Nieuwe Guard Codex

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Re: Nieuwe Guard Codex

Berichtdoor kaleith » 22 apr 2014 14:50

Ik was van plan om de FW krieg lijsten samen te voegen en met de ig codex te updaten(ivm nu ook armored in de main guarddex zit), en effe een paar van de grote FW fouten eruit te halen (cyclopses die doodgaan in je deployment omdat ze belangrijke stats vergeten zijn- duidelijk rushjob lists tov de 5e versies). Hopelijk komt de krieg slate/minidex dan of snel of pas over een goeie tijd. Zodra ik mijn huidige fantasy schilderwerk klaar heb begin ik dan aan krieg.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Johan » 23 apr 2014 11:00

#Chris, om legaal forgeworld te moeten gebruiken, moet je die dan gebruiken als allies? Dus bijv. je astra militarum codex als primairy detachment en je imperial armor: imperial guard boek als allies? of mag je het als 1 codex gebruiken en dan ook nog bijv. space marine allies er bij betrekken?
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 23 apr 2014 11:20

Er zijn geen extra restricties op Forgeworld tov normale codex. Je behandelt ze precies zoals anders. Je kan dus ABG als main detachment gebruiken, met bv space wolf allies oid. Sterker nog, de meeste forge world units mag je gewoon in normale lijsten gebruiken. Bij een sabre staat bijvoorbeeld specifiek dat je ze ipv heavy weapons teams in een guard lijst mag gebruiken. Bij de colossus en medusa staat dat ze als heavy in een normale guard lijst gebruikt mogen worden. Daarom maakt het dus eigenlijk niet uit dat ze uit de codex zijn.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 23 apr 2014 19:12

cool, en hoe zit het met titans? kun je zo even een titan meenemen? Brengt het combineren van forgeworld en de normale codex niet ook conflicten met zich mee? de vendetta uit het forgeworld boek kost maar 130 punten die uit het huidige boek 170. hoe ga je daar mee om?

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 24 apr 2014 04:24

De Russen uit dat boek kosten ook 20/30/40 punten per stuk meer. Units zitten niet in een vacuum, maar altijd in een codex. Waarom vergeten mensen dat altijd :P
Het is volledig 100% legaal om in een willekeurige pot een titan mee te nemen. Net zo legaal als 6 flyers in 1 lijst. Echter puur omdat iets mag wil niet zeggen dat je dat zo even doet zonder je tegenstander iig even op de hoogte te stellen (die dan ook volledig in zijn recht staat om te zeggen dat ie weinig zin heeft daar tegen te spelen).
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 24 apr 2014 13:59

ik snap denk ik wel wat je probeert te zeggen, maar als iemand een HQ en zijn troops uit de AM codex haalt en zijn Fast attack uit het forgeworld boek (3 vendetta's). kortom, de regels en puntenkosten selecteren waar die het goedkoopst zijn. lijkt me stug dat dat legaal is op een tournooi. In een vriendschappelijke potje snap ik je helemaal, ik zou niet zo even een titan meenemen zonder het mijn tegenstander te zeggen, I pomise :D

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 24 apr 2014 21:20

Bij gelijke regels zonder codex tellen de laatst uitgekomene. Alleen als je een legerlijst gebruikt tellen de punten uit die lijst. Zo kom je ook aan chimeras van 55 punten als je Inquisitors speelt, maar alleen voor de chimeras die je voor die detachment koopt. De chimeras die je voor je guard koopt in dezelfde legerlijst betaal je 65 voor (en heb je andere regels in). De vendetta van 130 punten uit IA 2 zou je dus niet als normale Adeptus Militarum lijst kunnen gebruiken, zonder de ABG als allies te nemen.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Johan » 25 apr 2014 03:52

Dat klinkt me als een logisch verhaal, wel de optie om ze te spelen voor minder punten, maar als je er dat doet moet je ze dus wel als allies nemen wat betekend dat je dus ook de regels krijgt van die codex. Helder Chris, dank je wel!

"w. churchill"
Johan
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Chris » 01 mei 2014 22:48

Vandaag een potje gespeeld met een Taurox Prime Scion lijst. 6 Tauroxen gevuld met scions, en een Melta Knight als support. Het werkte behoorlijk goed, tegenstander was eind beurt 4 tabled. Het was voor beide een leuke pot, aangezien ik constant lekker kon knallen met alle heavy firepower van de taurox primes en de scions, en hij kon in zijn beurten ook zn slag slaan omdat alles maar armor 11/10/10 heeft. Veel dood en verderf, wat altijd leuk is.
De orders vielen me zwaar tegen. Ik heb alleen maar twin link gebruikt. De standaard AM orders zijn veel veelzijdiger.
De combi fast vehicle en 2 wapens hebben op de Primes ging als een tierelier. Snel de tafel over zonder veel last van terrein door de anti grav plates.
Als er nou toch eens een fatsoenlijk alternatief voor die tauroxen komt zie ik de toevoeging van een peletonneke scions in een gewone Guard lijst zeker als een plus. De rapid response mogelijkheden is samen met de hellhound vaak precies wat je nodig hebt om een flank te overrompelen/offensief te stoppen. Kan ze dus zeker aanraden!
Chris
Lord Lion-O

Vorige

Keer terug naar WH 40.000