Warhammer Ancient Battles

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Warhammer Ancient Battles

Berichtdoor Gotrek » 25 aug 2011 13:01

Ik bedoel inderdaad gewoon een leger voor warhammer historical.
Op deze pagina staan een hoop regelboeken beschreven maar het ziet er naar uit dat het erg lang geleden is dat deze is gemaakt:
http://hem.spray.se/kendoka/samurai/rules/rules.htm
In het bovenste stukje heeft hij het over het boek Warhammer armies of antiquity, waarin maarliefst 2 hele pagina's aan de samurai zijn besteed.
Ik vroeg mij dus af of iemand dit boek wel eens heeft ingezien en hier iets vanaf weet.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor theWoodcutter » 25 aug 2011 13:35

In het basis regelboek van Warhammer Ancient Battles (editie 1.5) staat een samurai legerlijst (oa max 7 heroes ^_^ ). Ik weet niet hoe het zit met de tweede editie, maar misschien dat Frank dat weet. Daarnaast zou het me niet verbazen als er ook nog wat in de WAB uitbreiding The Art of War staat (ook deze heb ik niet in mijn bezit).

Maw wat Simon zegt, klopt wel aardig! ^_^
//edit: @Sander: dat armies of antiquities zit dus achterin het Warhammer Ancient Battles 1.5 boek!
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2011 14:48

Nee, helaas, er zijn bij mijn weten geen japanse uitbreidingen verkrijgbaar voor de 2e editie van Warhammer Historical :(

De enige lijst die er is, is die Joost al noemde achterin het 1.5 regelboek of uit de oude Armies of Antiquities uitbreiding
In het eerste regelboek stonden aleen de romeinen en 'barbaren', in de Armies of Antiquities uitbreiding stonden japanners, grieken, kruisvaarders en zo nog wat anderen. Toen het vernieuwde regelboek (1.5) uit kwam zijn de AoA lijsten allemaal overgezet naar het vernieuwde rulebook, en AoA was vervolgens dus niet meer verkrijgbaar.

Vreemd genoeg zijn deze lijsten niet overgezet naar de 2e editie, daar staan weer alleen de romeinen en barbaren in :dunno:
De lijst van het oude regelboek of AoA zou wel redelijk bruikbaar zijn (voor beide edities) want alle andere uitbreidingen worden ook nog steeds gebruikt, maar het zal dus lastig zijn om er aan te komen.

De Art of War-uitbreiding gaat volgens mij alleen over China, niet over Japan, dus die zal je niet veel helpen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 26 aug 2011 16:25

Ik heb inderdaad een Japanse lijst gevonden in een oud Armies of Antiquities boek (geen idee hoe die versienummers werken).
Zal dan iig als basis voor een eerste lijstje kunnen dienen, aangezien ik toch niet van plan ben om toernooien of iets dergelijks te gaan doen.
De punten kloppen voor de rest wel nog in verglijking met het nieuwe regelboek? En met hoeveel punten speel je gemiddeld een fatsoenlijke battle?
Dan kan ik eens een lijstje gaan maken voordat ik wat ga aanschaffen.

Gotrek

Berichtdoor Beastherder » 26 aug 2011 16:40

Ah, dat zou dan wel moeten werken :yes:

puntenwaardes zijn altijd hetzelfde gebleven, maar de schrijvers van de regels houden uiteraard de slag om de arm dat je rare verhoudingen kan krijgen als een leger speelt tegen een niet-historische tegenstander
japanners vs romeinen bijvoorbeeld

net als bij 'gewoon' warhammer is 2000-3000pts een volwaardig leger, vanaf 1000pts kun je een leuk potje spelen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 26 aug 2011 16:57

Ja dat had ik al begrepen, iedereen weet natuurlijk dat de romeinen geen schijn van kans zouden hebben tegen de japanners :P.
Hoewel ik wel denk dat ze om deze reden nog geen gunpowder weapons in de Samurai lijst hebben zitten.

Gotrek

Berichtdoor henerius » 29 aug 2011 08:29

[quote="Gotrek"]Ja dat had ik al begrepen, iedereen weet natuurlijk dat de romeinen geen schijn van kans zouden hebben tegen de japanners :P.

En waar komt die wijsheid vandaan? vertel op! stiekumme tijdreiziger. :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Gotrek » 29 aug 2011 17:08

ehh... Romijnen bestaan niet meer Japanners wel?

Gotrek

Berichtdoor henerius » 29 aug 2011 21:41

hehehe :laugh: privilege van mensen die op eilanden wonen... dat conserveert culturen een stuk beter dan wanneer je er zo naar toe kunt sjokken.

Het gaat mij om de zeer hypothetische vraag wanneer een vroeg keizerlijk (romeins) leger een japans leger uit 1600 zou tegenmoet treden. Wie zou er dan gewonnen hebben? :dunno: De vroeg keizerlijke romeinse legers hadden een artillerie vuurkracht die echt indrukwekkend was, en een man zonder schild is zeer in het nadeel tegen een romeins legionair..

Het zijn de eindeloze discussies die je met een eindeloze hoeveelheid alcohol behoord te bespreken... :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Gotrek » 29 aug 2011 23:46

Ik denk dat de Romeinen wel een hoop moeite zouden hebben met de losse formaties van de Japanse troepen, evenals het feit dat zij veel betere bogen hadden.
Met name de boog cavalerie was erg sterk bij deze mannen. Een ander erg belangrijk punt is dat de japanners ninja's hadden, een elite groep die zelfs in onze tijd nog niet geëvenaard is.
Ze waren erg goed in de eer code (vooral de samurai uiteraard), maar ze wisten maar al te goed dat je met eerlijk vechten echt niet altijd even ver kwam (de beste samurai werden zelfs van hun ere code verheven door de Daimyo zodat ze nog beter alles konden uitvoeren).

Het blijft inderdaad een erg groot als als verhaal waar je toch nooit echt uitkomt (en de computer van dicoveries the ultimate warrior zou ik het al helemaal niet laten uitrekenen).

Maar goed ieder heeft zijn voorkeur en zal uiteraard vinden dat zijn keuze de beste is, vandaar dat de Japanners beter zijn :P.

Gotrek

Vorige

Keer terug naar Historische wargames