Legions Imperialis

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Legions Imperialis

Berichtdoor Bobske » 24 jul 2023 14:48

https://www.warhammer-community.com/202 ... -so-small/

Designer notes (nog niet gelezen, wh40k 10th nu :wink: )
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 26 jul 2023 15:23

Terrein

https://www.warhammer-community.com/2023/07/26/the-new-legions-imperialis-terrain-is-the-perfect-backdrop-for-an-epic-throwdown/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Eerlijk is eerlijk, dat ziet er heel goed uit :yes:

Maar net als bij 40k of AoS zal een hele tafel vullen met officieel GW terrein vast heel veel pijn doen in de portemonnee :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 31 jul 2023 14:21

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Guy » 31 jul 2023 18:53

Interessante update; het systeem van orders geven d.m.v. tokens die je gedekt neerlegt ken ik van enkele historische wargames, werkt best aardig.
Hopelijk blijft het aantal individuele eenheden dat bevelen dient te ontvangen een beetje beperkt, 20+ orders (en dus tokens) rondstrooien zou wat te veel van het goede worden.
Toch maar eens wat scenery gaan schilderen en de Titans uit het vet halen :grijns:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 aug 2023 15:56

Hopelijk blijft het aantal individuele eenheden dat bevelen dient te ontvangen een beetje beperkt, 20+ orders (en dus tokens) rondstrooien zou wat te veel van het goede worden.

je geeft order aan detachments, dat kunnen heel wat units zijn
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor FrankV » 01 aug 2023 18:33

Ik heb best wel interesse in Legiones Imperialis. Mooie modellen, de regels lijken me leuk, en met zo'n kleine schaal is het zelfs voor een langzame schilder als ik haalbaar om een heel leger te schilderen.
Het systeem met hidden orders klinkt wel interessant.

Een dingetje vind ik wel vreemd. In het artikel zeggen ze het volgende:
The first step is to declare your Allegiance – whether you’re a Loyalist or a Traitor, which will constrain some of your choices for obvious reasons. Then, pick your Primary Army List – the force from which you’ll pick a minimum of 70% of your units. At present, this means either the Legiones Astartes or the Solar Auxilia, but other factions may join the fray in future…

Dat vind ik wel een beetje vreemd want dat zou betekenen dat je de starterset niet als één leger zou kunnen spelen. Het zou natuurlijk hun bedoeling kunnen zijn dat het gewoon twee aparte legers zijn, maar het gaat wel een beetje in tegen het idee van mixed forces dat ze voor mijn gevoel presenteerden. Zeker als je ook nog Titans/Knights in die overige 30% moet proppen.
Zoals het hier gezegd wordt kun je ook geen leger met Titans als basis spelen en dat leek me juist wel een reden voor bestaande Titanticusspelers om makkelijk dit spel te kunnen oppakken.

je geeft order aan detachments, dat kunnen heel wat units zijn

Volgens mij zeiden ze eerder dat de term "detatchment" gebruikt zou worden voor andere groepen dan bij 40K. Misschien detatchment(LI)=unit(40K)?
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Not banned yet

Berichtdoor FrankV » 01 aug 2023 18:38

Ook nog even dit: een poosje geleden verscheen onderstaande leak met oa points values online. Ik beschouw hem als redelijk betrouwbaar aangezien dit online stond ruim voordat verschillende units en regels waren aangekondigd, waarvan ze later officieel door GW werden revealed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: 40K: Orks
FrankV
Not banned yet

Berichtdoor Beastherder » 02 aug 2023 10:21

Het idee van Epic spreekt me op zich wel aan.
De schaal is gewoon beter geschikt voor de grote veldslagen van het 40k-universum, met Knights, Baneblades, etc, dan 40k zelf :laugh:

En na mijn ervaring met 15mm Flames of War zie ik ook al een stuk minder op tegen het schilderen op die schaal

(Voor de individuele acties van squads waar 32mm modellen tot hun recht komen hebben we KillTeam. :wink: )

Ik vind het alleen super-jammer dat ze het (voorlopig???) beperken tot de Heresy setting :snif:
Niet alleen beperkt dat de beschikbare facties enorm, maar het betekent ook dat je die extra cool-factor mist van je 40k modellen 'maar dan tiny'
Ik zie dat vooral bij die Solar Auxilia, met hun nieuwe aparte Sentinels en Ogryns etc.
Die waren zó veel cooler geweest als gewoon de kleine versie van de huidige Guard modellen (Alleen maar mijn mening, natuurlijk)

Nou is het wel soort van traditioneel.
De hele Horus Heresy is verzonnen voor de eerste versie Epic (Space Marine) om een reden te geven waarom je met de startset Marine vs Marine moest spelen (want GW had nog niet de capaciteit om 2 facties plastic te produceren)

Volgens mij zeiden ze eerder dat de term "detachment" gebruikt zou worden voor andere groepen dan bij 40K. Misschien detachment(LI)=unit(40K)?

Uit 1 van de WHcomm artikelen (gaat over Baneblades)
This iconic superheavy tank hits the battlefield in detachments of up to six
Hieruit interpreteer ik dat de term Detachment inderdaad de LI versie is van een Unit in 40k: een groepje mini's.
2-6 zware tanks, 5-10 medium tanks (?), 5-10 infantry bases (?) etc.
Dus niet de grotere verzamelingen die je in sommige versies van Epic had (ruwweg equivalent aan een 40k-formaat leger, waar je er dan 2-5 van had in je Epic leger)
Lijkt er op dat je in LI dus eerder 10-20 Detachments hebt om orders aan te geven dan <5, tijd zal leren hoe handig dat gaat werken :dunno:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 04 aug 2023 17:23

https://www.warhammer-community.com/202 ... r-auxilia/

De release is helaas uitgesteld maar previews gaan gewoon door.

Tiny, tiny boom booms

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2023 09:30

While we had initially hoped to release Legions Imperialis in August, the release date will now be a little later in the year. Don’t worry – you’ll be commanding a tiny legion of troops to victory very soon.

Dat uitstel is heel opvallend. :huh:
Voor zover we weten ligt het release schema van GW al maanden van te voren vast, met de lange lead-times van dozen laten maken, White Dwarf content, plastic productie, etc.
Om zo op het allerlaatste moment (want het is al Augustus) de release uit te stellen is vrij uniek voor GW.

Heel benieuwd wat daar de reden voor kan zijn :scratch:

Oprecht productie/levering problemen?
(De container met de dozen van de drukker zat op die verbrande boot met auto's of zo)

Of is de online reactie zo positief dat iemand bedacht heeft "Oh shit, als we willen voorkomen dat het dadelijk weer in 30 seconden is uitverkocht en iedereen boos wordt moeten toch echt wat meer produceren"

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames