Poging nr 3....
Aanwezig/spelend:
Bob vs Klaas, Age of Sigmar Undead vs Undead
Geen idee van de uitslag...
Jan vs Bram, 40K, Spees Marines vs Mechanicus
Peter vs Stefan (II), X-wing, Rebels vs Rebels
Aangezien ik zelf druk was met 2 spelletjes...
Onno, Sander, Rens, Gerie, Rick en ik: Shadow games tbv guildball campaign. Rens wist te winnen, terwijl Onno net iets te laat de gegarandeerde overwinning binnen had (verdediging tegen steelacties gedurende 1 ronde).
Stefan (I) vs ik, Bushido, Temple (
http://www.bushido-thegame.com/temple-ro-kan) vs Tengu (
http://www.bushido-thegame.com/catalog/tengu-descension)
Ik had eerst een heel lang verslag getikt, maar aangezien dat tot 2 keer toe opgegeten is door de browser en een auto-herlaars actie van mijn anti-spyware pakket, laat ik het maar even kort houden. Stefan speelde met Master Ekusa, Aiko + Gorilla, Yumi en Kenko. Ik speelde met het thema Shepherds of the White Mesa en kreeg daarvoor een gratis Kami of Eternal Earth. Verder had ik Kanut, Taliriktug, Tarobo, Zephyr Guard, Scout of the Blue Gale, Ryuhobo.
We speelden de idols: hierbij zijn er drie neutrale objectives op de middenlijn op elk 6 inch van elkaar. Aangezien je Bushido speelt op een veld van 24 inch bij 24 inch is wel enigszins voor te stellen hoe dat er uit ziet.
Je kan in Bushido op 2 manieren winnen:
-of je haalt de meeste VP door het scenario te winnen (in ons geval door in iedere even beurt, bij dit scenario worden er 6 beurten gespeeld, de meeste objectives te controleren. Als dat gebeurt verdwijnt er een van de gescoorde objectives: de keuze is aan de speler die niet gescoord heeft in die ronde)
-of je schakelt alle figuren van de tegenstander uit.
In ronde 1 gebeurd er meestal niet zoveel, iedereen beweegt naar de objectives toe. Mijn 2 flankers (Tarobo & Scout of the Blue Gale) staan niet op tafel.
In ronde 2 komt Tarobo op en gaat voor het (voor mij linker objective). Ik heb aan het einde zowel dat objective als het rechter objective onder controle, terwijl Stefan met Yumi het middelste controleert.
Zijn beste vechter, Kenko, die ontzettend geboost is door Master Ekusa, legt toch het loodje door mijn kami of eternal earth (aka the murderous stones). Maar niet voordat hij nog wat kleine speldeprikjes heeft uitgedeeld aan Kanut (mijn beste "vechter"). Ondertussen vecht de aap met de Zephyr Guard, maar die wordt geholpen door Ryuhobo.
Stefan verwijdert het linker objective en ik sta met 1 VP voor.
In ronde 3 komt de scout of the blue gale. Helaas dus totaal aan de verkeerde kant, maar dat is de gok die je in bushido met een figuur met flank maakt.
Aap en Zephyr Guard vechten verder. Taliriktug rekent uiteindelijk af met Yumi en mbv Ryuhobo (die er echt niet voor gemaakt is) wordt afgerekend met de aap.
Het middelste objective wordt ondertussen onder mijn controle gebracht en uiteindelijk valt ook Aiko.
In ronde 4 is alleen Master Ekusa nog op tafel (en kom ik pass tokens tekort om aan Stefan te geven

)
Die is gepinned door zijn eigen special rules: hij mag alleen bewegen als hij niet door de controlezone (deze steekt 1 inch uit van de base van een figuur aan de voorste 180 graden) van een ander figuur loopt en bijna al mijn figuren staan dichtbij genoeg. Verder heeft hij zijn once per game aura actief waardoor ik nauwelijks mogelijkheden heb om het af te maken. We hebben gespeeld dat het wel kon met figuren die buiten het aura beginnen, maar ik twijfel daar nog aan. Niet dat dat uitmaakt: dan had de Kami het moeten doen, maar had ik nog steeds aan het einde van ronde 4 met 2-0 gewonnen en kon het nooit meer 2-1 worden. Ah uitgezocht: aura duurt maximaal tot het einde van de beurt of tot het figuur dat de aura veroorzaakte van tafel is. Master Ekusa had dus geleefd aan het einde van ronde 4...
Aan de schildertafel:
Laurens met zijn tanks, Luis, Frank P en een nieuweling (sorry je naam is nog steeds niet doorgedrongen!

)