Verkrijgbaarheid van nieuwe GW artikelen

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Verkrijgbaarheid van nieuwe GW artikelen

Berichtdoor Beastherder » 19 mei 2023 10:27

Info over de Inquisition Campaign van de komende KT doos

https://www.warhammer-community.com/2023/05/18/fight-a-head-to-head-campaign-of-control-and-double-cross-in-kill-team-ashes-of-faith/

Klinkt allemaal heel leuk en fluffy :yes:

Maar de grote vraag is natuurlijk of mensen er daadwerkelijk aan kunnen gaan komen.
Die Squats vs Beastmen doos was ook in 3 seconden uitverkocht, net als de vorige KT dozen. :dunno:
Veel mensen die bang zijn dat ze deze ook gaan missen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Re: Killteam

Berichtdoor Beastherder » 20 mei 2023 13:29

Maar de grote vraag is natuurlijk of mensen er daadwerkelijk aan kunnen gaan komen.
Die Squats vs Beastmen doos was ook in 3 seconden uitverkocht, net als de vorige KT dozen.
Veel mensen die bang zijn dat ze deze ook gaan missen.

https://www.games-workshop.com/en-NL/kill-team-ashes-of-faith-2023-eng
Nou, deze doos was toch wel 30 minuten leverbaar op de site, in plaats van 3 seconden.
Dat is een verbetering, toch?
Toch??? :huh:

Oh, en ze staan natuurlijk wel al op E-Bay voor de dubbele prijs. :whistle:

Veel gefrustreerde mensen op het net.
Benieuwd of GW daar nog iets aan gaat doen, want dit word zo ondertussen wel een beetje standaard voor nieuwe releases.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 23 mei 2023 19:59

Veel gefrustreerde mensen op het net.
Benieuwd of GW daar nog iets aan gaat doen, want dit word zo ondertussen wel een beetje standaard voor nieuwe releases.

Ik hoop dat ze er niets aan doen.
Het is een probleem van de huidige Instant Gratification generatie.
Het is een beperkte oplage.
Oh, heb je er geen kunnen bemachtigen, moet je huilie, huilie. Deal with it.

En het komt ook vooral door
Oh, en ze staan natuurlijk wel al op E-Bay voor de dubbele prijs.

deze mensen. Het is zo'n goede deal dat er hele hordes zo'n doos kopen alleen om hem op te splitsen en door te verkopen met winst.
Zul je straks zien met Leviathan, zodra die op pre-order is staan er advertenties op Martplaats met "ik verstuur het zodra hij binnen is"
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Verkrijgbaarheid nieuwe GW artikelen

Berichtdoor Furios666 » 24 mei 2023 09:54

Ik hoop dat ze er niets aan doen.
Het is een probleem van de huidige Instant Gratification generatie.
Het is een beperkte oplage.
Oh, heb je er geen kunnen bemachtigen, moet je huilie, huilie. Deal with it.

Jeetje Bob, wat een uiterst beroerde houding. Klinkt wel heel erg kontenlikkerig naar GW.

Je kan niet verwachten dat je dikke hype maakt voor een product dat mensen het dan niet willen hebben of denken "oh well" en dan niet gaan klagen. Vooral niet als de klachten meer dan terecht zijn. Dat heeft niks met "instant gratification generatie" te maken, wat overigens erg denigrerend is. GW maakt enorme hype voor iets, zorgt zelf voor schaarste en als mensen het willen kopen is het al uitverkocht vóórdat de timer gaat lopen (want vaak was het op de site van verschillende landen al uitverkocht vóór de tijd dat het in de verkoop ging). Vervolgens worden de dozen online voor meer dan het dubbele te koop gezet door mensen die het kennelijk liever omruilen voor geld. Overigens staat nergens in hun stukken voor de hype dat het een beperkte oplage betreft.

Dus GW maakt dikke reclame, vermeld nergens dat het een beperkte oplage is en zegt feitelijk tegen iedereen: Koop m'n shit! Het is supercool! Vanaf 10 uur op zaterdag kun je het online bestellen. Vervolgens is er dus maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar (niet duidelijk hóeveel dan wel niet) en is het ook al uitverkocht voordat het 10 uur is en staat de meuk even later doodleuk op ebay voor de dubbele prijs. Daar zou GW écht wel wat aan kunnen doen.

Ten eerste zouden ze kunnen aangeven dat iets een beperkte oplage betreft (en hoeveel), ze zouden een beperkte hoeveelheid kunnen verkopen per account/adres (ik zou zeggen 1 per adres). En ze zouden eventueel zelfs gewoon kunnen aangeven van ach, we maken er nu 20.000, maar als die snel zijn uitverkocht dan maken we nog wel een productierun. We hebben het hier nu eenmaal niet over een concert met beperkte beschikbare ruimte (waar soms ook een extra dag aan wordt toegevoegd bij een vlotte verkoop). Dat haalt ook meteen het wind uit de zeilen van de "zwarte markt". Ik snap namelijk ook wel dat ze niet teveel willen produceren omdat ze anders met restpartijen achterblijven. Maar waarom ze specifiek hierop bewust schaarste willen creëren is me een raadsel, want het betreft enkel de combidoos. Alle andere spullen worden later apart uitgegeven, dus de modellen zijn niet bijzonder ofzo. Ik denk ook niet dat ze nu meteen meer losse dozen zullen verkopen omdat de combidoos niet meer beschikbaar is.

Ik vind het nogal beroerd dat GW feitelijk z'n klanten voorliegt door niet duidelijk te zijn over de oplage en de verkoop te openen voordat ze zelf aangeven dat de verkoop begint. Dat heeft niks met "instant gratification" te maken, maar meer met opkomen voor jezelf als consument. Ik zou haast denken dat je er nog wel een zaak van kan maken onder het mom van misleidende reclame. Want dat is het namelijk.

Dus ik zou toch wat voorzichtiger zijn met strooien van denigrerende termen als het vooral consumenten betreft die terecht ageren tegen misleidende megacorporaties. Ik durf te wedden dat de klachtenstroom niet zo groot was als van tevoren bekend was dat er een beperkte oplage was en dat deze niet al uitverkocht was voordat ie in de verkoop ging (want hoe dan??).
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Beastherder » 24 mei 2023 14:25

Wat Simon zegt....

Als een bedrijf uitgebreid reclame heeft gemaakt voor een product en je hebt je er erg op verheugd om het te kopen, er geld voor apart gezet, misschien al met wat vrienden afgesproken om het samen te gaan spelen, etc. en vervolgens is het zonder waarschuwing in 3 seconden uitverkocht, dan is het volstrekt begrijpelijk dat je licht geïrriteerd kan zijn.
Ik zelf was toch ook bijna in de verleiding voor een Squat & Beastmen killteam, en dat zit er nu dus voorlopig niet in en dat vind ik jammer.

Dit afdoen als de reactie van een stel verwende kinderen voelt ronduit beledigend voor een grote groep mede-hobbyisten die dat niet verdienen. :nono:

Natuurlijk zijn er op het internet wel mensen te vinden die te ver doorslaan met hun frustratie en GW nu zien als een directe afgezant van Satan of zo, maar dat betekent niet dat iedere kritiek ongegrond is.

Als dit een enkel geïsoleerd geval was, dan was het niet zo'n ramp. Kan een keer gebeuren.
Maar het is ondertussen standaard voor iedere grote(re) release. Alle vorige 3 KT dozen, de Lion, etc.
En het argument 'dan maar wachten op de losse release' word ook steeds lastiger.
Dozen als de Arbites, Kasrkin en Azrael zijn sinds hun eerste 10 minuten op de GW site ook uitverkocht.
https://www.games-workshop.com/en-NL/kill-team-exaction-squad-2023
https://www.games-workshop.com/en-NL/kill-team-kasrkin-2023
https://www.games-workshop.com/en-NL/dark-angels-azrael-2023

Dat zorgt er alleen maar voor dat de frustratie groeit.
1 Killteam doos missen omdat ie is uitverkocht is voor niemand een ramp, nu al 3 keer achter het net vissen en je snapt dat mensen gaan reageren.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 25 mei 2023 10:52

Interessante discussie, misschien moeten we het afsplitsen van het topic?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Re: Verkrijgbaarheid nieuwe GW artikelen

Berichtdoor Beastherder » 25 mei 2023 14:01

Hmmm, splitsing niet 100% succesvol :scratch:

EDIT "Ik heb de bedoelde posts erbij gezet." ^_^
Henny /EDIT

Beastherder
BOFH

Re: Verkrijgbaarheid van nieuwe GW artikelen

Berichtdoor Amran » 26 mei 2023 09:48

Had het hier gisteren even met Bob over.

Ik snap Bobs opmerking wel, het gaat natuurlijk maar over miniaturen, en het is gezond om dat te relativeren tot wat het is: een (klein) deel van de hobby.
Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de *manier* waarop Bob dit uitte (specifiek het groepen bashen :nono: ), maar gezien de moeite die hij heeft gestopt in het omgaan met een soort koop-verslaving snap ik enige felheid ook wel weer.
Bob voegde ook toe dat hij moe wordt van de constante kritiek op GW als bedrijf, en dat hij die negativiteit niet zoekt in zijn hobby. Opnieuw, dat snap ik ook wel.

Dat gezegd hebbende...

Volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens dat GW simpelweg niet genoeg dozen heeft gemaakt bij deze pre-releases, dat er implementatiefouten zijn gemaakt in het timen van wanneer je het kon bestellen, en dat het frustrerend is dat als je een doos graag wilt je dan aan je PC gekluisterd moet zitten zodat je een *kans* hebt om deze te kunnen krijgen. Los van of het erg is om een doos wel of niet te hebben kan de manier waarop dat bepaald wordt erg frustrerend zijn.

Daarnaast, als het érgens gepast is om te klagen over kwaliteit van en mogelijkheden tot kopen van miniaturen op zijn plaats is is het toch wel bij een club die alleen maar bestaat vanwege die miniaturen. Dat GW specifiek zoveel kritiek vangt lijkt mij duidelijk: het is sinds jaar en dag de marktleider tot een monopolie aan toe, ze waren een paar jaar terug het meest winstgevende bedrijf van heel het VK, ze stoppen het meeste design in hun modellen, én ze hebben decennia lang klantonvriendelijk beleid gevoerd. Het is het perfecte recept voor een klagende fanbase. En het klagen is niet op niets gebaseerd, maar volgt volgens mij direct uit het bedrijf dat GW wil zijn:

Een citaat van GW's business model, zoals te vinden op investor.games-workshop.com/our-business-model:
And when we make an investment, we measure its impact to ensure that it delivers an improved return on capital for our owners. Our continual investment in product quality, using our defendable intellectual property, provides us with a considerable barrier to entry for potential competitors: it is our Fortress Wall. While our 400 or so Games Workshop stores which show customers how to collect, paint and play with our miniatures and games provide another barrier to entry: our Fortress Moat. We have been building our Fortress Wall and Moat for many years and the competitive advantage they provide gives us confidence in our ability to grow profitably in the future.

In andere woorden, ze richten alle investeringen op winst voor de aandeelhouders, en de belangrijkste (genoemde) strategie daarin is om een `barrier to entry' te creeëren voor mogelijke competitie. Daarmee vergeleken vind ik mopperen over het slecht regelen van pre-releases niet het grootste probleem.
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails

Keer terug naar De kroeg