Regels vragen

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Regels vragen

Berichtdoor Chris » 21 maart 2015 10:03

Leek me handig om ook voor x-wing een dergelijke topic te maken.
Een paar dingen die me opvallen die vaak fout gaan:

Bij kijken of je damage doet, altijd eerst de normale hits weghalen met evades, dan blijven de crits over.
Bij schieten, de plus 1 rode op range 1, en plus 1 groene op range 3 gelden alleen voor schieten met PRIMARY weapons. Bij ordnance/cannons/missiles krijg je deze bonussen NIET.
Over obstacles heen: Als je er overheen gaat rode dice rollen voor damage, en geen actie. Indien je er op eindigt ook geen attack.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Re: Regels vragen

Berichtdoor Skevan » 21 maart 2015 12:29

Over obstacles heen: aleen als je movement template erover heen gaat. Niet de rand van je base.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Re: Regels vragen

Berichtdoor theWoodcutter » 25 maart 2015 16:20

De faq voor x-wing is hier: https://images-cdn.fantasyflightgames.com/ffg_content/x-wing/support/faq/X-Wing-FAQ.pdf te vinden.

Daar wordt overigens de advanced sensors vraag van afgelopen donderdag uitgelegd in mijn voordeel. -_- (zie pagina 14 onder het kopje "advanced sensors" :wink: )
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Keer terug naar Andere SciFi Wargames