Warhammer Quest

mordheim, frostgrave, elke ander nieuw GW friemel spel met skirmishers...

Moderator: theWoodcutter

Re: Warhammer Quest

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2021 14:37

Nou, er zwerven her en der misschien nog wat dozen in winkels, maar verder is Cursed City dus overal hartstikke uitverkocht.
(Ik heb de mijne wel, zoals de meeste van jullie al weten)

De eerste run was al uitverkocht op de dag van de pre-order, maar de verwachting was dat Cursed City, net als voorgaande Quest dozen, wel even in productie zou blijven en dit werd zelfs bevestigd door GW zelf op Facebook (voor de pre-order dag).
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Sommige winkels en webshops waren al begonnen met het aannemen van pre-orders van de verwachtte 2e productie run

Maar nu lijkt het er toch op dat het toch niet gaat gebeuren
Verkleinde Afbeelding

Die Facebook posts zijn ondertussen verwijderd en Cursed City staat ook niet meer bij de Quest afdeling van de GW-site (Blackstone Fortress nog wel) en ook op de Community site kun je niet meer selecteren op Cursed City.
Heel vreemd allemaal. :dunno:

Voorlopig lijkt het er op dat er dus geen nieuwe productie gaat komen van de doos, maar GW is erg stil als het gaat om communiceren van het hoe en waarom.
Vooral het contrast tussen voor de pre-order dag ("Dit is een vaste product-lijn") en erna ("Komt er een 2e productie? en wanneer?" "lange stilte...") is opvallend.
Geeft het idee dat er iets niet volgens plan is gegaan. :huh:

Het internet staat uiteraard vol met theorieën, van compleet bizar complotwerk (evil GW leeft van de tranen van teleurgestelde nerds) tot redelijk (ze kunnen niet meer aan de kartonnen delen komen) maar niemand die weet wat er echt aan de hand is.

In het regelboek van Cursed City word gesproken over verdere uitbreidingen, en op de kaart staan locaties waar de campaign niet komt, dus het lijkt er op dat er meer gepland was (is?)
Benieuwd wat daar mee gaat gebeuren.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 16 apr 2021 15:57

schuld van de schinesen! :wink: :P
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 apr 2021 16:42

Soort van misschien?

Het onderdeel wat GW niet zelf controleert en moet uitbesteden is het drukwerk.
De regelboeken en dergelijke is makkelijk zat, maar die mooie dikke kartonnen tegels is een stuk lastiger.

Men vermoed dat GW dit uit China haalt.
Problemen daarmee zouden verklaren waarom ze niet meer kunnen produceren (die plastic sprues zijn uiteraard het probleem niet voor GW)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 16 apr 2021 16:59

Ik geloof dat codexes e.d. tegenwoordig inderdaad in China gedrukt worden, dus de kartonnen/papieren game larts zullen dan ook wel daar vandaan komen. Volgens mij was dat ook de reden dat toen de Death Guard codex vertraagd was, iets met een gezonken schip...? :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Beastherder » 07 okt 2025 10:32

Vergeet al het drama van Cursed City, daar hebben we het niet meer over :whistle:

Er komt een nieuwe Warhammer Quest! :grijns:

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/b7qzhmxz/announcing-warhammer-quest-darkwater/

Verkleinde Afbeelding

Tot nu toe nog niet meer bekend dan dit plaatje, maar dat is natuurlijk al genoeg om flink mee aan het speculeren te gaan.
GW is met dit soort dingen tegenwoordig behoorlijk strak in de regie, dus als het op het plaatje staat zit het in de doos :yes:

'Mortal Realms', dus de setting is AoS, maar de styling van de modellen lijkt nog behoorlijk subtiel, dus als je een beetje met je ogen knijpt had het ook Old World kunnen zijn.
De helden zijn allemaal uit Cities of Sigmar?
Dwarf Ranger is uiteraard de coolste :hiho:

Tegenstander is duidelijk voornamelijk Nurgle (mét Beastmen, die laatst juist uit AoS zijn gegooid als factie)

We hadden al Tzaangor bij Disciples of Tzeentch en Slaangor bij de Hedonites en dadelijk dus Pestigor voor de Maggotkin
Lijkt er op dat dat de definitieve splitsing is die we gaan krijgen: God-specifieke beastmen in AoS en 'algemene' beastmen voor Old World
(En daarom mogen je Old World Bestigors nu geen Marks meer hebben zoals vroeger altijd.... :dunno: )
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Nieuwe Khorngor is dan naturrlijk onvermijdelijk en slechts een kwestie van tijd. :khorne:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 12 okt 2025 20:10

Denk dat je met bovenste speculaties best wel eens gelijk kunt hebben; het blijft een mooie kans om binnen een gethematiseerd leger voor bijpassende Beastmen te gaan :D
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2025 09:58

Plaatje gelekt van een Japanse(??) kado folder :pic:

Tijd voor wilde speculatie op basis van een paar vage pixels :wink:

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

In ieder geval weer een flinke bak modellen :yes:

Maar het bord ziet er wel heel simpel uit in vergelijking met voorgaande Quests?? :scratch:

Nu deze foto de ronde doet op het net zullen we ook vast binnenkort wat meer info krijgen via de officiele kanalen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2025 17:51

Nu deze foto de ronde doet op het net zullen we ook vast binnenkort wat meer info krijgen via de officiele kanalen.

https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/rtcag66b/new-warhammer-quest-heroes-enhance/

Told ya :whistle:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 15 okt 2025 09:29

ach wilde speculatie aan de hand van Rotten Potato cam is ook leuk.

:grijns:

Linksonder staan de overige helden. vlnr 1.Een Ogre? Female? of Rood haar (Fyre)Slayer? 2. Groene mage met familiar? Druid 3. Elf?Boogschutter of wardancer, of zo'n centaur-elf/kurnothi waarschijnlijk een elf.

Heerlijk vaag plaatje, net genoeg als je hem vergroot

DE bad Guys lijken idd allemaal Nurgle: Nurglins, zombies/plague vitems, Nurgle warrior en beastman, shamna/sorcerers, to grotere vette Nurgle knights/bosses

Lijken wel allemaal individuele mini's te zijn, geen herhaling in poses.

Bord en spelbenodigdheden, daar is helemaal niks van te zeggen. Ik zie 4 witte dice, 1 rode, 1 zwarte, wat tokens en een hoop kaartjes.
of het 1 bord is of een tweezijdig bord, of 2/4/6/8 stukken aan elkaar geschoven, Zijn er nog meer stukken? Who knows.
Als het maar 1 bord is, al is het dubbelzijdig, en dan meer a la heroquest dan is het wel een grote teleurstelling voor veel mensens denk ik.

Maar niet van het negative uitgaan . We'll see..
Veel pupkes, effe tellen: 48 :thumbup: :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2025 14:05

Linksonder staan de overige helden. vlnr 1.Een Ogre? Female? of Rood haar (Fyre)Slayer? 2. Groene mage met familiar? Druid 3. Elf?Boogschutter of wardancer, of zo'n centaur-elf/kurnothi waarschijnlijk een elf.

Die oranje vlek staat idd op een grotere base dan de normale mensen, maar hij/zij(?) lijkt niet veel hoger. Fyreslayer met oranje bos haar zou kunnen, maar het zou ook een vuur-effect kunnen zijn van een erm... geen idee eigenlijk :scratch:
Middelste is wel duidelijk iets van een vrouwelijke(?) wizard met staf. Kleine base met iets groens hoort daar dan waarschijnlijk bij. Familiar of misschien wel een kikker waar je andere modellen in kan veranderen :D
Die met de ovale base is bijna gegarandeerd zo'n Kurnothi wood elf centaur :woodelf:

Bord en spelbenodigdheden, daar is helemaal niks van te zeggen. Ik zie 4 witte dice, 1 rode, 1 zwarte, wat tokens en een hoop kaartjes.
of het 1 bord is of een tweezijdig bord, of 2/4/6/8 stukken aan elkaar geschoven, Zijn er nog meer stukken? Who knows.
Als het maar 1 bord is, al is het dubbelzijdig, en dan meer a la heroquest dan is het wel een grote teleurstelling voor veel mensens denk ik.

Het bord is idd wel de vreemdste. :dunno: Geeft zo niet echt die dungeon-crawler vibe.
Zou kunnen dat er meer is dan ze hier laten zien, maar meestal zijn dit soort plaatjes wel de volle inhoud van de doos.

Een speculatie die ik gezien heb is dat het een 'boek' is.
Je ziet in het midden inderdaad een detail-dingetje wat je zou kunnen interpreteren als een kaft of ringband en de zijkanten lopen schuin af, als de pagina's van een openliggend boek :unsure:
(Hebben ze wel de vouw in het midden weg gephotoshopt )
Afbeelding

Zou een interessante oplossing zijn, maar mist dan toch wel de variatie die je kan krijgen van de meerdere combinaties van losse tegels.

In vergelijking met de inhoud van voorgaande Quests voelt het toch wat karig

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Skirmish en warband