Eerste Hive FoW battle

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Eerste Hive FoW battle

Berichtdoor Beastherder » 09 mei 2010 16:09

Na al die maanden voorbereiding was het afgelopen donderdag dan zo ver: de eerste Flames of War veldslag in de kelder van Moenen :thumbup:

Guy, Joost, Ben en ik zelf hadden een klein legertje meegenomen, en Ben had ook zijn, ondertussen enorme, collectie FoW-scenery meegenomen B)

Afbeelding

Met 3 spelers die het nog nooit gespeeld hadden, en Guy met zijn enorme ervaring van 2 potjes :wink: was het, zoals verwacht, niet bepaald het meest soepel verlopende spel ooit gespeeld.
Veel opzoekwerk en bij niemand enig tactisch inzicht, maar wel zeer vermakelijk :yes:

Ik had mijn US para's mee, ondersteunt door 3 britse Sherman, Guy had zijn Schotten, en ook een groepje Shermans.
Ben en Joost hadden de Duitsers voor hun rekening genomen, met StuGs, Brummbären, mortieren en infantrie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"Karl und Fritz" bedenken een cunning plan om "Die verdammten Tommies" tegen te houden :wink:
Afbeelding

Mijn Shermans en Para's trekken het kerkplein op
Afbeelding

Guy zn tanks wachten in de bosjes op de eerste duitser die zn neus laat zien
Afbeelding

StuG versus Sherman stand-off B)
Afbeelding
Afbeelding

Wie durft het eerst om de kerk heen te kijken :whistle:
Afbeelding

Nadat mijn Para's persoonlijk ervaren hoe effectief mortieren zijn tegen infantrie 'in the open' :disturbed: besluiten ze om het Observer-team maar uit zn huis te schoppen
Afbeelding

Doordat die gasten in een huis zitten gaat dat wat lastiger dan je zou verwachten, maar het lukt wel.
Geeft wat voldoening, maar mn Para's staan nu in vol zicht van de Brummbärs, dus ik kijk al heel zenuwachtig naar de volgende beurt
"Oh wacht, dan kun je een Breakthrough Assault doen"
"Huh, wat? Wat is dat?"
*blader, blader..... lees*
En mijn para's blijken ook de Brummbärs te kunnen assaulten en proberen met succes wat granaten en explosieven bij ze naar binnen te douwen :whistle:
Afbeelding

Niet bepaald een welbedacht plan, eerder een enorme toevalstreffer, en nadat Joost zn infantrie in de tegenaanval gooit moet het kleine beetje wat van mn Para's over is rennen voor hun leven, gedekt door de Shermans.

Op de andere flank heeft Guy éen van de StuGs kunnen uitschakelen, maar als Ben zn infantrie dichterbij komt met zn Panzerfausts en -Schrecks moet ook hij terug in de verdediging
Afbeelding

Daarmee is de battle nog lang niet gespeeld, want niemand is ook maar in de buurt gekomen van de objectives, maar de tijd was simpelweg op

Lekker chaotische allemaal (en ik had ook niet anders verwacht) en zeer vermakelijk.
De regels zitten duidelijk zeer goed in elkaar, en de kunst zit duidelijk in de samenwerking tussen de veschillende elementen van je leger :yes:
Dr zullen nog wat meer spelletjes voor nodig zijn voor we daadwerkelijk wat tactisch inzicht ontwikkelen, maar daar kijk ik alvast naar uit :grijns:

Mn pantser-jeepjes mochten niet meedoen (te duur) maar toch maar even op de foto met Ben zn scenery, gewoon voor de mooi :pic:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Keer terug naar Historische wargames