Regels en FAQ

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Regels en FAQ

Berichtdoor Skevan » 06 jun 2012 21:18

Laten we hier verder gaan met de regels.....
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Re: Regels en FAQ

Berichtdoor Beastherder » 09 jun 2012 20:38

Goed, dan begin ik met een vraagje aan Joost

Je vertelde dat de Anglo-Saxons een regel hadden waarmee hun Hearthguards bij de Warriors kunnen gaan staan (heel handig, anders komen die dure Hearthguard nooit aan die magische 10-man grens), maar ik kan dat nergens in mijn boekjes vinden :dunno:

waar staat dat dan?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Skevan » 09 jun 2012 20:48

denk een regel van spec char Athelstan, King of the Anglo Saxons : The Great Army
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 09 jun 2012 21:15

Stefan heeft het goed gezien, daar doelde ik inderdaad op. Staat op pagina 6 van Northern Fury.
Dat is echter wel middels een named character en dus gebruikt dat 1 punt van je warband. Daarmee mag je 1 unit van 4 Hearthguard verdelen over je warriors en levies.

Overigens is het bij Anglo-Saxons sowieso wel mogelijk om die 10 man limiet te halen door goed je punten te combineren en gebruik te maken van je Stout Hearts ability. Met een 6/helm als dobbelsteen krijg je een +4 op het aantal modellen in de unit voor doeleinden van je verdere abilities (en dan zijn 2 units van 6 hearthguard echt heel naar).
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 09 jun 2012 22:00

Oké, dan heb ik het dus niet helemaal gemist -_-

maar dat maakt Hearthguard voor Anglo-saxons wel een veel lagere prioriteit dan andere warbands, met die 10-man limiet heb je dan al snel liever Warriors :scratch:
(hopen op die ene dice-roll om toch nog als 10 te tellen lijkt mij veel te risico-vol, zeker aangezien het niet meer werkt met slechts 1 casualty)

die voorbeeld warband die Joost gaf van 3 punten Warriors (24 man) verdeeld in 2 units, plus 1 unit Levy is dan wel de manier om te beginnen

(wel prima historisch correct, dus alle respect, want de Angel-saksen hadden idd legers van vrij lage kwaliteit :yes: )

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2012 16:19

Wat van mijn leerpunten van afgelopen donderdag:

-Alleen de Abilities in de linker rij mogen meerdere malen per beurt gebruikt worden
(het staat er duidelijk boven, maar Theo en ik deden dat allebei vele malen fout :bloos: )

-Met veel abilities die je gebruikt als reactie in de tegenstander zn beurt moet je goed opletten als de tegenstander bezig is, wegdromen tot je weer aan de beurt bent is er niet bij :nono:
Dat maakt het ook wel slim (en netjes) om een klein pauze-momentje in te lassen tijdens het activeren om de tegenstander de mogelijkheid te geven te reageren:
"Ik activeer deze unit om te bewegen ...... en ze gaan deze kant op"

-De Viking "Frigg" ability is über-cool :grijns:
"Een Viking doet niet aan moe worden, dan gaat ie alleen maar harder slaan" :hiho:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 okt 2012 16:43

Gisteren viel de nieuwe Wargames Illustrated bij mij in de bus (ik heb een abonnement) en die is héél interessant voor Saga liefhebbers :yes:

Naast een kleine preview van de komende uitbreiding Raven's Shadow
Afbeelding

staat er een compleet nieuwe, officiele Warband in: Byzantines B)
http://www.grippingbeast.com/product.php?ItemID=268441605
Afbeelding
Regels nog niet echt kunnen bestuderen, maar het eerste wat er voor mij uitspringt: horse archers!

Een prima historische tegenstander voor Vikingen, Jomsvikings en Normandiers, voor Welsh en Schotten etc. moet je wat creatiever zijn om te verzinnen hoe ze elkaar zijn tegen gekomen ^_^
(om over de Skraelings nog maar te zwijgen :P )

Ideaal voor iedereen die naast al dat koude, grauwe Noord-Europese gedoe wel s de Middelandse Zee in wil trekken

Voor de regels dus:
Wargames Illustrated 301, nu in de winkels
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 21 okt 2012 17:42

Oeh
Ik denk dat ik zojuist mijn volgende warband heb gevonden :grijns:

Van de volgende Raven's Shadow uitbreiding: Ieren met hondjes :thumbup:

must...

have...

now....

:wink:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Corver » 23 okt 2012 16:25

Nice. I have WI 300 and saw the new list, but not read article yet.
Legers die ik speel: FOW, SAGA, Dystopian wars, 40k, Warhammer etc....
Corver
Itsy bitsy giant spider

Keer terug naar Historische wargames