Iemand 40K C:BT ervaring?

Kom hier om te babbelen over ruimtemannetjes en raketwerpers en andere futuristische verschijnselen. Baard met kaas is een veel voorkomend begrip in 40K.

Moderator: Skevan

Iemand 40K C:BT ervaring?

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 01 sep 2012 16:46

Mjah dus vanwege mn aankomende Bday hebben wat vrienden 40k spul voor me gekocht en hier niet bij stilgestaan wat ik wel of niet speel.
Zodoende heb ik nu een klein leger Black templars en de codex hiervan, nu wil hier rustig mee spelen maar de codex is nogal wat stoffig en zegt dingen zoals "codex > 40k book" m.b.t. regels over gear van die lui en wat al niet.
Dus ik zit nu te kijken naar mijn lijst met het oog op een 1500 - 1850 leger (speelt men in de kelder uberhaupt games boven de 1500?) en wil wat C&C (mits er lui zijn die bekend zijn met BT's).

Lang verhaal kort, heb tweede legertje en wil advies/critic op compositie.

HQ:
Emp. Champion -AAC 140p
Marshal -Orb of antioch -Artificer armor -SS -LC 145
Command Sqd. 5 man -1 apoc -Champion -Meltagun 125
Dedicated razorback 70

Troops:
10 Initiate 2 Neopythe -Meltagun -Powerfist 205
Dedicated LRC 265 (CE joint deze 2 slots voor een neo over mits er punten zijn)

10 Initiate 2 Neopythe -Meltagun -Power weapon 200
Dedicated LRC 265 (3 slots voor neo over mits punten)

Elites:
Vernerable Dreadnought -Tank hunter -Twinlink LC -Vernerable 145

Fast:
6 Assault -6 melta bombs 144
6 Assault -6 melta bombs 144
(deze krijgen gratis frags)

total: 1848 points op een 1850 cap

Heb overwogen een Term Assault mee te slepen met een LRC maar punten laten dit niet toe zonder 2-3 squads er uit te rukken, kan een las/auto pred meenemen i.p.v. een Assault squad en met de resterende punten de squad afvullen.
Eventuweel advies etc. voor de list is welkom.

Idee momenteel is: casually naar voren te trekken met de LRC's als cover 'muren' en kleine dakka huisjes te gebruiken terwijl Johan de vernerable achterop blijft en alles wat hem niet aanstaat opblaast.
De assaults in reserve en deze in ronde 2 (hopelijk) op te laten komen via deepstrike nabij een vijandig tank/monolith/eng ding met teveel dakka en die met melta snoepjes te bekogelen.
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Legers die ik speel: Spezz Mahweens, Rope, Golden fruit
Son of a Dreadnaught
Mastah

Re: Iemand 40K C:BT ervaring?

Berichtdoor Terentius » 01 sep 2012 17:50

Tijdens 5de editie speelde ik vaak tegen BT en wist toen wel het een en ander erover.. echter in 6de editie, heb geen idee wat nog werkt en wat niet.
Volgens mij speelt ook niemand op de club BT. Codex is mega oud en joost mag weten wanneer (of als) die een keer geupdate wordt.

Ik zou toch echt proberen een assault terminator squad toe te voegen en stop die vervolgens in een van die land raiders. Terminators zijn sowieso al sterker geworden in 6th en in jou geval hebben ze ook nog Rage ... best hard. Ik heb namelijk niet het idee dat die troop squads echt wat gaan uitvoeren in close combat. Je kunt volgens mij beter kleine squads met twee special weapons in rhino's stoppen, misschien dat je dan genoeg punten voor die assault termies overhoud ? (Ik weet voor de rest niet wat je allemaal aan modellen hebt)
Het idee van die assault squads vind ik trouwens wel interessant :P
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 01 sep 2012 18:58

WARNING BRAIN STORMING COMMENCING.
Zat zelf al naar de Termies te kijken, die kan ik als een command squad meeslepen, hierdoor vervalt t'een en het ander dit maakt meer dan zat punten vrij voor de termies zelf hier nog een LRC opgooien zit er niet in vrees ik.
Marshal + HQ loadout van de tafel maakt 240 vrij, de termies zijn zelf 200 marshal 80 + armor (wapenloos) is al 25 dus dan zit het geval al weer overcap en dat is dus niks (yay brainstorming) hier komt bij dat het geen assault variant mag zijn.

Anders als ik 1 assault eruit haal en de andere naar 7-8 breng zit dat op 98p resterend. de troops kunnen wat afgezwakt worden naar 10 man (8init 2 neo) maar dan mogen ze geen LRC en wordt het dus een rhino (maakt weer wel heel wat puntjes vrij). Met dit worden de troops 173 en 168 respectief + 2* 50p voor de rhino's hiermee komt weer wel het p. balans op 496
Volgens de regels zou ik wel de troop compositie kunnen veranderen naar 2* 6init 5neo (mag nooit meer neo dan init) samen met LRC voor 862 dit maakt weer 75p vrij samen met de assaults zou dat op 171 uitkomen, genoeg voor een aardig dikke pred maar niet genoeg voor een termie sqd.

Wat ook kan is de command squad en razor laten vallen + de afzwaking op de troops wat 366 vrijmaakt
(codex zegt dat ik geen wapens behalve lc/th/ss op de a. termies mag doen) dus die zitten vast op 200 min kan een 6 man squad van maken maar dan alsnog voeten werk 465 is minimum voor de standaard automobile~ kan ze ook deep strike maar die dingen gaan nogal eens een steen in of iets dergelijk.

in't kort
Als ik de LRCs weghaal en de troops naar 9 init breng met special weps en rhino wordt het 219 en 214 punten, hierdoor komen er 502 punten vrij (totaal 504 vrij) een LRC is 265 a.termies zijn 40/model dus 465 punten minimum met furious charge zitten die dan op 480 punten 22 resterend maar dan valt het overal triggerhappy gehalte wel omlaag gegaan met een hoop.
als ik dan de command sqd weghaal zit de marshal wel alleen (en te voet tenzij ik hem bij de andere init's doe) maar heb ik wel de punten om dit te doen + 2 predator's mee te nemen.

Dan wordt het:
1 Marshal light claw storm shield orb of antioch frags artificer 145
1 Emp champ 140
9 initiates 1 melta 1 power fist rhino 219
9 initiates 1 melta 1 power fist rhino 214
8 assault 192 candy melta
1 pred twin las las spons 145
1 pred twin las las spons 145
1 vern dread twin las tank hunter 155
1 LRC 265
5 Assault termies 3 light claw 2 th/ss furious charge 215

Voor 1835 puntjes.
Hiermee is de com. sqd dus weg en is zitten de HQ's in rhino's met de initiates zonder neopythes en is 1 assault groter geworden en 1 compleet weg.
Hiervoor krijg ik 2 predators en een assault furious terminator sqd in een LRC met 15 punten resterend wat mogelijk als seals kan worden opgebruikt (2/p sqd.)
I sexually identify as an Dreadnought. Ever since I was an Aspirant I dreamed of rumbling over planet dropping hot sticky plasma on heretics. From now on I want you guys to call me "Dreads”. If you can’t accept me you’re a dreadnophobe.
Son of a Dreadnaught
Mastah

Berichtdoor Dannis » 02 sep 2012 15:09

Ik heb niet je hele post gelezen. Zelf ben ik al 'jaren' BT-fanatic, maar nooit superveel gespeeld (doe meer painten/hobbyen). However, een forum die ik in de gaten hou is de bolter and chainsword. Link onderaan de post, kijk daar voor goede feedback en tips.
Hier snel overzichtje van wat ik lichtelijk heb geleerd in de tijd sinds 6th edition (alleen van disuccies/battlereports).

Marshall, sla die over. Ga voor een chaplain en gooi die met je EC en een grote squad in een LRC. Deze squad is dan een groot powerhouse. MoS, EC, 10 ini's en 2 neo's staat garant voor een hoop pijn. Met rage, +2A voor iedereen, met rerolls op de charge van de MoS. Reken maar uit, in jouw geval, 43 standaard attacks, 3 PF attacks, 4 str6I5 en 6str4I5 attacks, allemaal met reroll.

Over je dreadnought, je kan er ook aan denken om de AC te houden en alleen een ML erbij te pakken, ik ken de regels niet helemaal maar ik las iets met AC, tankhunter en rending is nu ook wat. Heb je op close range ook nog wat meer kans om hull points eraf te knagen.

Assault troops waren altijd een no-no in 5th, ook in de 6th is er nog een lichte afkeur. Ze zijn erg duur en ookal zijn ze iets beter geworden, denk misschien aan Typhoon speeders. Goedkope speeders die genoeg bang for their buck hebben.

Als je troops in rhino's gaat spelen, houd ze op bolters, ML en plasma gun, vanwege de nieuwe regel met het niet mogen chargen uit een rhino tot een beurt na het uitstappen is dat nu erg lastig geworden.

Termies, matter of preference. Sommige spelen ze wel, andere weer niet. Ga je ze wel spelen, speel de ratio dan anders, of misschien zelfs 1LC/4TH. Met de nieuwe wapens en str modifiers is het belangerijker om die 3++ te hebben van de SH. Daarnaast zijn de twin LC niet echt goed meer..

En hier de BT subforum
http://www.bolterandchainsword.com/inde ... howforum=7

Hoop dat je hier wat mee kunt!
Legers die ik speel: 40k - Black Templars
Dannis
Slaanesh' favourite studded tanga

Berichtdoor Terentius » 02 sep 2012 15:41

Luister maar naar deze wijze heer.
En ja, ik bedoelde ook daarvoor te zeggen: je wilt niet assault troops in rhino's gaan stoppen, maar kleine 5 man squads met (ranged) special/heavy weapons.
Heb een paar keer geprobeerd close combat units in rhino's te stoppen, werkt voor geen meter meer...
...
Legers die ik speel: Chaos Space Marines & Dark Eldar
Terentius
Hormagaunts

Berichtdoor Son of a Dreadnaught » 02 sep 2012 20:40

Allemaal genoteerd, effe Bolter en chainsword afspuien en de codex opniew lezen, zowieso bedankt voor het advies.
Son of a Dreadnaught
Mastah

Keer terug naar WH 40.000