Mjah dus vanwege mn aankomende Bday hebben wat vrienden 40k spul voor me gekocht en hier niet bij stilgestaan wat ik wel of niet speel.
Zodoende heb ik nu een klein leger Black templars en de codex hiervan, nu wil hier rustig mee spelen maar de codex is nogal wat stoffig en zegt dingen zoals "codex > 40k book" m.b.t. regels over gear van die lui en wat al niet.
Dus ik zit nu te kijken naar mijn lijst met het oog op een 1500 - 1850 leger (speelt men in de kelder uberhaupt games boven de 1500?) en wil wat C&C (mits er lui zijn die bekend zijn met BT's).
Lang verhaal kort, heb tweede legertje en wil advies/critic op compositie.
HQ:
Emp. Champion -AAC 140p
Marshal -Orb of antioch -Artificer armor -SS -LC 145
Command Sqd. 5 man -1 apoc -Champion -Meltagun 125
Dedicated razorback 70
Troops:
10 Initiate 2 Neopythe -Meltagun -Powerfist 205
Dedicated LRC 265 (CE joint deze 2 slots voor een neo over mits er punten zijn)
10 Initiate 2 Neopythe -Meltagun -Power weapon 200
Dedicated LRC 265 (3 slots voor neo over mits punten)
Elites:
Vernerable Dreadnought -Tank hunter -Twinlink LC -Vernerable 145
Fast:
6 Assault -6 melta bombs 144
6 Assault -6 melta bombs 144
(deze krijgen gratis frags)
total: 1848 points op een 1850 cap
Heb overwogen een Term Assault mee te slepen met een LRC maar punten laten dit niet toe zonder 2-3 squads er uit te rukken, kan een las/auto pred meenemen i.p.v. een Assault squad en met de resterende punten de squad afvullen.
Eventuweel advies etc. voor de list is welkom.
Idee momenteel is: casually naar voren te trekken met de LRC's als cover 'muren' en kleine dakka huisjes te gebruiken terwijl Johan de vernerable achterop blijft en alles wat hem niet aanstaat opblaast.
De assaults in reserve en deze in ronde 2 (hopelijk) op te laten komen via deepstrike nabij een vijandig tank/monolith/eng ding met teveel dakka en die met melta snoepjes te bekogelen.