MarketGarden Campaignset

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: MarketGarden Campaignset

Berichtdoor Beastherder » 09 feb 2014 19:38

Net als bij de Typhoons was het schilderen van de duitse vliegtuigen voor FOW ook een goede reden om de campaign marker meteen mee te nemen onder de kwast.

Ja, hij is extreem pietepeuterig klein, maar nog steeds herkenbaar als FW190
Afbeelding

En samen met zn 'grote' broer
zoek de verschillen :D
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2014 16:14

En de laatste!

Eerst de markers voor de 'plaatselijke' duitse infantrie
Afbeelding

Dit zijn de meest variabele markers in het spel, want ze stellen de troepen voor die maar toevallig voor handen zijn om de geallieerde invasie te bevechten.
Kunnen geharde SS-ers zijn, maar meer waarschijnlijk wat onervaren bezettingstroepen
(havenpersoneel, politie, vliegveldbewaking, etc.)

En de Fallschirmjäger
Afbeelding
vreemd genoeg hebben deze modellen niet de iconische camo-jassen aan waar je fallschirmjäger eigenlijk altijd in ziet, maar dat geeft de mogelijkheid om eens te laten zien wat fallschirmjäger er onder droegen.
Een Luftwaffe uniform dus :)
(dankzij de megalomanie van meneer Goering waren de duitse parachutisten onderdeel van de luchtmacht, ook al hadden de meeste nog nooit een luchtoperatie meegemaakt)

Betekent dat ik u eindelijk alle markers heb geschilderd, dus binnenkort maar eens het spel voor het eerst gaan spelen ^_^

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 27 apr 2014 16:36

Ahw, derde duitser van links met herdershond is zo mooi aan het glimlachen :grijns:
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 apr 2014 17:42

Your friendly neighbourhood Nazi :wink:

raar hoe die highlights soms uit vallen, want zo is ie niet ge-sculpt

zie ook dat de meest linkse een groene vlek op zn wang heeft
waarschijnlijk geraakt bij de laatste highlight van de helm
dadelijk nog even bijwerken

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 sep 2014 17:23

Jawel, het gaat dan eindelijk gebeuren :thumbup:

Aanstaande donderdag gaat mijn Firestorm Market Garden set voor het eerst gebruikt worden

Een betere timing dan de week van het 70-jarig jubileum van Market Garden kan ik niet bedenken ^_^
Afbeelding

Tegenstander is Gerard
Nu nog de regels eens doornemen.... :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 sep 2014 15:50

Het was even een gepruts om door de regels heen te ploeteren, maar uiteindelijk hebben Gerard en ik een compleet potje van de General's Wargame kunnen spelen :D

Speeltafel ziet er indrukwekkend uit

Afbeelding

Afbeelding

Het spel zelf is erg indrukwekkend, er zijn veel strategische keuzes te maken, zeker als Geallieerde speler, en geluk blijft natuurlijk een grote factor

Ik speelde de Geallieerde kant, Gerard was de Duitsers
Mijn Para's deden goed hun best om hun sectoren te veroveren en verdedigen, maar het duurde veel te lang om Eindhoven te veroveren.
Dit gaf Gerard de mogelijkheid om de verdediging in het Zuiden aan te sterken, en zorgde dat al mijn Tank en Artillerie-eenheden in een file in Brabant bleven staan.
Pech met de Supply Drops maakte de situatie voor mijn Para's nog lastiger.
Pas in de een-na-laatste beurt lukte het om door Eindhoven te komen en de Para's rond Nijmegen te versterken, maar de Para's rond Arnhem konden met geen mogelijkheid bereikt worden.
In de laatste beurt probeerde Gerard nog Eindhoven te veroveren, en als het hem gelukt was zou hij al mijn troepen afsnijden van de Supply Depots in het zuiden en gegarandeerd winnen.
Het kwam neer op de laatste dobbelsteen: Eindhoven bleef in Geallieerde handen, en de einduitslag was een Draw
Voor de morele overwinning veroverden de Britse Para's in de laatste beurt de brug van Arnhem, maar nog steeds afgesloten van de grondtroepen leverde het geen victory points op.

De eerste paar beurten was het worstelen met de onbekende regels, maar toen we de regels eenmaal een beetje onder de knie kregen was het een zeer interessante uitdaging :yes:

Zeker voor herhaling vatbaar

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Lert » 25 sep 2014 01:52

Yup! Errug leuk. Dat gaat zeker nog meer gespeeld worden.
Thousands of feet march to the beat, it's an army on the march. Long way, from home, paying the price in young men's lives
What's the price of a mile?
Legers die ik speel: Ingeblikte duistertjes (FOW), dronken russen (Bolt action en ook FOW)
Lert
Some guy in Mousillon ... smelling funny

Vorige

Keer terug naar Historische wargames