How to: kill a Knight

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: How to: kill a Knight

Berichtdoor Chris » 13 jul 2014 17:58

Ik speel een knight best vaak, en mijn ervaring is dat hij echt zo eng niet is. Je moet als tegenstander alleen niet als een "deer in headlights" ernaar kijken want dan doet het pijn. Vergeet ook niet ook al heeft hij een spectaculaire charge en hakt een unit aan mootjes, tenzij hij dat 3/4 beurten op rij doet hij alsnog zn punten er niet uit haalt. Zie hem meer als een shock and awe/lightning rod unit. Zoals al eerder gemeld, een baneblade doet veel meer damage voor z'n punten, laat staan iets als een fellblade.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Randozart » 13 jul 2014 18:17

Ben ik het zeker mee eens. En "makkelijk" zijn ze ook niet neer te halen, ze hebben dan ook een redelijk zwakke aanvalskracht vergeleken met hun staying power en ik denk dan ook dat ze het best benut worden als je ze op een fortified positition af laat rennen om druk op te voeren of als een soort "denial" unit waar de tegenstander niet in de buurt van durft te komen. Daar ligt denk ik ook hun kracht vergeleken met de Baneblade. Een Cerastus Knight Lancer zou dit nog beter doen en ziet er wat mij betreft ook nog eens beter uit.

Echter, ik zou beargumenteren dat een baneblade 100x enger wordt als je een tweede baneblade hebt. Waarom? Een enkele baneblade is na een ronde of twee schieten wel neergebracht, en we gaan er hier vanuit dat je toch zeker een mooie lading anti-tank genomen hebt. Meerdere baneblades hebben echter het voordeel dat, zelfs als er één neergebracht is, de tegenstander altijd nog de tweedde heeft. Dit betekent dat je voor meerdere rondes AL je dedicated anti-tank moet gebruiken om een baneblade neer te halen, en de meeste "TAC" lijsten hebben hier niet genoeg van. Daarnaast houd niets of niemand de baneblade tegen om haar gehele arsenaal te legen op de anti-tank units die baneblade #1 neerbrachten en alles wat je nog over had om dat ding überhaupt te damagen te vellen. Het erge hieraan is dat deze grap minder dan 1000 punten kost en een 1500 points list makkelijk gebruik zou kunnen maken van Dual Force Org om een Battle-Forged dual Baneblade list te maken en een aantal veterans in chimeras om ook nog eens objectives te cappen!

De vraag is nu dus, wat kun je hier tegen doen zonder overmatig te investeren in anti-baneblade wapens? We hebben nu vastgesteld dat knights niet zó eng zijn. Maar het hypothetische idee van dual baneblades geeft me de rillingen.
Legers die ik speel: Dark Eldar/Eldar, Astra Militarum, Inquisition, Adeptus Mechanicus
Randozart
Towns Fool

Berichtdoor Chris » 13 jul 2014 19:47

Dual baneblade op 1500 punten? Waar speel jij allemaal? De eerste malloot die dat onaangekondigt neerplepst op een tafel mag tegen zichzelf spelen. Als je daar echt al bang voor bent neem je gewoon 3/6 vendettas met demo sws mee. Dan mag ie met zn 4 lascannons gaan snapshotten. Zodra je ze kapot hebt laad je je sws uit om zn scorers te slopen en hasta la pasta.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Randozart » 13 jul 2014 20:01

Ik speel gewoon bij Moenen & Mariken. Geen zorgen hoor! Ik stel gewoon graag hypothesen voor :wink:
Maarja, aangekondigd is het natuurlijk makkelijk te counteren! Ik ben er ook zeker niet bang voor want als ik een BS list zou willen counteren zou ik zelf een Elysian flyer list van ongeveer 7 - 8 flyers op 1500 punten meenemen... Als ik de modellen had natuurlijk. :P
Maarja, daar zijn hypothesen zo leuk voor.
Nu alleen voorzichtig zijn dat ik geen kazige tournament spelers ideeën geef...
Legers die ik speel: Dark Eldar/Eldar, Astra Militarum, Inquisition, Adeptus Mechanicus
Randozart
Towns Fool

Berichtdoor Aeran Meadowgale » 13 jul 2014 20:38

Geen zorgen, er is vast wel een manier om een 2++ re-rollable met FNP en invisibility te krijgen, dus slechtere (betere?) ideeën zijn er altijd :P
- Mick
Legers die ik speel: WARHAMMER: High Elves, Empire, Dwarfs, Orcs & Goblins / LOTR: Moria Goblins / MORDHEIM: Mercenaries, Possessed, Dwarfs, Orcs & Goblins / 40K: Adepta Sororitas / FLAMES OF WAR: Italianen
Aeran Meadowgale
Allergic to spore mines

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 14 jul 2014 19:38

[quote="Chris"]Dual baneblade op 1500 punten? Waar speel jij allemaal? De eerste malloot die dat onaangekondigt neerplepst op een tafel mag tegen zichzelf spelen. Als je daar echt al bang voor bent neem je gewoon 3/6 vendettas met demo sws mee. Dan mag ie met zn 4 lascannons gaan snapshotten. Zodra je ze kapot hebt laad je je sws uit om zn scorers te slopen en hasta la pasta.

I accept your challenge, bitch! *plays against himself*
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Vorige

Keer terug naar WH 40.000