WArhammer 40,000 10th edition

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: WArhammer 40,000 10th edition

Berichtdoor Beastherder » 13 jun 2023 16:17

en uitverkocht.
Nu nog kijken hoeveel dozen er bij winkeltjes zoals Tante Hannie blijven staan.
Wat je zo hoort hebben de meeste winkels lang niet zo veel kunnen bestellen als dat ze zouden willen. Met name de grotere winkels met een beetje online aanwezigheid hadden vaak al meer mensen die wilden bestellen dan dat ze geleverd konden krijgen.
Nou is Tante Hannie natuurlijk maar een hele kleine die veel mensen niet weten te vinden. In dat soort winkels zou er natuurlijk nog wel eens eentje op een schap kunnen blijven staan, maar heel veel zullen het er niet zijn.

En kon je ook pre-orderen in je eigen GW store? Vast wel
Ja.
Er zijn foto's te vinden op het net van GW winkels (met name in Engeland) met een rij voor de deur op zaterdagochtend om te kunnen pre-orderen.

Lijkt er op dat GW geprobeerd heeft om zo veel mogelijk te verkopen via de eigen website ipv via winkels (meer winstmarge natuurlijk) maar er is duidelijk genoeg geproduceerd dat iedereen die er graag 1 wil hebben er dus wel aan zou moeten komen :yes:
Geen 'uitverkocht binnen 1 minuut' drama voor deze doos. -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2023 10:34

De verschillende Datacards worden beschikbaar voor download.
Vandaag de Xenos?
(Ben wel benieuwd naar wat die Necrons die ik de laatste tijd heb geschilderd nou eigenlijk doen :laugh: )

En er is ook al de eerste Errata :disturbed:
https://www.warhammer-community.com/2023/06/14/free-imperium-index-cards-reclaim-the-galaxy-with-humanitys-finest/
Note: There’s also a very slight update to the Deathwatch datasheets posted earlier this week. After field tests, our resident tech-magos deemed Hellfire Rounds to be a little too dangerous on certain units, so that Stratagem has been tweaked. It now does not affect weapons with the Devastating Wounds rule. You can download the updated Index here.
Dat is niet echt een goed teken voor de kwaliteitscontrole van het maken van deze Index (Maar dus wel een goed teken dat ze bereid zijn iets te corrigeren als het echt te extreem is)
Genoeg mensen op het internet die andere rare dingen hebben gevonden op verschillende kaarten. Hopelijk dat dat allemaal snel word ge-errataad (is dat een werkwoord?)

Wel een belangrijke reden om later geen geld uit te gaan geven aan de fysieke kaarten die GW heeft gezegd dat ze gaan uitbrengen.
Die zijn al gedrukt gebaseerd op deze pdf's of ouder, dus die zijn waarschijnlijk al achterhaald voordat ze in de winkel liggen.

Zelf printen is zeker mijn advies :yes:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 jun 2023 14:49

De verschillende Datacards worden beschikbaar voor download.
Vandaag de Xenos?
(Ben wel benieuwd naar wat die Necrons die ik de laatste tijd heb geschilderd nou eigenlijk doen :laugh: )

En daar zijn ze dan
https://www.warhammer-community.com/2023/06/15/free-xenos-index-cards-the-battle-for-the-galaxy-rages-on-all-sides/

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 jun 2023 15:56

https://www.warhammer-community.com/202 ... of-new40k/

en de punten zijn er!
Nu kunnen we dus 10th spelen...oh nee heb nog geen mini's :disturbed:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 jun 2023 16:37

en de doos nagerekend
Nids 815 punten

Marines 960 :td:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 jun 2023 12:37

en de punten zijn er!
Mooi dat ze er zijn, maar de manier waarop ze het gedaan hebben vind ik erg teleurstellend. :(
Geen punten voor wapenopties of wargear, geen punten per model maar per 'doos': 5 óf 10, 3 óf 6, etc.
Dat zijn geen punten, maar de oude Power Levels met een andere naam, met alle problemen die daar bij horen.

Gaat me niet tegenhouden om dat nieuwe 40k in ieder geval een paar keer uit te proberen, maar het heeft mijn enthousiasme een flinke deuk gegeven.

en de doos nagerekend
Nids 815 punten
Marines 960 :td:
Aangezien die dozen meer worden samengesteld op sprue ruimte dan iets anders vind ik dat nog best aardig bij elkaar in de buurt zitten. :scratch:
Zeker als je bedenkt dat het een elite leger vs horde is zou ik altijd wel verwachten dat de Marines meer punten zijn.

GW heeft volgens mij nog nooit een starter set gemaakt die gebalanceerd was tussen de 2 legers :laugh:

Mijn Necrons zijn overigens 1555pts :tomb:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 20 jun 2023 16:20

En de regels voor de verschillende Combat Patrols:

https://www.warhammer-community.com/2023/06/20/free-combat-patrol-rule-downloads-let-you-fight-fast-balanced-skirmishes-in-the-new40k/

Er komt duidelijk een nieuwe Necron Combat Patrol doos, want dat is niet de inhoud van de doos die je nu nog in de winkels ziet liggen :laugh:
(gelukkig maar, want die vliegende croissant en die rare bikes zat ik niet op te wachten)

Had ik nou nog ergens een Tau Ethereal? :scratch:
Dan zou ik eindelijk een reden hebben om die Ghostkeel een keer af te maken.... :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 20 jun 2023 18:53

Best aardig bedacht om zo de dozen te "balanceren".

Goed voor de snelle instap :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 jun 2023 17:20

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 24 jun 2023 08:50

VANDAAG is de dag!

10TH Edition is er!

Vanaf 12 uur heel dag dag The Leviathan Hang Out :thumbup:

https://www.warhammer-community.com/

Helaas ben ik niet in staat mijn doos op te halen, anders zat ik wel heel de dag wel te luisteren, kijken en pupkes plakken. :yes:

veel plezier allemaal

Let the Games begin
(maar allang begonnen, zie elders, en geef jouw indruk van 10th :yes: :tu:
viewtopic.php?f=79&t=4339
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WH 40.000