De ClubAvond

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: De ClubAvond

Berichtdoor Bobske » 23 okt 2010 06:20

Afgelopen donderdag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 12 nov 2010 11:49

Vorige week met Jan gebattled en niet veel opgelet wie er waren
Ik kan het niet meer met zekerheide zeggen i.i.g.

Gisteren wel 5 battles

40K
Bobske vs Vhati
2.000 p Nids vs Space Marines

Richard vs The_Hunter
Chaos Space Marines vs Daemon Hunters

TheWoodcutter vs TROLL
Dark Angels vs Orks
The engeltjes gingen rap terug naar de hemel

WHFB
Lagas vs Chris
ik geloof weer die Lizardmen tegen elkaar

FOW
Beastherder vs Guy
hier komt vast wel een verslag van

Aan de schildertafel:
Gerie: Mordheim Warband
Niobe: Dark Eldar
Pijnappel: ?
Squiggoth: ? Skaven?
Inferno: Space Marines

Skevan liep rond
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Chris » 19 nov 2010 03:23

Vanavond gezellig met Peter de Tweede twee potjes fantasy gespeeld. We speelden op mijn verzoek 1750 punten, aangezien dat ongeveer was wat ik aan modellen in elkaar geprutst had van dit wel zeer fraaie leger. Mijn leger zag er voor de eerste battle als volgt uit:

Lords:
Ouwe Boombaard
Heroes:
Spreukenzangeres met dubbel zoveel noten op haar zang.
Noble die zo zwaar aan de leut was geweest dat ie een grote vlag nodig had om op te leunen.
Takkewijf met allemaal rare blauwe vlekken op haar lijf, zogenaamd om spreuken te absorberen. Volgens mij had ze gewoon teveel van de paddestoelen gesnoept.
Core:
De posse van het takkewijf.
Een groep toffe jongens die wel eventjes met hun bogen die dark elves zouden laten zien wie er de baas was.
Een groepje nog toffere jongens, want zij hadden een stevige knol tussen de benen.
Special:
Als het takkewijf al aan de paddo's was, zijn deze gasten dat nog erger. Groepje kornuiten die alleen maar rondjes aan het dansen zijn.
Rare:
Twee groepjes pubers die nog steeds in de ninja fase zijn blijven plakken, en overal rondsluipen en pijlen in dingen knallen. BOOM HEADSHOT!

Peter de Tweede zijn lijst:
Heroes/Lords:
Een bsb dikke knight te paard/cold one. Nou nou.
Een wulpse schonen met ijzeren bikini die bliksem uit de punten schiet.
Troepen:
Twee Cold one Chariots.
Een groepje dikke nichten op cold ones.
Een groepje dunne nichten op paardjes.
Twee groepen speermannen.
Een groep slagzwaarden
Ook een groepje ninja wannabees.

Den eersten partij!:
Eerste battle ging dus met mijn vrij gimpe lijst, tegen Peter zijn naar mijn mening zeer schappelijke lijst. Hij had tenslotte niet 2 hydra's, 5 bolt throwers en weet ik veel wat nog meer voor warmachines die elven mogen meegenomen. Meteen nog voor we uberhaupt een kant kozen maakte ik al m'n eerste fout, namelijk door mijn gratis bosje (jaja, die bosnimfen toch) al met terrain mee te randomizen, ipv op een mooie tactische locatie neer te plempen. Pokon is er niks bij. Daar kwam bij dat ik een aantal stats gewoon niet goed heb bijgehouden, en dus redelijk kansloos m'n leger opzette. Vraag me niet hoe ik erbij kom dat longbows range 18 hebben ipv 30, maar ik hou het maar op brainfart.

Maar goed, alle elfen verzamelen, en knallen maar! Peter rolde eerste beurt, ondanks dat ik eerder klaar was met deployen (goh, wood elves als eerste klaar? Gebeurt normaal nou noooooooit). Hier maakte hij zeer dankbaar gebruik van door maar meteen zijn complete leger de halve kaart over te jagen. Ik dacht, ach ja, ik maak het dalijk wel goed met mijn 2 extra dispel dice. Helaas gooit hij al meteen 12 power die, en ging dat feestje heel erg niet door. Dit gecombineerd met mijn tovenaars level achterstand betekende dat hij geloof ik 4 of 5 spreuken over mijn arme trouwe zandhazen heen kreeg. Die waren daar vanzelfsprekend niet heel erg gelukkig mee, maar meevallertje is dat de helft van die schavuiten immune to psychologie is, dus veel meer dan wat gekreun kwam er niet uit.

Mijn eerste beurt! Eerst een enorme faal magic phase. Ik geloof niet dat ik ook maar 1 spreuk af kreeg. Daarna dacht ik dat al dat ranged tuig die duistere gasten wel even zouden laten zien hoe je door de pijlen het bos niet meer ziet. Dat viel alleen ook een beetje tegen. Veel ging er niet om, en wat er ging ook niet van harte. Maar goed, mijn toffere jongens gingen mooi in de flank van zijn leger staan, dus die zouden volgende beurt wel aan de slag kunnen. De ninja's waren ook mooi achter/naast het leger geslopen, dus het zag er allemaal goed uit voor de toekomst!

Peter de/zijn Tweede(!) beurt ging net als de beurt ervoor. Deze keer had ie alleen zware pech in zijn magic phase. Slechts 11 dobbelstenen ipv 12, het arme schaap. Wederom hel en verdoemenis in mijn gelederen. Dit zeer tot woede van mijn takkewijf, die schijnbaar voor niks al die paddestoelen naar binnen heeft gepropt. Afijn, het zij zo. Er volgen wat close combats meen ik, weinig interessants verder.

Mijn tweede beurt, nou zijn de rapen gaar! Ik charge mooi met mijn toffere jongens in de flank van zijn heavy cavalry, hopende ze op combat resolution te kunnen breken en zo mooi een lading punten op te kunnen vegen. Nou was ik alleen vergeten dat die ene nicht op het einde zijn dikke relnicht was, en ik dus prompt op zijn 1+ rerollable armor save mijn tanden stuk beet. Daarna ook vrolijk 11 rollen op mijn leadership, en de overrun niet kunnen ontlopen betekende exit toffere jongens. In het midden liep het ook verder voor geen meter.

In Peter zijn derde beurt ging het daarna zo snel dat ik maar met de beentjes omhoog ging liggen, omdat er in principe nog net genoeg tijd was voor een tweede pot als we vaart maakten.

Den tweeden partij!:
Ik vroeg of het goed was dat ik met een army lijst zou spelen die ik daadwerkelijk als goed zou bestempelen, ipv het rapalje samenraapsel waar ik de eerste pot mee speelde. Ondanks het feit dat het een bonte bedoening substituten werd vond hij dit geen probleem, aangezien hij ook liever wat weerstand had, en de pot zo gewoon leuker zou worden. Ik had de lijst 's middags thuis al in elkaar gezet, dus met pen en papier wist ik hem zo opnieuw op te schrijven. We konden dus gezwind aan een nieuwe match beginnen!

Mijn nieuwe army list:
Lords/Nobles:
Een spreukenwever. Want iedereen weet dat weven >>>> zingen. Deze jongedame had ook een mooie staf bij zich, zodat zij niet op paddestoelen hoeft te rekenen.
Dezelfde zatte Noble was wederom van de partij, alleen had ie deze keer ergens een helm vandaan geplukt.
Core:
Twee groepjes toffe jongens met bogen.
Twee groepjes posse die hun takkewijf kwijt waren, en dus pislink vanaf beurt 1.
Special:
Zes kleine boompjes die hoorden dat er wat te beleven viel in deze contreien.
Rare:
Een grote boom die was verdwaald en z'n nog oudere broer aan het zoeken was.
Een dikke adelaar, die toevallig in de takken van de grote boom in slaap was gevallen, en dus een gratis ritje naar het slagveld kreeg. Toen ie van de herrie wakker werd was ie in een niet al te beste stemming, en dus ging ie er maar op los.

Deze keer dus maar wel mijn gratis bosje zelf gehouden, en al het bestaande terrain een jets van de scatterdie gegeven. Toevallig werd er hierdoor een tablequarter nagenoeg ingedamd door bossen, wat mij een uitstekend uitvalsbasis leek voor mijn leger. Ik plempte dus enthousiast mijn extra bosje in het gat tussen de twee in, en creerde daarmee een heel mooie battleline.
Deze keer won ik wel de eerste beurt, waar ik dankbaar gebruik van maakte om lekker midden in het bos te gaan zitten. Beetje hocus pocus, maar life doet niet bijster veel op range, dus indrukwekkend was het allemaal niet.

In Peter zijn eerste beurt liet hij mij zien dat ik een enorm domme fout had gemaakt. Ik had mijn unit glade guards met spellweaver namelijk inderdaad mooi midden in het bos staan, maar dat was ook in charge range van zijn lord op cold one. Gezien het feit dat toffe jongens niet zo heel denderend in rampestampen zijn liet ik ze toch maar even een paar pasjes terug maken als reactie. Dit had als resultaat dat ik geen +4 op mn dispel had, en mn reroll dispell wand niet kon gebruiken in zijn volgende magic phase. Volgens mij rolde hij weer vrolijk 10 die, dus ik zag de bui alweer hangen. Donder ende bliksem in mijn gelederen, boompjes in de fik holadieee. Maar goed, ik stond nog steeds op een zeer mooie positie, dus het kon allemaal nog goed komen.

Mijn tweede beurt. Een beetje knallen, wat dooien, niet heel erg indrukwekkend. Mijn leger mooi neerzetten in het bos was een enorm gekloot. Het past allemaal niet, dus je zit met 2 mennekes die de hoeken aangeven, en de rest staat er maar uit noodzaak achter. Heeft iemand hier een goeie oplossing voor? Enige dat ik kon bedenken was stukken papier in de vorm knippen en die er dan maar neerleggen. Magic! Nu zou het grote voorwerk beginnen. 8 Die, channeling erbij, we hebben er zin in. Eerste spreuk throne of vines. 8+, met +4. 2 Die alles behalve 2/3 rollen is goed. Ja hoor, 3. Ok, dan maar een bosje verplaatsen met de treeman. Maar nee, die had er ook geen zin in. Een goed begin is het halve werk. Uit pure frustratie om zoveel pech knalde mijn zatlap dan maar een Hail of Doom arrow in de executioners die likkebaardend naar mijn boombaard aan het gluren waren. Of Doom? Ja, of DoOooOOOm! En jawel hoor, 9 keer doom op zijn hoofd, met een leuk aantal doden als gevolg.
Mijn leger staat zover het ging erg goed opgesteld, dus ik zag het nog wel ok in na deze morele opsteker.

Peter mocht weer aan de slag. Hij charged mijn boom met zijn unit executioners. Hij raakt hierbij ook een unit dryads, wat wat regelgesteggel tot gevolg had over hoe skirmishers nou precies moeten deployen in zo'n situatie. RAW (Rules as written) zou ze namelijk als een mondharmonica constant moeten bunchen/skirmishen, maar dat leek ons allebei niet erg logisch. Dus na een mooie uitlijning naast de boom zag hij nog net genoeg ruimte vrij om zowel zijn lord als een chariot ernaast te plempen. Toen was het toch wel even slikken voor de boompjes, ondanks hun immune to psychology. In de resulterende combat worden ze dan ook finaal van de tafel af geveegd. De boom maakt echter ook aardige appelmoes van een groot aantal executioners, dus nog niet alles is verloren. Ik zat nu alleen wel naar een redelijk groot gat in mijn linie te kijken, dus daar kwam wel enige hoofdkrabberij aan te pas.

Beurt 3, dumdumdummmm. Mijn spellweaver was het debacle van vorige ronde niet vergeten, dus ze stroopt de mouwen nog maar eens op. Veel soeps was het niet, maar het was in ieder geval niet de totale fail van de beurt ervoor. De toffe jongens zijn hun schaduw kwijt, dus ze beginnen de chariot maar te peperen om ervoor te zorgen dat ze binnenkort niet nog veel meer kwijtraken. Die ledematen zijn soms best handig om te houden. Er worden wat stukken plaat afgeschoten, maar de chariot is nog in operationele status. Toch maar beginnen te zweten dan! Mijn treekin aan de rechterflank zien het slachtveld in het midden met lede ogen aan, en komen dus maar uit de bomen stormen. Helaas was er niks in de buurt, dus veel meer dan wat rondrennen kwam er niet van. Ze zagen nu echter wel een mooie unit ruiters in hun zichtveld, dus wie weet, binnenkort? De flankerende unit dryads ziet dit aanstormende geweld aan, en vinden dat ze daar ook wel pap van lusten. De eagle was z'n warme plekje kwijt, dus die fladderde maar wat rond. Het is maar een domme vogel, dus hij strijkt pal voor de unit cavalry op de grond, en begint relaxed naar wat veldmuizen te zoeken. De boom was nog steeds pissig dat ie zijn kleine vriendjes kwijt was, dus hij gaat verder met zijn appelcompote. Hij is er zo goed in dat ie merkt dat ie in zn eentje aan de andere kant van het bos staat.

Peter beurt 3. Vol verbazing zagen zijn ruiters die rare vogel voor hun neus op de grond zitten. Zo'n mooie veer op hun helmen, dat wilden ze wel! Prompt werd er dus op de trompet geblazen, en de paarden kregen ze in de flanken! De vogel schrikt op van al dat kabaal, en vliegt halsoverkop weg. De ruiters staan betuiterd te kijken naar die mooie plumage, en realiseren zich dan pas dat ze op slechts een paar passen afstand van 6 dikke bomen staan, die hun vals aan staan te kijken. Mama..... :snif: De doorgebroken chariot is nog niet vergeten wie hem net stond te bekogelen, dus hij gaat er vol op af. De toffe jongens snappen zo ook wel dat zo'n doodsmachine geen goede speelmakker is, en gaan dus halsoverkop de andere kant op. De lord vind het niet zo relaxed pal naast een dikke boom, en trekt zich tactisch terug in de unit spearmen waar de tovenares zich ook al in verstopt heeft. Love is in the air? Dan volgde nu een historische situatie: een magic phase waar Peter zowaar maar 7 power die had! Er gebeurde ook prompt niet veel meer dan een of twee dode dryads. De bomen waren blij.

Chris mag knallen! De spellweaver faalt wederom om een 4 te rollen met 2 dobbelstenen, dus dat was weer bbay magic phase. Die troela had heel duidelijk geen zin in deze onzin. De bomen daarentegen zien eindelijk hun target, en gaan er vol in. Ze zijn zo enthousiast dat er alleen een grote stofwolk met een hoop geknakte ruiters overblijft. Aangespoord door deze prestatie rennen de dryads ook vol naar voren. Ze zetten een heroische renprestatie neer, en knallen vol in de spearmen waar die twee tortelduifjes bezig zijn. De uberboom ziet dit aan, snuift eens wild, en rent als een bezetene achter de lord aan die hem zojuist ontglipt is. Hij komt met een daverende klap tot stilstand in de flank, en begint wederom met zijn grootmoeders recept voor appelmoes. De dryads klauwen aan de tovenares om wraak te nemen voor de fakkelende broeders, maar presteren niet veel. Resultaat was een draw. Helaas hebben dryads geen musician, dus dat was een loss. Gelukkig hadden ze smaak te pakken, en hadden ze nog geen zin in aftaaien. Aan de andere kant van de tafel lukt het toffe jongens#2 om die vermadelijke chariot die achter hun homies aanzit tot pulp te knallen, wat veel gejuich als resultaat had.

Peter zijn vierde beurt. Hij heeft een dikke boom met zijn kleine vriendjes in zijn command staan, dus heel veel magic kan ie niet meer. Mijn tovenares brengt voor de eerst keer die avond ook eens haar A-game mee, en weet het magische geweld mooi te breidelen. Peter zijn ghosts die al een aantal beurten op mijn toffe jongens aan het schieten zijn pengen er wederom een aantal neer. Verder heeft hij zijn volle rechterflank van zijn leger nog, die zich tactisch neerzet om mijn boom en command te kunnen vermorzelen in de beurt erna. Ik zweet nu al peentjes!

Mijn beurt 5. Nu moet het lukken! Als het een beetje mee zit kan ik er mischien nog een draw uitslepen was mijn gedachte. Alle mannen verzamelen! Uuuh, bomen. Mijn fout. Hierop meldde Frank echter dat het de laatste beurt zou zijn. Het was ondertussen namelijk al aardig laat geworden, aangezien dit het tweede potje al was. Nou goed, alles of niets dan maar! De treekin chargen naast de 3 dryads die nog leefden, en de eagle ziet iedereen om een plek heen staan, en denk dus dat daar wat te vreten te halen is. En werd dus een mooie piledriver op zijn unit spearmen, met zijn bsb lord en general sorc erin. Mijn tovenares spuugt zich weer eens in de handen, stroopt en de mouwen op en...... rolt 4 powerdice. Er werd dus ook maar weer prompt alles dispelled. Mijn toffe jongens knallen maar wat op de shades, je moet wat. De Lord, snel als hij is, stort zich op de dryads, en bakt er niks van. De dryads kijken hem boos aan, maar slaat toch maar op de spearmen. De treekin daarentegen hebben er maling aan, en weten de lord van zijn paard te trekken en te composteren. De eagle en de treeman presteren het daarna met z'n tweeen alles wat over was van de spearmen te verpulpen. De tovenares ziet al dit geweld aan, en rent gillend weg. Gretig rennen mijn kordate knapen er achteraan, en weten haar bij de haren te pakken te krijgen. Krijsend wordt ze aan mootjes gereten.

Peter beurt 5. Al zijn mooi opgelijnde units hebben nu in ene geen targets meer, aangezien ze allemaal achter dat gillende wijf zijn aangerent. Maar wat zien ze daar? Een of ander zatlap en een jongedame die schreeuwend en vloekend pollen gras uit aan het trekken is. Die twee stonden net nog verscholen achter 6 dikke bomen! Blaas de trompet jongens, die pakken we! De zatlap ziet ze als eerste, en is in een keer verbazend nuchter. Hij trekt een sprint waar hij goud mee zou winnen, maar zelfs dan nog wordt hij halverwege ingehaald door de jongedame die net zo druk bezig was met tuinieren. Helaas was ze daarna uitgeput, dus een volgende achtervolging weet haar niet van de kaart af te jagen. Uit pure frustratie charged Peter dan maar mijn 5 toffe jongens die nog over zijn met zijn 4 shades, maar die waren erop bedacht. Met een mooie stand and shoot weten ze er 3 neer te maaien, en presteren het zelfs om in het volgende messengevecht de laatste ook nog een echt brede glimlach te snijden. Extra victory points! Die kon ik wel gebruiken, dacht ik.

We begonnen maar met tellen. Eigenlijk het hele potje gingen we er allebij van uit dat het weer een win voor Peter zou worden, al mischien niet zo dik als de vorige. Zijn dobbelstenen waren behoorlijk heet, en die van mij kon je af en toe een kernreactor mee koelen. Maar schijnbaar was mijn alles of niets toch net iets beter dan ik zelf dacht. Die dikke pileup alleen was al iets van 700 punten. Toen we daarna bij mij keken bleek dat ik eigenlijk maar 2 units kwijt was geraakt (1 levende dryad is 0 punten, helaas!) en dan ook nog goedkope. Eindresultaat was iets van 1600 tegen 250 als ik het mij goed herinner.

Al met al waren het leuke potjes. Ik heb een paar enorme faal /facepalm fouten gemaakt, maar er ook veel van geleerd. Ik weet nu een stuk beter welke kant ik met de toch wel als zeer zwak geziene wood elves op moet om ze in 8th competitief te houden. Meest belangrijke: ik heb een heel leuke avond gehad!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

Berichtdoor Bobske » 19 nov 2010 12:58

Leuk verslag Chris
Bob ging ook butsen
tegen de orcs van theo
ik ha
1 hive tyrant met 2 wachters
1 rijpe krijger
5 krijgers met doodspuiters en
1 knuffel fex
16 genejatters met bakker
20 termagants
20 hormies
3 ravers
1 biovore
10 vliegjes

Theo had
1 knutselorc
1 baasork met vriendjes en dokter
1 truuk met 3 pantserorcs
1 robotork
2 gropejes van 20? gewone orks
1 groepje vliegorcs
een groepje miniórks met slavendrijver
3 miniorc lobbas
een gejat imperial guard artillery piece

we deden een space marine missie uit het battle missie boek
1 objective in het midden theo deployde daaromheen 12"
ik deployde 6"daar buiten en mocht mijn hq en HS niet opzetten.

om de beurt 1 unit neerzetten
ik gokte op de 1e beurt (dobbelsteenrol)maar
ik zette alles aan 1 kant tegen de deploymentzone aan en maakte meteen mijn 1e fout, genestealers achter de temagants..daar hebben ze een 4+ cover save, ehm als je gokt dan gok goed en hebben ze dat niet nodig
(idem voor de raveners en gargoyles

beurt 1 ik rol een 2...gelukkig Theo een 1 dus ik heb de eerste beurt

beetje schieten en charge!
termagants chargen de gretchin, dooi gretchin voordat ze terugslaan
hormagaunts chargen 1 ork squad, dooie orks voordat ze iets kunnen doen
gargoyles, raveners en stealers kunnen dus niks omdat ik mezelf in de weg sta :(

theo
racet met zijn truk om mijn leger heen
3 pantserork met combi vlammewerpers over mijn stealers 22 stealers en bakker over
wat schietwerk, een heel stel gargoyles dood
charged met robotork mijn temies, die vervolgens niks er tegen kunnen en drie beurten dood gaan
jumppacked jumpen over me heen en schietn op mijn warriors
orks en ork boss met vriendjes chargen en doden mijn hormagaunts

Beurt 2
mijn hive tyrant, carnifex en prime komen prompt uit reserve en chargen, en doden de jumppackers
(weinig schietwerk overigens) warriors en gargoyles chargen orks en raveners de orc boss

in theo's beurt sneuvelt de laatste ravener, de gargoyles zijn dood, ende termagants
b3+4
de carnifex stoot door naar het objective via een boys speedbump en de warboss maakte hem af
de hive tyrant verliest zijn vrienjes maar maakt wel de draadnicht en wat boss vrienjes af voor hij sneulvelt

b5 daar is hij dan de biovore
ik heb nog een prime, en een biovore theo, een warboss, 2 mega armoured nobz, 3 lobbas, 1 trukk en een IG kanontank
ik weet alvorens helemaal te sneuvelen nog de boss af te maken
eind beurt 4 hadden we beiden geen troops meer o het objective te claimen dus DRAW
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 20 nov 2010 13:51

En aan de schildertafel zat Martijn een Nurgling te sculpten en er waren ook nog wat lijfeigenen in de kelder aanwezig. :grijns:
Squiggoth

Berichtdoor Gerie » 21 nov 2010 09:15

ik dacht dat je met een bolletje snot bezig was...... :huh:
Gerie
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Squiggoth » 21 nov 2010 12:12

Ik zal zorgen dat er morgen eentje in je koffie drijft. :moon:
Squiggoth

Berichtdoor Bobske » 26 nov 2010 10:43

Een hoop battles en weinig schilderen dit keer

WHFB: Dark Elf Night

Chris vs Irene/Niobe
Donkere- vs Bos elfjes

Afbeelding

Peter( de tweede) vs Richard

Afbeelding

Weer die Donkeren vs Ratten

Theo/TROLL vs Guy

goh drie keer raden vs Empire
Het begin ging heel goed voor Guy (2 mortar hits 20 doden) maar toch een Draw uiteindelijk

Afbeelding

WH 40,000

Frank M. Vhati tegen Chris B/Inferno
Eldar vs Lightning Space Marines

Frank gaf even les aan Chris

Afbeelding

De Schildertafel:
Ik met het Hive Novio terrein en Frank P./Beatherder met zijn Romeinen ehm Batavieren auxillaries

Martin was ook weer van de partij
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Bobske » 03 dec 2010 11:25

"Veel" :dry: sneeuw gisteren dus Nederlnad zat vast en het was niet zo druk op de club.

WHFB
Joost/TheWoodcutter vs Tim/Pijnappel en vs Lex

Warriors of Chaos vs Empir en vs Tomb Kings

het verslag staat elders

Chris vs Peter (de Tweede) en Guy

Lizardmen vs Dark Elves en Empire

Wat ik heb begrepen, wonnen de Lizardmen doordat ze de force organisation van 2.000 p hadden vs 2x 1.000 p
Één dikke pad maakte het grote verschil (maar dat was alleen Guy's kant van het verhaal dat ik heb gehoord

WH40K

Ik vs Stefan/Skevan
Tyranids vs Salamander Space Marines
Ik ben ingemaakt verslag volgt misschien nog elders, door mij of Skevan?

Aan de schildertafel zat alleen Beastherder/Frank P.
Nog steeds braaf bezig met FOW, hij zette ook even onze beach tafel klaar voor de landing bij Normandië
Dat zag er vet uit

Richard was er ook een tijdje voor de gezelligheid.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Chris » 03 dec 2010 11:50

Helemaal correct. Ik kan niet anders zeggen dan dat Heer Kwaak de koning was gister. Het was een beetje jammer dat zowel Frank als Theo afvielen en we het dus zo moesten oplossen, maar het is niet anders. Ik dacht dat het weinig uit zou maken of ik 1x2000 of 2x1000 mee nam aangezien zij het voordeel van het beste van 2 legers mee kunnen nemen hadden, maar dat was dus schijnbaar niet zo. Zeker omdat Wood Elves mijns inziens eigenlijk niet werken onder de 1250 leek me dat gewoon niet handig. Ach ja, weten we dat ook weer voor de toekomst. Afgezien daarvan toch weer een mooie avond!
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Chris
Lord Lion-O

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg