Aankomende Mega Battle

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Aankomende Mega Battle

Berichtdoor Chris » 06 feb 2013 10:00

Bob had me gevraagd om een Mega Battle voor een zondag te schrijven. Datum etc moet nog afgesproken worden. Post in deze topic als je interesse hebt om hieraan mee te doen, en welke tafel je voorkeur zou hebben. Bij deze:

Mega Battle scenario opzet:

Elke ronde duurt een vaste tijd per speler (afhankelijk van hoelang we hebben). Alle tafels spelen synchroon. Er wordt als team gerolt wie de eerste beurt/deployment heeft, en daarna als team een seize initiative poging gedaan. Modifiers hierop tellen wel, maar zijn niet cumulatief (spreek dus intern per team af of en zo ja wie hiervoor zorgt). Puntenaantallen per speler stel ik voor op 1500 te houden ivm tijd/uitloop waarschijnlijkheid per ronde.
Elke tafel minus Zone Mortalis heeft Slay the Warlord, First Blood, Linebreaker objectives.
Het team dat op 3 vd 5 tafels wint heeft gewonnen. Indien mensen ergens een draw hebben kijken we naar totale punten die elk volledig team gekilled heeft.
Indien we teveel of te weinig geinteresseerden hebben haal ik de tafel waar mensen geen zin in hebben weg, of verzin ik er nog een scenario bij.
Ik heb alles volledig uit m’n duim gezogen, dus commentaar of aanpassingen zijn welkom. Het gaat er vooral om dat we lol hebben met z’n allen.

Hoofdtafel:
Zone Mortalis
In het midden is een launch panel. Wie die controlled kan een orbital bombardment neergooien op een van de andere tafels naar keuze. Hij mag niet zelf de tafels bekijken. Alle spelers aan zijn kant mogen aan het begin van de shooting phase in 1 korte zin vragen om een bombardement met x-y coordinaten. Aan het einde van de shooting phase, maar voor eventuele morale tests moet de controller bepalen welk verzoek hem het dringendst lijkt. Hij mag deze niet op zijn eigen primary tafel gooien. Scatter is xd6, waar x het aantal tafels is. Elke tafel behalve de zone mortalis heeft een communications relay node objective die die scatter met 1d6 verminderd en 2 VP waard is.
Orbital Bombardment:
Range Unlimited Str 9 AP 3 Ordnance Barrage 1d2 Massive Blast (7”) Scatter xd6*see description
Elke tafel heeft een toegangsluik tot de zone mortalis. De locaties hiervan zullen altijd op de middenlijn tussen de deployment zones liggen, maar niet perse in het midden van de tafel. Hou dus met het lijstbouwen van je team rekening met het feit dat je hoogstwaarschijnlijk ook iets in de zone mortalis wilt laten vechten (met al zijn restricties). In beurt 1 begint de Zone Mortalis leeg.
Units kunnen via Zone Mortalis naar andere tafels lopen voor surprise surpise sneaky boomboom interventie hulp aan teamgenoten.

Tafel 1:
Need more power captain!
“Opladen van de capacitoren van de relay om de verdedigingswerken van de planeet te kunnen activeren.”
6 Progressieve objectives, plus de control node van 2 VP. Elke objective minus control node geeft 1 VP per beurt. Alle troops en alles met scout regel telt als scoring en denying, inclusief vehicles.

Tafel 2:
Get me some big guns!
“Gestrande Baneblade wachtend op de eerste salvager.”
1 Baneblade objective in het midden van het bord van 5 VP, plus control node van 2 VP. Zodra er 2 succesvolle repair checks gemaakt zijn (dit kan in 1 ronde zijn indien er meer dan 1 model aan het repareren is) krijgt degene die de 2e check maakte controle over de baneblade tot hij weer kapot gaat. Daarna begint het activeren weer van voren af aan. Hij activeert immobilized, met 2 HP en zijn main cannon. Daarna mag hij als normaal verder repareren.
Elk leger op deze tafel mag de volgende “huurling” zo vaak ze willen in hun legerlijst opnemen. Gebruik hier passende modellen of proxies voor:
Enginseer 45points
Ws3 bs3 s3 t3 w1 i3 a1 Ld8 Sv 3+
Infantry, Power Armour, Laspistol, Power Weapon, Servo-arm, Frag & Krak grenades.
Special Rules: Blessing of the Omnissiah. Model in base contact -> repair roll iso shooting. On a 5+ repair a weapon destroyed, immobilized or 1 HP.
Noot: deze resultaten beginnen pas zodra de eerste twee repair rolls om de baneblade te activeren zijn gehaald.

Tafel 3
Battle of the waves.
3 Objectives van 3 VP elk, plus de control node van 2 VP.
Scenery is volledig niet standaard. Alles waar geen terrein staat is “water”. Hier kan niet met infantry of tanks over gelopen/gereden worden. Het terrein zijn eilanden, waarop wel gelopen mag worden. Alle transports tellen alsof het boten zijn, en mogen normaal over het bord bewegen. Jump/jet pack infantry en flyers kunnen volgens hun eigen regels bewegen, en kunnen dus over de golven vliegen/van eiland naar eiland hoppen. Fortifications mogen alleen op eilanden geplaatst worden. Om het scenario dynamisch te houden krijgen deepstrikers dezelfde regel aangaande terrein als droppods.
Reserves die aankomen worden op het eerste beschikbare eiland van de kant waar ze via opkomen gezet. Outflankers kiezen friendly of enemy tablehalf, en worden op het eerste beschikbare eiland van de kant waar ze via opkomen gezet. Units in transports arriveren als normaal, aangezien ze gewoon kunnen varen.
Indien een transport kapot geschoten wordt terwijl het over water vaart mogen de inzittenden hun disembark uitvoeren. Als ze hiermee land kunnen halen mogen ze daar naartoe zwemmen. Als ze dat niet halen verzuipen ze, en worden ze als casualties weggehaald.
Aangezien het een redelijk open speelveld zal zijn telt elke cover save als +1 lager/beter dan normaal. Waterschittering/golf dekking etc.

Tafel 4
The grinder.
“Take it at all costs!”
3 Objectives van 3 VP elk, plus de control node van 2 VP. De objectives liggen symmetrisch precies in het midden van het bord. Elke unit (inclusief vehicles) is scoring en denying. Elke unit respawned als zijnde volledig nieuw zodra hij volledig vernietigd is. Uitzondering hierop zijn once per game regels/items, zoals bv Marbot’s demo charge. Deepstrikers mogen dus opnieuw deepstriken, outflankers mogen outflanken, etc. Units die normaal immobile zijn (bv sommige artillery, of fortification emplacements) worden op de eigen table edge gezet als ze respawnen. Daarna zijn ze weer immobile als normaal.

Tafel 5
Pitched Battle.
“Voor mij geen maffe polonaise”
Missie 1 Crusade uit het regelboek, met als toevoeging de control node en de zone mortalis toegang. Voor hen die geen zin in funky shizzle hebben, of wie geen van de scenarios aanspreekt, maar wel graag mee willen doen met de mega battle.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Re: Aankomende Mega Battle

Berichtdoor Iron Bars » 06 feb 2013 13:10

Daar heb je flink over nagedacht zo te zien, klink erg gaaf.
Flak armor is not just a muscle shirt with the word "ARMOR" stenciled on it
Legers die ik speel: Imperial guard/Space marines
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Terentius » 06 feb 2013 16:47

Woohoo, Mega-battle!

Dit idee van een ingang tot Zone Mortalis op elke tafel is erg leuk. Ik denk al meteen aan een complex tunnel stelsel onder de planeet, ook meteen een goede reden om de special rule Catastrophic Damage – Buried Alive! te gebruiken :P Moet je zelf maar beslissen, ik hou echter wel van randomness, plus geeft weer wat extra gevaar om Zone Mortalis te betreden.

Een puntje wat ik nu zie is Tafel 4, met units die terug kunnen komen. Ik zie die spelers al snel Zone Mortalis domineren. Dat is wel afhankelijk van hoeveel beurten we spelen, want het kost je sowieso al minstens 4 beurten om in het midden van Zone Mortalis te komen vanaf je deployment zone, laat staan je eigen tafelrand, dus als we niet zoveel beurten spelen is dat voor de rest geen probleem.

Ik zit alleen nog aan het 1500 puntenaantal te denken. Ik snap dat alle spelers op elkaar moeten wachten en dat elke ronde daardoor even snel gaat als de langzaamste speler, maar dan verwacht ik toch nog dat de rondes relatief vlot verlopen. Ik weet voor de rest niet hoeveel tijd we totaal hebben op de dag zelf en hoeveel rondes we spelen, maar vorig jaar begonnen we dacht ik om 10 uur en waren klaar om ... 5 uur ofzo? Dus ik neem aan dat we nu weer zo lang de tijd hebben? Ook al speel je 1500 punten heel sloom dan duurt dat nog steeds geen 7 uur en dan tel ik al het opzetten en afbreken mee.
Zou het namelijk zonde vinden als we er een hele dag voor hebben ingepland en dan al na een paar uurtjes klaar zijn.

Klinkt voor de rest allemaal geweldig. Ik doe sowieso mee.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 06 feb 2013 18:32

Spul van tafel 4 dat dood gaat in Zone Mortalis blijft dood, geen respawn. HQ daar weet niet of die nog leven of dood zijn, en kunnen dus geen versterkingen sturen.
Ik stel voor 7 rondes.
Elke tafel is 1 tegen 1.
Volgens mij staat dat reeds gemeld, maar ja je kunt vanuit Zone Mortalis naar andere tafels lopen. Het idee hier is om het toch meer naar team effort te laten trekken.
Aanvulling op deze regel:
Mensen mogen als ze hun verzoek om een bombardment schrijven ook meteen om reinforcements vragen. Deze noodoproep zal aan alle medespelers getoont worden, die daarna mogen proberen units via Zone Mortalis op zijn/haar tafel te krijgen. Gezien het logistieke probleem dat dit daadwerkelijk tijd/rondes kost moet een speler hier op tijd mee zijn, of hopen dat mensen snelle units hebben die door de Zone heen kunnen. Punt van de aandacht hier: Mensen mogen niet op andere tafels kijken, tenzij ze daar daadwerkelijk units hebben. Dingen die ze in de kelder opvangen als uitroepen van andere spelers als iets fout gaat etc zie ik maar als uitroepen die je opvangt via het vox-netwerk. Dit is dus wat anders als dat mensen daadwerkelijk beginnen met elkaar te communiceren.

We kunnen er ook 1750 punten van maken? Dan hebben mensen ook wat meer ruimte om te stoeien met units die "aan de wandel gaan" via Zone Mortalis.

Mee eens allemaal? Ikzelf zal tijdens de dag GM-en, om te zorgen dat de bombardementen/communicatie/maffe regels van de scenarios/baneblade etc allemaal goed verlopen. Als we te weinig spelers hebben zal ik wel meespelen, en moet ik er maar voor zorgen dat ik niet de bombardment control node controleer :)
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Bobske » 06 feb 2013 18:42

Bob had me gevraagd om een Mega Battle voor een zondag te schrijven.

Niettus, ik had gezegd dat als je een mega-battle wil je hem zelf moet organiseren, kleine nuance
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Chris » 06 feb 2013 19:26

Jaja, zeg nou maar of je mee doet of niet :P
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Terentius » 06 feb 2013 21:00

[quote="Chris"]Spul van tafel 4 dat dood gaat in Zone Mortalis blijft dood, geen respawn. HQ daar weet niet of die nog leven of dood zijn, en kunnen dus geen versterkingen sturen.

Dat werkt. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor units die naar een andere tafel zijn gelopen.

[quote="Chris"]Volgens mij staat dat reeds gemeld, maar ja je kunt vanuit Zone Mortalis naar andere tafels lopen. Het idee hier is om het toch meer naar team effort te laten trekken.

Ja, ik was een beetje scheel. Ik had het sindsdien al gelezen en de vraag weggehaald.

[quote="Chris"]
Aanvulling op deze regel:
Mensen mogen als ze hun verzoek om een bombardment schrijven ook meteen om reinforcements vragen. Deze noodoproep zal aan alle medespelers getoont worden, die daarna mogen proberen units via Zone Mortalis op zijn/haar tafel te krijgen. Gezien het logistieke probleem dat dit daadwerkelijk tijd/rondes kost moet een speler hier op tijd mee zijn, of hopen dat mensen snelle units hebben die door de Zone heen kunnen. Punt van de aandacht hier: Mensen mogen niet op andere tafels kijken, tenzij ze daar daadwerkelijk units hebben. Dingen die ze in de kelder opvangen als uitroepen van andere spelers als iets fout gaat etc zie ik maar als uitroepen die je opvangt via het vox-netwerk. Dit is dus wat anders als dat mensen daadwerkelijk beginnen met elkaar te communiceren.

Ik ben nog niet helemaal zeker van dit idee. Want hoe werkt dit dan precies? Je speelt dus elke fase (of ronde?) synchroon? Als ik nou bijvoorbeeld mijn walker close combat leger meeneem en we gaan de Movement phase in, ik beweeg mijn 8 modellen naar voren en ben na 2 minuten klaar. Moet ik dan 10 minuten braaf aan mijn eigen tafel gaan zitten wachten totdat de Tyranid speler met 200 modellen eens klaar is met bewegen? Vervolgens gaan we de Shooting phase in, ik schiet met de paar wapens die ik heb en ben weer na 2 minuten klaar. Moet ik dan weer 10 minuten gaan zitten wachten op de IG speler? Zelfde probleem als je elke ronde synchroon speelt. In ieder geval, ik zit dan sowieso de hele dag alleen maar te wachten zowat. Iets wat ik voor de rest totaal geen probleem vind als ik nog wat kan rondlopen en mee kan kijken bij andere spelers, wat ik altijd wel leuk vind om te doen, maar niet als ik verplicht ben aan mijn tafel te blijven zitten.

En dat probleem heeft dus iedereen in de laatste paar rondes met de spelers op Tafel 4. Die spelen elke ronde met constant alle units aan beide kanten en doen dus relatief erg lang over elke beurt, terwijl de rest van de spelers misschien nog maar een paar units op tafel hebben staan en zijn binnen een paar minuten klaar en moeten dus constant wachten.

[quote="Chris"]We kunnen er ook 1750 punten van maken? Dan hebben mensen ook wat meer ruimte om te stoeien met units die "aan de wandel gaan" via Zone Mortalis.

Puntenaantal maakt me voor de rest niet zo heel veel uit, ik wilde alleen even aangeven dat 1500 punten misschien iets te laag zou kunnen zijn. Daar kun je altijd nog een beslissing over maken afhankelijk van hoeveel mensen meedoen en misschien komen andere mensen nog met ideeën daarover.

Ander punt nog:
Thoughts on flyers? Zijn die verplicht op één tafel te blijven of mogen ze rond gaan vliegen?
Dan denk ik aan Ongoing Reserves bijvoorbeeld, dus ze moeten altijd eerst uit Reserves komen op de tafel waarop je speelt, maar dan mogen ze via Ongoing Reserves naar andere tafels vliegen.
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Chris » 06 feb 2013 21:18

Het hele idee van niet bij anderen kijken is zodat je niet zeker weet of ie echt versterking/bombardement nodig heeft of dat ie gewoon wat paniekerig is. Je hebt inderdaad een goed punt over moeten wachten. We kunnen dat ook laten varen en dan maar zeggen dat mensen een tactical overlay hebben waarop ze dat kunnen zien. Dan mag de bombarder gewoon niet kijken tijdens de shooting phase, zodat ie niet weet wat er wel of niet het overleeft, werkt ook. Is het probleem dan voldoende opgelost?

Flyers ongoing reserve had ik ook over nagedacht, maar ik was bang dat het dan erg chaotisch zou worden. Via Zone Mortalis is het te doen, dat zijn maar paar units. Maar flying transports? Mogen die dan ook uitladen op andere tafels? Op en neer schipperen om meer units op te pikken? Beetje heikel. Wat denkt men ervan?
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 07 feb 2013 16:48

Woo teamwork, sign me in!

[quote="Chris"]Flyers ongoing reserve had ik ook over nagedacht, maar ik was bang dat het dan erg chaotisch zou worden. Via Zone Mortalis is het te doen, dat zijn maar paar units. Maar flying transports? Mogen die dan ook uitladen op andere tafels? Op en neer schipperen om meer units op te pikken? Beetje heikel. Wat denkt men ervan?

Klinkt leuk maar moet mogelijk een restrictie opzitten ter voorkoming van clusterfuck/misbruik.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Leandertje » 07 feb 2013 19:21

meld zich aan

kan met verschillende legers

sisters
blood angeles
Chaos marines
Chaos demons
imperial guard
touw

aan u de keus, doe er je GM voordeel mee B)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Volgende

Keer terug naar WH 40.000