Speeltafel bij Tante Hannie

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Speeltafel bij Tante Hannie

Berichtdoor Bobske » 27 sep 2021 17:24

9 september 2021 kregen Chaim en
ik onderstaande mail.

---------------
Goedemorgen Bob en Chaim,

Zo de vakanties voorbij tijd om weer een aantal zaken op te pakken. We
willen bekijken in hoeverre het mogelijk is, en behoefte is aan WH
spelen bij Tante Hannie. Aangezien jullie natuurlijk de diehards zijn
wil ik die vraag eigenlijk bij jullie leggen. Is er behoefte aan een
plek waar WH gespeeld kan worden en is de locatie, tafel in museum
gedeelte, wel geschikt voor het spelen.
Het lijkt mij heel leuk als er gespeeld wordt maar het moet wel goed
gebeuren anders kunnen we het beter niet doen. Ik weet ook niet hoe het
momenteel is ivm de Corona.
Mocht er behoefte aan zijn wat zijn dat de vervolg stappen? Ik hoor
graag jullie mening en eventuele ideeën. Bedankt.

Groetjes Paul

------------

We hebben het even doorgenomen met het "bestuur C"haim, Frank P. , Bram, Joost en ik)

We vinden het allemaal een goed idee en allen maar een aanwinst voor onze hobby.

Nu alleen de vraag Wie wil de kar trekken? Wie gaat het regelen?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Speeltafel bij Tante Hannie

Berichtdoor Caladai Doomblade » 27 sep 2021 20:38

1. Super leuk idee, wat leuk van hem.
2. Ik wil de kar niet trekken. Sorry, ben op WH vakantie/pauze :wink:

Maar, uiteraard denk ik er wel over. Het zou dan voor andere momenten zijn dan de donderdag avond uiteraard. Dus, een mogelijkheid voor mensen om op bijvoorbeeld doordeweekse dagen, maar ik verwacht vooral zaterdagen, te gaan spelen bij Tante Hannies. Misschien goed om daarvoor de animo bij de clubleden te peilen.

Als er animo voor is lijkt het me handig om met Paul te overleggen om een pilot van een paar maanden te draaien. Een tafel beschikbaar stellen, een doos met terrein dat breed inzetbaar is, en Paul kan kijken hoeveel ruimte hij wil inruimen en of hij dat altijd wil hebben staan of dat het met een paar minuten op te bouwen is als er spelers zijn. Zo'n pilot voorkomt ook dat iemand verwachtingen van het succes er van heeft die misschien niet uitkomen. In ieder geval niet direct geld tegenaan laten gooien, eerst aankijken.

Als laatste is een goed 'afspreek' topic of iets dergelijks dan nodig, omdat er maar 1 plek is. Zonde als je naar de stad gaat en de tafel is de hele dag bezet voor 3000 punten 40k. :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 27 sep 2021 21:34

Leuk idee, Paul pakt de verkoop van Warhammer en andere spellen goed aan, dus dan is het leuk om het spul daar in actie te zien. :tu:

Toen ik het er een hele tijd terug met hem over had, had ik ook de zaterdag aanbevolen. Een goeie optie voor mensen die doordeweek/donderdagavond niet kunnen. :wink:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Guy » 29 sep 2021 16:46

Klinkt als een goed idee, zeker als het bijvoorbeeld op zaterdag is :tu:
Dat gezegd hebbende moet ik er gelijk aan toevoegen dat ik niet tot de doelgroep behoor (met het huidige 40k of AoS houd ik me niet bezig).
Daarom bied ik me ook niet aan als kartrekker. Voor hand en span diensten om dit mogelijk te maken ben ik wel beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door Guy op 30 sep 2021 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2021 11:48

Verplaatst omdat meerdere clubleden het niet konden zien?

Geen idee waarom, maar het schijn te hebben gewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Roland » 30 sep 2021 13:42

Altijd goed om te spelen waar het ook verkocht wordt. Denk in ieders belang. Zeker als het op de best bezochte dagen kan met open winkel kan dit aantrekkelijk zijn.

Echter een paar kanttekeningen waar neem ik aan de bestuurders al over gesproken hebben. Wat doet dit met de relatie bij M&M. Is het handig en verstandig of eigenlijk wel fijn om twee ruimtes te hebben voor de club. Tafels, scenery, andere randzaken raken toch verdeeld over de twee locaties. Tante Hannie zal dus ook wat opslag ter beschikking moeten stellen etc.

Zelf kan ik waarschijnlijk niet snel op een zaterdag dus lijkt me ook niet verstandig om de kar te trekken. Al heb ik zelf juist meer behoefte aan het eerste waar ik dus wel beter mijn spulletjes lokaal kan kopen en afhalen. Dat lukt me nu niet ivm openingstijden bij Tante Hannie en gebrek aan miniaturen bij M&M. Maar goed dat terzijde.

Om hoeveel tafels zou het gaan denken jullie? En zijn jullie bereid om passant publiek te vermaken? Het is bij publieke tafels misschien wel een andere ervaring dan wat je bij M&M hebt.

Mooiste lijkt me 2 tafels minimaal. Neem aan dat het idee dan is dat we ook wel echt bezetting verzorgen? Hij verkoopt toch GW en dus ASOIAF? Of nog meer? Dan is het logisch om vooral met voorkeur dat te doen. Al lijkt me uitzonderingen maken niet z'n punt als de tafel dan wel vol staat.

Komt misschien beetje negatief over, maar zelf dus erg positief over het idee. Helaas dus onvoldoende beschikbaarheid op de juiste tijdstippen hiervoor.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Beastherder » 30 sep 2021 15:23

Het gaat om 1 tafel, alleen als de winkel ook open is (zal dus idd vooral interessant voor de zaterdag en zondag)

Dit geeft naar mijn mening geen conflict met de donderdagavond bij M&M

Denk eerder aan de demo-tafel zoals je die bij een kleine GW vind dan een alternatief voor de clubavond -_-

Lijkt me dus ook zeker niet nodig om een enorme hoeveelheid terrein die kant op te sjouwen.
Wat boompjes voor fantasy, wat ruïnes voor 40k, genoeg voor 1 tafel.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Roland » 01 okt 2021 22:40

Duidelijk. Wie weet heb ik 'n keer tijd op zaterdag, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk de komende jaren. Zie graag de eerste foto's :wink:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Roland
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Thunderboy » 05 okt 2021 11:54

Terrein heb ik al beschikbaar gesteld.
Genoeg voor 6*4 tafel aan bossen en simpele heuvels.
Geen gebouwen of dergelijke
https://www.thunderterrain.com/product- ... d-box-nr-2
https://www.thunderterrain.com/product- ... d-box-nr-1

Ruïne a specific is ook te maken. Gewoon Gotische zonder zichtbare tech en overgroeid werkt voor fantasy en scifi.
Dus AsoIF kan er ook op
Speel:
40k: geen leger op het moment
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor Guy » 05 okt 2021 13:14

Netjes Michel, goed bezig :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Volgende

Keer terug naar De kroeg