nieuw bij flames of war

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: nieuw bij flames of war

Berichtdoor Johan » 25 dec 2015 10:34

Dank voor de vele tips. Tot nu zijn die al heel behulpzaam. Echter, het bekijken van de site van andere model company's levert wel weer vragen op. Zo zie ik in het forces boek vaak dat je een bepaald type tank moet hebben, vaak aangeduid met een letter, cijfer of beide. Nu ben ik best een history geek maar nog niet zo dat ik alle verschillende versies van de tanks op het blote oog weet te herkennen. Bijvoorbeeld, Zvezda heeft een 15mm kit voor een Tiger 1(http://www.zvezda.org.ru/?lng=1&nav=2&p=78&set=6256), het forces boek geeft aan dat je een Tiger 1 E kunt gebruiken. Kan ik dit model van Zvezda dan gebruiken of moet ik het remodelen?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Caladai Doomblade » 25 dec 2015 15:20

Ja, dat kan in dit geval prima. De Tiger heeft eigenlijk maar 1 model gehad, de Tiger 1E. Voor de panther geld ook dat er optisch te weinig verschil tussen de modellen in om je er echt druk over te maken.

Bij bijvoorbeeld de panzer 4 (en 3) is het wel wat belangrijker omdat er grote verschillen in bewapening en bepantsering die ook goed zichtbaar zijn.

Bij zvesda is het goed om te onthouden dat ze alleen early war modellen maken op dit moment. Voor sommige modellen maakt dat dus niet uit, zoals de tiger of de Kfz251 (waarvan de A, B, C en D varianten optisch wel verschillen maar in het spel geen verschil hebben in characteristieken)

Daarnaast hangt het er van af hoe historisch correct je wilt spelen. Ik heb zelf 3 StuG's waarvan ik zelf niet weet of het StuG G, StuG G (late) of StuG IV modellen zijn, en ik gebruik ze dus ook voor alle drie de opties. Daar heb ik nog nooit iemand over gehoord, want in het spel doen ze bijna hetzelfde.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Johan » 26 dec 2015 12:36

Ik zag dat PSC modelen heeft voor verschillende versies panther tanks. Erg leuk dunkt me :D. Kan je PSC models alleen op hun site bestellen of zijn er ook winkels in Nerderland die er in handelen?

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 26 dec 2015 21:10

De Dobbelsteen in Arnhem (voorheen Spelkwartier) heeft een paar doosjes staan, maar niet veel.
Subcultures in Utrecht heeft een uitgebreide collectie staan :yes:

Mocht je wat van Zvezda nodig hebben, dat verkoop ik op mijn werk (Wentink Hobby Arnhem)
Die Tiger hebben we net binnen :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 26 dec 2015 22:48

Wauw, top.. ik ga me alleen wel eerst even inlezen zodat ik een beter beeld heb van het spel (en ook maar eens een 1e potje spelen, voor het zelfde geld vind ik het niks) Maar daarna wil ik vast wel het nodige hebben. Wat vragen jullie voor een tiger 1?

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 26 dec 2015 23:04

Die Zvezda tiger kost 8 euro

de meeste doosjes van Zvezda in die serie kosten 3,50, maar blijkbaar was die Tiger aan de grote kant :(

De focus van Zvezda ligt idd nog erg op het begin vd oorlog, maar ze beginnen langzaamaan ook aan andere periodes
de tiger is daar een goed voorbeeld van, net als de sherman en lee die ze recent hebben uitgebracht.

Dat duitse zware pantser kost flink wat punten.
1 doos PSC Panthers + een Zvezda Tiger zal al een aardig leger zijn

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 dec 2015 16:38

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 31 dec 2015 14:56

heb net mijn open fire set binnen, ik eerst eens plakken en het spel een beetje leren.

voor de toekomst wil ik denk ik graag een duitse tankdivisie maken. mid war lijkt me dan het tofst. wat voor een boek zou daar het beste voor zijn?

mvg Johan

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 31 dec 2015 17:34

Helaas, er zijn op dit moment geen MidWar boeken verkrijgbaar :(

er waren de Ostfront en Afrika boeken, en als je goed zoekt kun je ze misschien nog wel vinden, maar die zijn nog van de vorige editie.

Zoals hier wordt aangekondigd zijn ze er mee bezig om ze aan te passen voor de huidige editie, maar voorlopig alleen als digitale lijsten
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=5091

MidWar zul je ook problemen krijgen met het vinden van tegenstanders, want het wordt door bijna niemand gespeeld
LateWar is veel populairder
Je beste boek voor uitgebreide Duitse lijsten is dan Grey Wolf :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Johan » 01 jan 2016 09:39

late war word het dus/ prima! :tu:

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames