USSR cossacks

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: USSR cossacks

Berichtdoor theWoodcutter » 17 maart 2015 16:48

Volgens deze site http://fowlists.blogspot.nl/2013/08/rising-sun.html zit er wel een cavalry lijst in, maar niet specifiek cossacks.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor kaleith » 17 maart 2015 17:27

Ok, ik heb naar die twee gekenen, in rising sun staat dus daadwerkelijk een cossack lijst. Wel weinig overlap met MW en LW- ik dacht dat er een lijst was met t-34 obr 1940 en katyusha's ( ieder 1 squad max en duur en weinig)
Ook nadelig is dat de cossacks super cheap zijn tov late war- je krijgt ze hier voor de helft van de punten als confident conscript of +20% van de helft voor fearless conscript, wat de "minder models in early period" een beetje onderuit haalt. Wat ik daar het beste voor lage pts kan doen weet ik atm niet zeker. Misschien gewoon aan EW opponents vragen of ik ze als fearless trained mag halen- cossacks ( buiten HQ) zijn in LW op training na precies hetzelfde als EW, en dan zijn ze letterlijk dubbel zo duur- 390 pts/16 bases ipv 190 per 16.

Of, wat ik me net bedenk- polen en noren. die hebben zeer goed getrainde cavalry en wat russische gear.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor kaleith » 19 maart 2015 18:48

Ik heb toch nog een mogelijkheid om met weinig modellen EW russians te spelen:
neem een cav list EN een tankovy list uit barbarossa.
Dan heb je cossacks en T-34's en katyushas. een enkele 10-strong unit t-34's zonder upgrades is 3000 pts, met upgrades een goeie 4500- dus kleine units zijn prima en goeie pointfills.
ZIS-2 zitten ook in de tankovy lijst, 450 pts per 4. Katyusha's zijn even duur maar anders sterk ( erg makkelijke ranging in ipv grotere aoe- 4-5 attempts met geen to hit penalty voor latere range ins, maar maar op 2 templates ipv de 30-bij-30 taartvorm die je in late war krijgt). Dus dat is alle zut die ik wil, in early war, met minder modellen. super chill. Zijn er nog regels voor het combineren van companies naast de requireds nemen?
Also, weet iemand nog een enigzins goedkope manier om aan cossacks te komen? gezien ik de rest van de 1750 pts van zvezda kan halen voor 110-ish euri, maar de battlefront cossacks 30/4 bases zijn, en ik heb minstens 40 bases nodig :x dat zou in een keer de prijs verviervoudigen.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith

Berichtdoor Beastherder » 22 maart 2015 15:51

Misschien 2e hands?

Ik zou geen andere fabrikant weten die ze ook maakt

Is natuurlijk niet een ietwat 'niche' unit, en met al die paarden zijn het vrij grote modellen voor infantrie, dus ik kan me voorstellen dat ze best duur zijn
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 25 maart 2015 09:38

Blijkbaar worden de poolse cavalry verkocht in battalions door battlefront zelf- 12 bases voor 60 dollar, wat op zich best prima prijs is- twee van die dozen plus een set russische cav zou voor die lijst genoeg zijn, waarmee het totaal komt op 110 euro +150 dollar, dus waarschijnlijk rond de 220 euro- prima prijs voor een full-size late-war horde leger tov GW . Kan daar met wat green stuff vast wel berenmutsen en longcoats op gaan proberen te maken.

Verder zijn er blijkbaar superveel cossacks in metaal, omdat die ook kunnen gebruikt worden voor historical 15-19e eeuw wargaming, maar geen major retailers dichter bij dan engeland, en niet goedkoper dan de polen van battlefront.
kaleith

Berichtdoor henerius » 25 maart 2015 20:47

een dollar kost tegenwoordig 91 eurocent (de euro is flink minder waard geworden). dat maakt van 150 dollar geen 110 euro. misschien is even wachten op een gunstigere koers een idee. :unsure:

de prijs voor een compleet leger is trouwens nog steeds ruim lager dan dat voor een GW horde leger. :harhar: Dat hoeft je dan weer niet tegen te houden :nono:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor kaleith » 25 maart 2015 23:05

ahja, de prijzen zijn niet meer 2008 niveau (1,6 dollar per euro), helemaal vergeten. Maar dan nog zou het waarschijnlijk voor 250-300 euro een horde leger zijn in Late War, en ook bruikbaar in Mid EN Early. All praise T-34, katyusha, cossacks, ZIS.
kaleith

Berichtdoor kaleith » 11 apr 2015 20:47

Kan mij iemand vertellen welke pagina staat dat pioneers met supply wagon minefields mogen leggen/ambushen? kan dit zelf niet in het boek vinden.
kaleith

Berichtdoor Benman » 11 apr 2015 22:28

Mini regelboek blz. 263. Wanneer je een Pioneer Supply Vehicle in je Pioneer Platoon hebt in een missie met de 'Prepared Positions' special rule dan mag je óf 1 mijnenveld óf 3 prikkeldraad versperringen aanleggen. Verder geeft een Supply Vehicle rerolls op bepaalde skill tests.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor kaleith » 22 mei 2015 21:48

Ok, kogel is door de metaforische kerk en er komen in de komende twee weken ergens ruim 30 bases cavalry mijn kant op.

Wat is bij flames "battlefield painted" en wat kan ik wel en niet gaan painten qua detail? ik was vrij ok in warhammer, maar kleinere schaal lijkt me erg anders.
kaleith

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames