van de Welsche objectives was achteraf gezien niet ideaal. Door ze ver van de Anglo-Saksische objectives te plaatsen was het moeilijk om mijn eigen objectives te verdedigen en tegelijkertijd die van Henny aan te vallen. Een eenheid boeren van Henny met sterke buffs sloeg al snel een deuk in de Welsche verdediging, waardoor Cadfael voor moeilijke keuzes kwam te staan. De hearthguard te paard van Henny die snel over de flank konden oprukken maakte dat Cadfael zijn objectives niet onbeheerd kon achterlaten. Daardoor miste hij de slagkracht om de Anglo-Saksen bij hun objectives aan te vallen.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Guy » 20 mei 2021 11:15

Wederom dank voor het verslag Rens :thumbup: Ik bespeur een trend richting meer paardenvlees op het Saga-slagveld :rohan: . Jammer dat de Viking-factie daar geen toegang toe heeft... :scratch:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames