De derde Hive FOW battle

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

De derde Hive FOW battle

Berichtdoor Beastherder » 04 jul 2010 16:52

Woehoe.
Afgelopen donderdag alweer de derde Flames of War in onze club-historie :thumbup:

Na de veldslag van vorige week zijn de legers van mij en Guy maar vrienden geworden, om het samen op te nemen tegen de flinke verzameling Duitse tanks van Joost.
Joost had de hulp ingeroepen van Theo om de boel te controleren, en dat gaf ons meteen de mogelijkheid om Theo flink te indoctrineren en te verleiden om ook aan dit mooie spelletje te beginnen :D

Afbeelding
Het geallieerde leger van mij en Guy.
Allebei gebaseerd op infantrie gaf dit een flinke hoeveelheid pupkes in de deployment zone.
Tevens stond op de beide flanken een groepje shermans, en in het bosje in het midden propte Guy een flinke hoeveelheid anti-tank kannonen

En die zouden we hard nodig hebben, want Joost zn leger bestond uit bijna uitsluitend tanks :disturbed:
(met Tigers! )
Afbeelding

Afbeelding

Mn Jeeps doen in de eerste beurt een dappere uitval naar een stel heggen aan de overkant. Als ze daar tussen kunnen verdwijnen kunnen ze in alle gemak Joost zn raketwerper wegratelen, maar de tanks maken héél snel een einde aan deze hoop.
Tijd voor de eerste rookpluimen :(
Afbeelding
Achteraf gezien was deze actie gewoon behoorlijk dom, want de kans dat ze het zouden halen was wel heel minimaal.
Die jongens hadden veel beter ergens via de flank kunnen proberen een Objective weg te kapen.
Ach ja, weer wat geleerd

De duitsers komen met bijna hun hele leger naar voren gestormd, om onze grote massa infantrie van onze Objectives te verdrijven.
Met een flinke dosis geluk beginnen ze al snel flinke gaten te schieten in de batterij anti-tank kannonen die we in het centrale bosje hebben staan.
Daar worden Guy en ik toch wel een beetje zenuwachtig van, want het aantal wapens dat we hebben dat een duitse tank kan beschadigen was al niet zo groot en word zo al heel snel minder :(

Gelukkig hebben wij ook nog wat tanks, en op de rechterflank doen de Shermans wat schade terug
Afbeelding

Maar onze 2 kleine groepjes tanks worden enorm out-numbered door de duitse tanks, en aangezien tanks veel makkelijker schade doen op andere tanks als ingegraven infantrie moeten die al snel alle klappen opvangen
Afbeelding

Doordat we wat punten over hadden kon ik een klein batterijtje van mn para-artillerie meenemen, maar naast wat oefening in de regels voor bombardments leverde dat vreselijk weinig op.
Alle dobbels zaten tegen, en uiteindelijk deden ze helemaal niks :nono:

Maar de geallieerde strategie begon nu te werken, want terwijl al die tanks zich stuk konden gaan bijten op onze infantrie lagen hun Objectives onbewaakt in hun Deployment Zone :hehe:

Dus mijn para's begonnen aan een flinke rush over de linker flank, terwijl mijn enige overgebleven Sherman de Duitsers voor een dilemma stelde: Negeer mijn aanstromende para's of krijg de volgende beurt klappen op je (veel zwakkere) side armour
Afbeelding

Ze kozen voor de Sherman, die, voorspelbaar genoeg, al snel veranderde in een grote vuurbal.
Maar toen konden mn para's hun explosieven en bazooka's tevoorschijn halen en over de Panzers gaan kruipen :tu:
Afbeelding
(wel wat geluk gehad dat ik door de Defensive Fire heen kwam, want dat was fifty/fifty)

Hiermee stonden mijn para's op slechts enkele inches van een Objective, met maar heel weinig duitsers in de buurt die daar nog iets aan konden doen.
Maar de tijd was op en mensen moesten naar huis, dus daar kwamen we niet aan toe.

De eindoverwinning word dan bepaald door het grootste aantal vernietigde platoons, en dat was duidelijk in het voordeel van de duitsers :yes:

Heel interessante en wederom leerzame battle, maar vooral ook heel vermakelijk
Theo had het ook zeker naar zn zin, en het lijkt er op dat we binnenkort een nieuwe speler er bij hebben (Go Soviets!) :grijns:

Met iedere gespeelde battle raak ik toch steeds meer onder de indruk van mn para's B)
Na de charge van vorige week was ook deze rush weer erg overtuigend, en met Tank Assault 3 voor alle infantrie plus de bazookas was het goed te zien dat deze gasten dus gewoon tanks kunnen pakken in close combat :hehe:
Het begint steeds duidelijker te worden waarom ze zoveel punten kosten :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Keer terug naar Historische wargames