Mijn Flames 0f War projectje

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Mijn Flames 0f War projectje

Berichtdoor Benman » 14 feb 2010 19:53

Ik vind de dwarf huidskleur beter uitpakken dan mijn elf-huidskleur. En volgens mij gebruik je ook een wash op de uniformen .... toch? Ik doe een basiskleur en dan één highlight. Heb op het eerste model ook een wash geprobeerd om de diepere gedeeltes nog donkerder te maken. All viel me dat alleen goed op op een foto, met het blote oog vond ik het niet echt opvallen, vandaar dus maar 2 lagen.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 feb 2010 20:02

Mn Britten en duitsers (zie de eerste 2 posts van dit topic) gebruiken wel een wash, maar deze amerikanen niet :nono:
Dit zijn 3 lagen verf, verder niet

nou heb ik voor mezelf het complete kleurenschema al opgeschreven, om het later terug te kunnen vinden
(terwijl ik met mn eerste stel pupkes bezig was zat ik constant op een kladblaadje te krabbelen :) )
dat zal ik hier s neerzetten

(lang leve copy-paste :thumbup: )

US Airborne
paint scheme

-Black Base-

Skin
- base Tanned Flesh GW
- mid-tone Tallarn Flesh GW
- highlight Elf Flesh GW

Uniform
- base German Cam. Dark Green 097/979
- mid-tone US Dark Green 095/893
- highlight mix US Dark Green 095/893– Green Grey 101/886

Painted metal: helmets, grenades, bazookas, etc.
- base Brown Violet 093/924
- wash Badab Black GW
- highlight Brown Violet 093/924
- highlight mix Brown Violet 093/924 – Bleached Bone GW

-Black Equipment-

Webbing
- base Russian Uniform 94/924
- highlight Khaki 115/988
- highlight mix Khaki 115/988 – Bleached Bone GW

Boots, gunstock, shoulderpads, slings, wood
- base Scorched Brown GW
M1 Garand rifles
- highlight Flat Brown 140/984
Boots, shoulderpads, slings
- highlight Dark Flesh GW
Wood, M1A2 Carbine
- highlight Vermin Fur GW

Gloves
- base Beige Brown 135/875
- highlight Desert Yellow 125/977

Markings
- Rank marking helmet Skull White GW
- 82nd patch Blood Red GW / Ultramarines Blue GW
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 feb 2010 19:16

Laatste batch van mn eerste platoon staat inmiddels in de basiskleuren, misschien dat die volgende week wel zo ver zijn dat ik ze hier kan laten zien.

Ondertussen blijf ik wel rustig verder schrapen en vijlen aan die stapel metaal hier, dus ik heb nu ook mn Artillery Battery in elkaar zitten.

Afbeelding

Hele kleine kannonnetjes in vergelijking met wat andere legers mee kunnen nemen (kijk maar naar die monsters van Ben :disturbed: ), maar ja, het moet in zo'n vliegtuig passen, hè :dunno:
Kans dat mn jongens hier iets mee dood schieten is dus relatief klein, dit is waarschijnlijk meer om de tegenstander op het goede moment te laten bukken :D

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 27 feb 2010 21:32

Afgelopen maandag langs mn vaste dealer in Utrecht geweest voor mn laatste fix van de verslaving ^_^

De Open Fire! - doos gekocht (zeg maar de FoW starterset)
Afbeelding
Die 3 shermans kunnen prima bij mn Irish Guards, en voor die 2 Stugs heb ik ook al een plannetje B)

Ook een introductie-blaadje en een mooi klein regelboekje, misschien een goede aanleiding om ook eens een keer de regels te leren :P

Tevens de 2 blisters met de cast van A Bridge Too Far gekocht, want die zijn gewoon cool, en er hingen ook een aantal vernietigde tanks bedoeld als Objective Marker. Daar moest ik er natuurlijk ook 1 van hebben :yes:
Afbeelding

Helaas bleek lopen in de stromende regen door de Utrechtse binnenstad niet zo goed voor de gezondheid, want de volgende dagen lag ik met een flinke verkoudheid onder de dekens :sick:

Veel tijd om handen, dus, en ik heb véél meer van de Olympische Spelen gezien dan normaal is voor iemand met mijn interesse in sport :gaap:
Maar schilderen met zo'n duffe kop werkt niet, dus mijn beloofde nieuwe groep para's was niet klaar voor zn foto-shoot :(

Knippen/vijlen/lijmen ging nog wel redelijk, dus ik heb flink kunnen werken aan het uitbreiden van mn wagenpark, en dat ziet er zo samen best indrukwekkend uit :wub:
Afbeelding
(met die 3 Shermans uit de Open Fire doos heb ik nog maar 1 Firefly nodig voor het minimum voor een Irish Guards Armoured Squadron, hmmmm verleidelijk :whistle: )

Ook zijn ze allemaal ge-magnetiseerd, zodat de turrets lekker stevig op de romp klikken B)
Afbeelding
Voor mij (nu pas) de eerste ervaring met die superhippe magneetjes, en het voelde erg ongemakkelijk om zo'n enorme 5mm boor op mn miniaturen te zetten :disturbed:
Maar het ging allemaal goed, en na 8 tanks pas 1 keer een magneet verkeerd om er in gelijmt :bloos:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 maart 2010 16:06

Jaloers op Ben en al die andere spelers met mooie resin scenic bases voor hun artillerie, ben ik maar aan de knutsel gegaan :yes:

Afgelopen donderdag op de club aan de gang gegaan met een latje hout en minuscule plastic stripjes
Afbeelding

et voilà: ik heb ook munitie-kistjes om mijn artillerie-bases een beetje mee op te leuken :)
Afbeelding

Er is ook geschilderd, en met de laatste batch infantrie eindelijk klaar heb ik nu mijn eerste Combat Platoon (zeg maar Troop Choice) af! :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding

Ook begonnen aan mn eerste set voertuigjes, de superzware, ultragepantsere Willy's Jeep B)
Afbeelding
hier nog behoorlijk WIP, de crew word op aparte stokjes geschilderd en later toegevoegd.

Voertuigen laten zich op deze schaal heerlijk drybrushen, dan een wash in de kieren om die goed uit te laten komen en je bent al bijna klaar :)

De reacties van mensen op deze autootjes blijft erg lachen.
Donderdag op de club meerdere malen:
"Is dat een jeep met pantserplaten???" :huh:
"Jazeker" :yes: B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 maart 2010 22:27

Behold! The power of the Willys Jeep met geïmproviseerde pantserplaten! B)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat die Panther en Tiger tanks maar komen, hiermee zijn mijn para's voortaan onverslaanbaar :yes:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 28 maart 2010 15:28

Weer wat infantrie geschilderd, dit keer een 2e groepje britten voor het peloton Irish Guards dat mijn amerikaanse para's zal ondersteunen

Afbeelding
Afbeelding

Wat betekent dat ook voor het complete peloton het eindresultaat in zicht komt
Afbeelding
op de achtergrond de WIP trucks die deze jongens mogen hebben, om de tanks bij te houden in de race naar Arnhem.
Leuk extraatje, en voor slechts 5 puntjes past dat altijd wel in je army-list :)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 apr 2010 10:39

2 complete trucks, nu compleet met Mickey Mouse Camo :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding

de camo op het doek flink verweerd en lichter, zoals je dat in het echt ook ziet, en om het verschil tussen doek en truck duidelijk te houden ^_^

Ik kan de theorie achter de camo zelf wel uitleggen, maar ik heb gewoon het originele pamflet van het britse leger met de orders voor deze camo om dat voor mij te doen B)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om de onregelmatige rand te krijgen werden cirkelsjablonen overlapt, waardoor je dus de typische vorm krijgt, die al snel logischerwijs de naam Mickey Mouse camo kreeg

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 apr 2010 14:27

Tanks!

Afbeelding
Afbeelding

Ze zitten nog op een stokje vastgepakt voor wat laatste details, maar ze zijn zo goed als af :yes:
(en een beetje vuil maken, natuurlijk. Als je eens een tank door een grasveld hebt zien ploegen weet je dat die dingen erg snel smerig worden ^_^ )

Erg leuk makkelijk om te doen, dus ik heb alvast zin in de rest :wub:
Zelfs de decals, waar ik normaal gesproken een grondige hekel aan heb, gingen er gemakkelijk op, nu ik er de juiste hulpmiddelen voor heb (MicroSet, MicroSol en de Tamiya Decal-tweezers maken een wereld van verschil :tu: )

De grote ster op het achterdek en de blauwe driehoeken zijn dus decals, maar het donkere centrum en het cijfertje in de driehoeken zijn freehands :yes:
Die hadden alleen de Guards, dus zitten niet bij de decals.
Erg goed gelukt, al zeg ik het zelf

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 apr 2010 16:27

drybrushen heerscht :wink:

de tanks zelf zijn maar drie kleuren:
German Camo Dark Green -> US Dark Green -> Russian Uniform (van Vallejo, nrs ben ik even kwijt)
vervolgens met Badab Black Wash de harde randen blacklinen, en klaar.

Bijna alle tijd zit in de rest: de tracks, bepakking etc.
daar zat veel meer tijd in dan gedacht.
ik had de tanks in 'no time' in de hoofdkleur staan, en ik dacht: damn, dat was makkelijk, ik begin alvast een armylist voor een Armoured Divisie :D
vervolgens was ik een hele week bezig met al het andere gepruts, dus dat viel nog even tegen :laugh:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames