Het was even een gepruts om door de regels heen te ploeteren, maar uiteindelijk hebben Gerard en ik een compleet potje van de General's Wargame kunnen spelen
Speeltafel ziet er indrukwekkend uit

Het spel zelf is erg indrukwekkend, er zijn veel strategische keuzes te maken, zeker als Geallieerde speler, en geluk blijft natuurlijk een grote factor
Ik speelde de Geallieerde kant, Gerard was de Duitsers
Mijn Para's deden goed hun best om hun sectoren te veroveren en verdedigen, maar het duurde veel te lang om Eindhoven te veroveren.
Dit gaf Gerard de mogelijkheid om de verdediging in het Zuiden aan te sterken, en zorgde dat al mijn Tank en Artillerie-eenheden in een file in Brabant bleven staan.
Pech met de Supply Drops maakte de situatie voor mijn Para's nog lastiger.
Pas in de een-na-laatste beurt lukte het om door Eindhoven te komen en de Para's rond Nijmegen te versterken, maar de Para's rond Arnhem konden met geen mogelijkheid bereikt worden.
In de laatste beurt probeerde Gerard nog Eindhoven te veroveren, en als het hem gelukt was zou hij al mijn troepen afsnijden van de Supply Depots in het zuiden en gegarandeerd winnen.
Het kwam neer op de laatste dobbelsteen: Eindhoven bleef in Geallieerde handen, en de einduitslag was een Draw
Voor de morele overwinning veroverden de Britse Para's in de laatste beurt de brug van Arnhem, maar nog steeds afgesloten van de grondtroepen leverde het geen victory points op.
De eerste paar beurten was het worstelen met de onbekende regels, maar toen we de regels eenmaal een beetje onder de knie kregen was het een zeer interessante uitdaging
Zeker voor herhaling vatbaar