[quote="Bobske"]
Geef het wat tijd en ik denk dat de gemeenschap wel met een goed systeem zal komen. Persoonlijk vind ik het echt een noodzaak om het spel fatsoenlijk te kunnen spelen. Hoeft van mij niet compleet nauwkeurig te zijn, maar het is erg onhandig als je niet eens weet wat een enigszins eerlijke strijd is.
ik heb al jaren geen eerlijke strijd gehad
X-wing: oh maar ik heb dat superschip gekocht en daar zit dit upgrade kaartje bij en nu is mijn schip beter, of mijn schip is gewoon beter qua punten en abilities
Magic the gathering (wacht eens, geen punten), jij koopt een pakje met de rare of mythic die hetzelfde doet als mijn common, alleen goedkoper is om te spelen
Marvel dice heeft dat probleem niet maar dice masters wel als je verschillende sets gaat gebruiken kun je power combo's maken
Heb je ons laatste toernooi gezien, dan weet je waarom we het anders gaan doen.
Het is een beetje als de banken crisis, ja die hadden mij niet zoveel geld moeten lenen... ehm ze hebben het je niet verplicht, je was er zelf bij.
Spelers leggen alles bij GW neer en die kunnen het nooit goed doen, zeker niet omdat ze de grootste zij.
Ik denk echt dat ze hier mee Mantic weg concurerren
Waarom?
Stel alle oude WHFB spelers lopen over naar Mantic.
Wat kopen die, misschien het rulebook maar doe maar een gratis pdf
Gaan die met Mantic mini's spelen en lokken ze zo spelers naar Mantic?
Nee, want in vergelijking met gW mini's zijn die van Mantic duidelijk mindere kwaliteit. En de oude spelers spelen met hun GW poppetjes,
Stel onze club, komt iemand binnen, jonge gast
Gaaf wat spelen jullie
Kings of War
Is dat moeilijk
Nee, regels zijn gratis te downloaden
Mooie figuren en gaaf geschilderd
Oh, die zijn van GW
mmm eens kijken bij gw
die heeft ook een spel met simpele regels
met minder miniaturen die je nodig hebt
en met gavere miniaturen
en je kunt het spelen in hun winkels
en gw kun je krijgen bij eric
wat denk je dat die jonge gast gaat spelen, wie gaat het meeste geld uitgeven
en de "je oude spelers zijn je fans die het promoten" ehm dat is bij mijn werk nu ook belangrijk, je moet fans hebben.
Maar dat zijn de leuke, jonge vlotte gasten die via facebook, twitter etc alles delen.
Niet ons oudjes die in een kelder zitten mokken
Ik ben in eider geval heel blij

dat het beer & pretzels gaat worden
En denk dat we het sowieso eens allemaal een aantal keer moeten spelen/uitproberen voordat je een oordeel velt.
For Sigmar!
Nerdrage

Ik heb dit een aantal keren doorgelezen en ik kon mijn vinger niet op de pijnlijke plek leggen. Na een paar dagen tobben ben ik er geloof ik wel uit.
Jeugd enthousiast maken voor onze hobby staat niet gelijk aan jeugd enthousiast maken voor Hive Novio. Mensen zien spelen doet spelen en ons doel is spellen spelen en niet een spel aan te hangen als ware het een religie...
Er zijn zoveel spelsystemen op de markt en ook wij spelen niet meer de standaard 2 grote spelsystemen van GW (40K en warhammer) met zo nu en dan wat spellen daar rond omheen (necromunda, mordheim, etc.). We spelen met meerdere systemen/spellen, van meerdere producenten. Begin je met warlordgames spellen (pike&shotte, black powder of bolt action) dan gebruik je ook modellen van andere producenten en warlordgames adverteert er zelfs voor... Dus kings of war spelen met Games workshop modellen of zelfs andere modellen van andere producenten is geen probleem en makkelijk uit te leggen (behalve voor fervente fanboys misschien)
Ik denk dat AoS aanschaffen voor de club om er met zijn allen aan te snuffelen prima is. Maar AoS promoten is niet ons werk maar dat van GW, wij willen Hive Novio en onze hobby promoten. Mensen die komen kijken naar Kings of war, dreadball, FoW en alle andere spellen die we spelen zullen net zo enthousiast zijn, misschien wel meer, dan mensen die alleen maar AoS zien spelen...
Kortom: binnenkort zal er dus neem ik aan voor Kings of war ook wel een regelboek van de club in de kast liggen? Toch?