release rumors

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: release rumors

Berichtdoor Furios666 » 03 mei 2017 13:04

[quote="Caladai Doomblade"][quote="Beastherder"]
[quote="Bobske"]
Dat hypen ze dan goed, damn you GW

Zo iedere keer een beetje regels lekken houdt de discussie op de verschillende web-fora behoorlijk levendig :grijns: :whistle:
Een veel betere aanpak dan de stricte geheimhouding van voorgaande jaren :yes:

Ik vraag me alleen af hoe ze dit interesant gaan houden tot de release. Elke dag een rules-spoiler, dan heb je het hele regelboek over 2 weken wel online staan....

Over 2 weken release? :grijns:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 03 mei 2017 15:52

https://www.warhammer-community.com/201 ... 00-morale/

Ongeveer als Aos, battleshock tests. Geen gezeur met wegrennen, hoeveel inch, word je ingehaald etc.

Bob Approved!
:thumbup: :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 03 mei 2017 17:21

Klinkt wel oké
Ik zal die oude vertrouwde 2d6 toch missen :hc:

zal ook goed helpen om min-maxen tegen te gaan.
je hebt grote units nodig om moedig te blijven

morgen krijgen we dus te horen of ze de fluff hebben verpest
misschien wel belangrijker dan al die regels :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kaleith » 03 mei 2017 21:48

[quote="Beastherder"]Klinkt wel oké
Ik zal die oude vertrouwde 2d6 toch missen :hc:

zal ook goed helpen om min-maxen tegen te gaan.
je hebt grote units nodig om moedig te blijven

morgen krijgen we dus te horen of ze de fluff hebben verpest
misschien wel belangrijker dan al die regels :wink:

Het tegengestelde is echter waar. Want wat is nou het geval als je zeg een blob 50 guard conscripts met een priest tegen een nu zo verfoeide deathstar naar keuze zet?

De deathstar maakt zo 15 kills minstens, de guard met geluk 2-3. De Deathstar heeft altijd ld10 eigenlijk, dus faalt nooit morale voor ook maar 1 model. De guard, zelfs als een 1 gegooid wordt op de d6, verliest alsnog minimaal 7 extra modellen, maar vaak meer dan 10: netto resultaat: minstens de halve unit conscripts is weg, de deathstar verloor max 3 man en zal nog steeds eigenlijk nooit morale falen.

De enige manier om dit als blobspeler te fixen is in dezelfde beurt dat jij charget heel veel shooting te gooien op je doel, want de casualties stapelen wel op voor de morale check. Maar dan nog verwacht ik weinig resultaat- het hele idee van deathstars is dat ze extreem taai en damaging zijn. Dus enkel in het geval van lucky shooting en CC worden de laatste paar deathstar modellen misschien random van tafel gehaald, tov de huidige "verlies 25% aan shooting, heb een 1/12 kans op wegrennen van de hele unit".

Nu ligt de hoeveelheid punten natuurlijk wel ver uit een maar grote units bloeden gewoon teveel casualties zodat deze regel altijd in het nadeel van de grote unit zal zijn.

Ben tot nu to wel een fan van de rest van de regels, dus dit zal geen dealbreaker worden.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Bobske » 04 mei 2017 07:47

Het tegengestelde is echter waar

Daar kunnen we over discussieren :thumbup:
Truth in in the Eye of the Beholder (en die zit in D&D niet in WH40K :harhar: )

De deathstar maakt zo 15 kills minstens, de guard met geluk 2-3.

Dat ligt weer heel veel aan de andere regels.
Sowieso slaat die blob nu eerst als hij charged, dat scheelt al een hoop doden.
Maar ik verwacht minder deathstars en minder blobs.

Min-maxen gaan mensen toch altijd doen, en holes zoeken om uit te buiten. Harde flauwe, cheesy lijsten zullen er ook weer komen?
Denk ik, ik weet niet hoe de AoS competitive scene is?

Maar zoiets als mortal wounds, wat ze aangekondigd hebben, dat je geen save, ook geen invulnerable save hebt, dat gaat een hoop Death Satrs tegen

Oh jij hebt een unit thunderwolves met rune priest, wolf lord, wolf priest, met 2+,/4++. Haal er toch maar gewoon 1 weg :grijns:

In AoS lopen je karakters gewoon los...geen joinen van units.
Het blijft spannend dus
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor shogun » 04 mei 2017 14:51

[quote="kaleith"]Het tegengestelde is echter waar. Want wat is nou het geval als je zeg een blob 50 guard conscripts met een priest tegen een nu zo verfoeide deathstar naar keuze zet?

De deathstar maakt zo 15 kills minstens, de guard met geluk 2-3. De Deathstar heeft altijd ld10 eigenlijk, dus faalt nooit morale voor ook maar 1 model. De guard, zelfs als een 1 gegooid wordt op de d6, verliest alsnog minimaal 7 extra modellen, maar vaak meer dan 10: netto resultaat: minstens de halve unit conscripts is weg, de deathstar verloor max 3 man en zal nog steeds eigenlijk nooit morale falen.

Het voordeel is nu dat je 50 guard niet wegrennen/gewiped worden als ze de combat verliezen. Ook al krijg je veel wounds vanwege het falen van je morale test dan nog kun je een dergelijk unit tarpitten. Omdat je met chargen eerst slaat en je ook je units uit combat kunt laten ontsnappen krijg je wat meer tactische bewegingen.

[quote="kaleith"]De enige manier om dit als blobspeler te fixen is in dezelfde beurt dat jij charget heel veel shooting te gooien op je doel, want de casualties stapelen wel op voor de morale check. Maar dan nog verwacht ik weinig resultaat- het hele idee van deathstars is dat ze extreem taai en damaging zijn. Dus enkel in het geval van lucky shooting en CC worden de laatste paar deathstar modellen misschien random van tafel gehaald, tov de huidige "verlies 25% aan shooting, heb een 1/12 kans op wegrennen van de hele unit".

Nu ligt de hoeveelheid punten natuurlijk wel ver uit een maar grote units bloeden gewoon teveel casualties zodat deze regel altijd in het nadeel van de grote unit zal zijn.

De vraag is even hoe de 'allies' gaan werken in combinatie met de 'unit rules' (shrouded, fearless etc..). Deathstarts moeten het hier van hebben en ik verwacht dat ze dit de kop om gaan draaien. Je kunt als deathstar heel erg taai zijn maar als je ook niet meer alle hits op een enkel model mag gooien dan krijg je aan alle kanten wounds.

Ik verwacht dat je meer legers gaat zien met 'bubble wrap' in combinatie met een sterke countercharge unit.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Bobske » 05 mei 2017 08:18

De vraag is even hoe de 'allies' gaan werken in combinatie met de 'unit rules'

Ik dacht ergens gelezen te hebben geen allies meer
En bij AoS heb je key words zoals bv Imperium, Space Marines en dan werkt een ability op een key word. Dus niet op je hele unit

'bubble wrap'

oeh, bubblewrap, pop. ,pop, pop
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Johan » 05 mei 2017 11:05

[quote="Caladai Doomblade"][quote="Beastherder"]
[quote="Bobske"]
Dat hypen ze dan goed, damn you GW

Zo iedere keer een beetje regels lekken houdt de discussie op de verschillende web-fora behoorlijk levendig :grijns: :whistle:
Een veel betere aanpak dan de stricte geheimhouding van voorgaande jaren :yes:

Ik vraag me alleen af hoe ze dit interesant gaan houden tot de release. Elke dag een rules-spoiler, dan heb je het hele regelboek over 2 weken wel online staan....

Daar klaag ik niet over. :D Gratis regels for the win! :worship:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Furios666 » 07 mei 2017 20:01

Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Bobske » 08 mei 2017 06:51

Ik ga m'n wh40k afstoffen geloof ik

ik weet al niet meer wat voor 40k jij had Simon :dunno:
zo lang is het geleden :disturbed:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000