wat wordt het meest gespeeld ?

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

wat wordt het meest gespeeld ?

Berichtdoor Joost-FOW » 23 apr 2021 07:29

als nieuwe starter in corona tijd, is het wat lastig inschatten ...

vraag me al een tijdje af , wat wordt het meeste gespeeld binnen hive-novio ?

ik heb al naar het aantal posts gekeken maar of dat een goed beeld geeft ...
Er komt nl veel moois voorbij, teveel ... en als je alles moet uitzoeken ...wat is het , is het leuk ... wordt het wel gespeeld (liefst door meer dan 1 of 2 andere leden)
leek het me handig gewoon te informeren ...

naast flames of war zal er in de toekomst best wat bij komen .. maar wat :whistle: en rond kijken en wat gericht verdiepen is nooit verkeerd :wink:

ben benieuwd..
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Re: wat wordt het meest gespeeld ?

Berichtdoor Furios666 » 23 apr 2021 08:23

Het wisselt vrij veel. Even een gemiddelde avond zonder Corona is er vaak wel een potje 40k of 2, een potje AOS, er zitten wat mensen te schilderen en soms is er een Necromunda Campaign. Voor Corona werd er ook wat "a Song of Ice and Fire" gespeeld en soms ook weer wat Flames of War. Dan zijn er nog de kleinere spellen zoals Warhammer Underworlds, Kill Team, Warcry, Blackstone Fortress of Bloodbowl die de ronde doen. Zodra het weer kan heeft Frank vast Warhammer Quest geschilderd :unsure:

Daar kun je lekker veel mee zo lijkt me :laugh:

Kortom, als je FoW wilt spelen is het het beste om een afspraak te plannen (via forum) en dan zijn er vast wel mensen die dat willen spelen. Alles komt en gaat in fasen bij ons waar vaak ook wel de meest recent uitgebrachte spellen een rol spelen.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 23 apr 2021 09:43

Simpelste antwoord: Het wisselt ^_^

Ik denk dat de absolute basis wel Warhammer 40.000 is.
Practisch ieder clublid heeft daar wel ergens een leger van liggen, ook al spelen ze er niet altijd even vaak mee, en een clubavond zonder een potje 40k op 1 van de tafels is heel zeldzaam.

De andere grote GW game Age Of Sigmar word ook wel s gespeeld, maar veel minder. -_-
(Zeker niet zo populair als Warhammer Fantasy ooit was)
Nou komen daar steeds meer mooie modellen voor uit, dus wellicht dat dat nog gaat groeien.

Flames of War was een paar jaar terug redelijk populair, maar daar is een beetje de klad in gekomen.
Er is duidelijk een groei aan interesse de laatste maanden, dus ik vermoed dat er een grote FOW-revival komt als we weer mogen spelen.

Verder zijn er talloze andere spellen die komen en gaan, afhankelijk van 'hype' of gewoon 1 persoon die iets leuk vind en anderen mee krijgt.

Loopt er bv iets als een Necromunda campaign dan zie je een paar maanden iedere clubavond meerdere potjes daarvan, maar is die campaign afgelopen zie je diezelfde spelers allerlei andere dingen doen.

Ik ben begin vorig jaar begonnen met ASOIAF, gewoon 2 legers voor mezelf, en na wat enthousiaste demo-potjes zijn daar meer mensen mee begonnen.
(de huidige lockdown heeft meer groei wat tegengewerkt)

Het lukt niet altijd.
Er zijn nou eenmaal heel veel spellen op de wereld en niet iedereen vind alles leuk.

De kleinere spellen met niet te veel modellen hebben altijd een goede kans om populair te worden, want vragen geen grote investering in tijd (en vaak geld)
KillTeam, Warcry, Underworlds, Saga etc. zijn allemaal leuke 'side-projects'

En inderdaad, gewoon vragen :yes:
Ook als het niet iedere week gespeeld word betekent niet dat je er geen tegenstander voor kan vinden.

"Ik heb volgende week zin in X, wie wil?" "Oh ja, daar heb ik nog wat van liggen, leuk om weer s te doen." is een regelmatig terugkerend gesprek.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Joost-FOW » 23 apr 2021 10:26

thnx voor jullie antwoorden, wordt tijd dat er weer avonden mogen plaats vinden .. kom ik idd snel genoeg achter.
nu met mijn eerste opzet fow, probeer ik het speelbaar af te krijgen...
als dat staat en er bouw / schildertijd over is wil ik verder kijken ... of ik nu modelbouw schilder of 40k of fow ... dan is een spel handig omdat je er altijd nog wat mee kunt ..
er is teveel geinig :disturbed:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Bobske » 27 apr 2021 16:24

Frank en Simon hebben al redelijk breed geantwoord maar toch nog een kleine aanvulling.

Alles wat aandacht krijgt :wink:
2 voorbeelden.

Er was bv eens x-wing, een aantal mensen was er best enthousiast over, stak wat anderen aan want je had maar een klein aantal scheepjes nodig.
Maar genoeg andere spellen allemaal dus hard liep het niet.
Toen kwamen er 2 personen die alleen x-wing speelden. Keer op keer na week kwamen ze x-wing spelen.
Echter....ze spraken af via whatsapp....

Dus telkens was het, oh spelen jullie vandaag xwing?? Heb het nu niet bij, volgende week? Ik weet niet of ik dan kan.
(1 had wisselende diensten).
Na verloop van tijd klaagden ze over alleen maar tegen elkaar spelen, ik had ze al 3x gezegd, zet het op het forum.

Uiteindelijk speelden ze ook thuis en niet op de club. X-wing is dus doodgebloed en ik geloof dat de meesten hun scheepjes verkocht hebben.

Dus Communiceer!
Makkelijker met de Hive app, maar daar zit niet iedereen in, dus gebruik forum.

Bram met Titanicus is ook een goed voorbeeld.
Hij vind het leuk, heeft de basisdoos met 2 legers, erg mooi geschilder.
Wie wil het een keer uitproberen?
Aardig wat leden dus Bram kon allerlei test potjes spelen.
Niemand kocht het echter...tot Guy
En nu zijn er dus al 2 spelers. 2 vette legers op tafels, dat lokt misschien meer.

Dus gun het ook tijd
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Joost-FOW » 09 mei 2021 05:04

ben benieuwd, ik zie veel moois voorbij komen dat is het probleem niet ...
der gaat vanzelf een keertje wat bij komen :tu:
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Joost-FOW » 12 mei 2021 17:12

Er is teveel :grijns:
ik zie veel moois voorbij komen (naast het geweldige FOW & TY :wink: )
opzich heb ik mijn handen vol aan fow en ty maar een beetje afwisseling kan geen kwaad , en als ik dan rustig aan een speelbaar leger bij elkaar kan sprokkelen is dat mooi meegenomen.

Wat ik merk en las is dat 40k erg populair is en ik zit te denken daar een start mee te maken ..

na heel wat youtube gekeken te hebben .... :disturbed:
blijft het toch lastig .. mijn short-list
Raad is welkom:
- Astra Militarum
- spacewolves
- death guard
- space marines

Wat ik begreep , na alles door geworsteld te hebben is dat
- astra militarum, kwa punten goedkoop zijn en je grote aantallen nodig hebt voor een leger .. en ik vind gezichten altijd wel lastig ...
- space marines een prima start leger is , in alles redelijk en veel van te krijgen en up to date
- spacewolves en death guard zoals vele andere kleine factions soms langer moeten wachten op updates en er minder keus is

wat ik schreef raad is welkom ... :worship:

ik heb al mooi een test figuurtje de spacemarine , die ander kreeg ik erbij (miste helaas een base van maar t gaat)

Afbeelding

Afbeelding
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Bobske » 13 mei 2021 09:12

Wat ik begreep , na alles door geworsteld te hebben is dat
- astra militarum, kwa punten goedkoop zijn en je grote aantallen nodig hebt voor een leger .. en ik vind gezichten altijd wel lastig ...
- space marines een prima start leger is , in alles redelijk en veel van te krijgen en up to date
- spacewolves en death guard zoals vele andere kleine factions soms langer moeten wachten op updates en er minder keus is

ai, ai de moeilijkste vraag...
Héél persoonlijk maar dan beanwtoord ik het met een nog moeilijkere vraag: Wat vind je leuk?
Qua speelstijl en qua schilderen?

Astra Militarum hoeft niet veel modellen te zijn, Tank company kan ook, of armoured company, alles in een transport, combinatie van Tanks, sentinels, troops met transport, ogryns. etc. Maar vind je een horde infantry leuk, kost veel, hoop schilderen. Gezichten, huid gaat prima met Contrast/.
Veel kleding en armour schilderen dus. Spelen is wat ingewikkelder.

Space Marines. Kun je alle kanten ook mee op maar Elitairder. Schilderen kun je ook heel veel kanten mee op, veel of geen bits zoals holsters, zakjes, purity seals etc. Eigen chapter? 1 kleur, of 2. iig veel armour en dezelfde kleur schilderen. Kan snel. Zeg maar gewoon alles, en snel te verkrijgen. Makkelijk te spelen, fouten kun je je veroorloven. Nadeel, iedereen heeft ze.

Space wolves
Space wolves mogen tegenwoordig alles gebruiken van de Space Marines (booh, hiss daardoor verliezen ze hun unikeheid en vind ik ze niet meer leuk).
Ook hier kun je je eigen chapter maken. Wat meer close combat gericht als Marines maar dat kun je voor beide legers ook zelf tinkeren. Primaris :yes: of oude marines :nono: , geld voor beide. Je zit zelfs niet vast aan de furs, token etc want je kunt ook marines modellen met SW regels doen.
Maar ja wil je de viking vibe, dan paint furs.

Death Guard idem space wolves.
Qua verven meer kliederig, ook veel mensen hebben death guard. Ook hier kun je met kleuren alle kanten op en ook chaos space marines met DG regels gebruiken. maar wil je vies en evil zijn?

Regelsupdates doen ze tegenwoordig goed en snel, dus zijn geen zorgen zeker aangezien alles Sm,SW en DG net nieuwe regels heeft.

ik heb nog een fully painted SW leger, Primaris, Ragnar Blackmane company, misschien doe ik het weg... -_- :dunno: :farewell:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Joost-FOW » 13 mei 2021 10:43

hoi Bob, thnx voor je uitvoerige antwoord :tu:

ik kan daar wel wat mee ... ik denk dat ik nog effe goed kijk tussen astra en marines en een codex bestel en dan maar eens kijken.
ik zag af en toe opzich mooie legers aangeboden worden ... maar ik vind het leuk om zelf te bouwen en uit te zoeken en schilderen ...al heb ik geen probleem met losse aanvulling.
ik hou gewoon in de gaten wat er voorbij komt :tu:
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Berichtdoor Joost-FOW » 13 mei 2021 17:53

thnx voor alle info :tu:

na nog wat rond gekeken te hebben, heeft het zeer ruime aanbod van de space marines me over de streep getrokken...ik twijfelde want elke faction heeft wel wat moois .
Het is de starterset geworden, kan ik mooi effe vooruit en een beetje afwisseling tussen mijn fow en ty en nu 40k kan geen kwaad.

de space marine codex was nu niet leverbaar (waar ik nu keek in ieder geval)

de set zal best vaker gekocht zijn :wink: , kan ik alles gewoon in elkaar zetten zoals waarschijnlijk in het boekje staat of kan ik beter eerst een codex kopen ?

Afbeelding
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails

Volgende

Keer terug naar De kroeg