Frank's Necromunda modellen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Frank's Necromunda modellen

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2017 14:25

@Furios
Ja hoor, dat kan :yes:

komende donderdag ga ik ze al uitproberen tegen Laurens, dus hopelijk heb ik dan ook de regels een beetje soepel in het hoofd :whistle:

http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=24&t=3525&start=43
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 jan 2018 16:30

Eerste test-model voor de scenery

Afbeelding Afbeelding

basiskleur op zo'n scenery stuk krijgen is toch meer werk dan ik gewend ben van figuren, maar daarna is het met drybrushen en washes allemaal makkelijk zat -_-

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 01 jan 2018 17:34

Ziet er goed uit! :tu:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 18 feb 2018 15:29

Het zal niemand verrassen dat de verleiding te groot was -_-

Afbeelding

Regels voor de nieuwe tegels zijn best wel cool, maar daar wacht ik nog wel even mee

Modellen alleen nog op de sprue bewonderd, zien er geweldig uit
Veel hoofden met coole snorren en baarden, maar daardoor niet veel voor een Juve uitstraling.
Volgens mij moeten die oude modellen nog prima te gebruiken zijn voor Juves :scratch:

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 18 feb 2018 15:58

Ik kon ze zelf ook niet laten liggen, nooit eenn Orlock fan geweest, maar deze zien er toch echt goed uit.
Volgens mij is de gedachte bij deze editie (wat ik ergens in een interview dacht te hebben gezien), dat Juves eigenlijk zijn wat gangers waren. De makers van deze editie zijn zelf hardcore Necromunda spelers en vonden Juves de meest belangrijke factor in het spel (het was leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelden, waarom ze dit niet ook bij gangers zagen :dunno:). Volgens mij zijn gangers daarom wat simpeler geworden en Juves wat belangrijiker. Het zou kunnen dat er natuurlijk ook een financiele overweging is gemaakt :wink:.
Hoe dan ook, nog steeds een goed excuus om je oude metalen modellen uit de kast te halen.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 18 feb 2018 16:28

Oh, de overweging is vrij simpel, eigenlijk.
De productiecapaciteit die voor Necromunda is vrij gemaakt is beperkt, dus de max is (voorlopig?) 1 plastic sprue per gang.
Als je op die sprue ook lichamen/armen/hoofden voor juves kwijt moet beperk je je opties enorm. De beslissing is gemaakt om die ene sprue te focussen op de gangers/champions, met zo veel mogelijk opties
Wie weet wat ze later nog gaan maken, maar dan zal Necromunda zich eerst financieel moeten bewijzen.

(Zelfde redenering geldt ook voor evt. vrouwelijke gangers die veel mensen graag willen zien)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Gotrek » 19 feb 2018 00:51

Ik denk dat ze zich al wel hebben bewezen als je kijkt naar wat ze allemaal uitbrengen. Ook hebben ze geleerd van Blood Bowl en zich deze keer beter voorbereid. Ik heb rumours gehoord dat FW eventueel met Juves komt (denk aan de BB uitbereidings kits niet de extra wapen opties die er nu eerst aan komen).

Vrouwelijke gangers voor bij de gewone gangs lijkt me niet heel aannemelijk maar in deze Social Justice Warrior tijd weet je het maar nooit :grijns:. Ik zou het overigens niet erg vinden, meer opties is altijd beter.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Beastherder » 05 maart 2018 19:50

En dan natuurlijk wat Orlocks zitten plakken :grijns:

Allereerst de Leader en 2 Champions

Afbeelding

De servo-arm uiteraard niet kunnen weerstaan, maar wel een autopistol want je wilt natuurlijk niet hetzelfde model als de studio maken.
Sowieso vind ik die sawn-off shotgun niet zo geweldig. Idee is geweldig cool, maar die range is wel zo minimaal.

Verder heavy stubber, want dat harpoen-geweer is mij toch net iets te bizar, en een combat shotgun (volautomatische shotgun).

Meer gangers, met nog een combat shotgun en autoguns
Afbeelding

En wat aggressiever close-range met pistolen
(twijfel over de effectiviteit van dubbele autopistols, maar het staat gewoon cool B) )
Afbeelding

Combat shotguns zijn een vreselijk goed wapen, maar daardoor ook behoorlijk prijzig voor 'slechts' gewone gangers.
Orlocks hebben in hun lijst ook toegang tot gewone shotguns, maar die zitten niet op de sprue :dunno:
Tijd voor wat conversie werk.
Ik wist dat er een goede reden was dat ik 15 jaar geleden een paar van die Necromunda wapensets had besteld :grijns:
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 25 maart 2018 18:03

Gisteren ook maar deze gekocht

https://www.games-workshop.com/en-NL/Necromunda-Underhive-Badzone-Delta-7-2018

Het speelt echt prima op die tegels en de regels voor al die bizarre terreinstukken zijn best heel erg grappig :grijns:

Je krijgt er ook een blad met verschillende markers bij.
Niet zo bijzonder, de meeste zitten al gewoon bij de startset. Alleen de 'Chaos' markers zijn echt nieuw, nodig voor de regels van de Chaos Shrine tegel.

Je krijgt er ook een stel Vision Arc templates bij. Die zaten al bij de startset dus ik lette er niet zo op, maar vanochtend zag ik dat er een nieuwe maat bij zit :huh:
Startset komt met vision arcs voor 25mm bases (Eshers) en 32mm (Goliaths) maar nu heb ik er ook 1 voor een 40mm base!

Bij mijn weten is er nu nog niks in Nmunda dat gebruik maakt van 40mm base.
Een hint voor de toekomst?? :dunno:

Verder mn Goliaths in de primer gezet.
Niet omdat dat de gang is waar ik het liefst mee wil spelen, maar omdat ik voor hun wel al een kleurenschema kan bedenken :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 01 apr 2018 15:02

Afgelopen donderdag weer s een potje gespeeld.
Ik had mn Eshers, en Laurens speelde met mn Orlocks.

Goed om de regels weer eens op te rakelen, heel erg soepel gaat het allemaal nog niet.
Het was goed spannend, granaten waren heer en meester.
Uiteindelijk grondig verloren, maar zoals altijd draait het om kleine verschillen.
Als mijn granaat wat meer schade had gedaan ipv slechts alleen maar mensen Pinned krijgen, dan hadden mijn Eshers de hoek om kunnen chargen om wat gasten uit te schakelen. Nu kreeg ik een granaat terug (de grote orlock Blasting Charges variant :disturbed: ), gevolgd door een gast met een combat shotgun die hagel sproeit.
Er waren niet veel Eshers meer over.... :snif:

Leermomenten:
- Een diep respect voor de Combat Shotgun, zeker in de 2d tunnels. In de 3d omgeving zal het gebrek aan range misschien een probleem zijn, maar in de tunnels is het een beest :o
- Heavy Stubber heeft weinig zin in de tunnels :( Met zn Unwieldy krijg je gewoon bijna geen kans om m te gebruiken. In de 3d omgeving zal ie nuttiger zijn, en in een campaign zijn er manieren om van zn Unwieldy af te komen (skill en equipment), maar voor een single battle als dit.... :dunno:

Voorlopig maar even mn Orlock lijst aanpassen en de Stubber inruilen voor een Combat Shotgun :grijns:

De Chaos Cultists White Dwarf lijst komt er aan, dus ik heb mn cultists uit de Dark Vengeance maar alvast opgezocht

Afbeelding

12 modellen voordat je poses dubbel krijgt, dat zou toch ruim voldoende moeten zijn.
De modellen met Autogun/Pistol&combatwapen heb ik allemaal dubbel, dus ook mogelijkheden genoeg voor evt. conversies.

En het eerste schilderwerk is gedaan.
Begonnen met de bases van de Goliaths.

Afbeelding

Heel wat meer werk dan mn standaard 'zand en een drybrush', maar met zo'n klein leger en ulke gedetailleerde bases loont het de moeite om er wat meer tijd in te steken.

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames