HiveCon

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

HiveCon

Berichtdoor Guy » 26 okt 2021 14:17

Hallo allen,

volgend jaar is Poldercon weer terug van weggeweest https://www.poldercon.nl/ .
Voor wie het niet kent: Poldercon is een wargames evenement in Utrecht waarbij het niet zozeer draait om het (ver)kopen van spullen, maar om het spelen van wargames.
Spelleiders staan er met hun favoriete wargame met plek voor een x-aantal deelnemers, die zich van te voren hebben ingeschreven. Gedurende de dag zijn er 4 tijdvakken van 90 minuten
waarin de spellen gespeeld worden. Als deelnemer kun je voor elk tijdvak een plekje aan een speeltafel boeken en zo verschillende spellen leren kennen.
Ik ben er zelf meerdere keren geweest als deelnemer en spelleider en kan het iedereen aanbevelen.

Nu duurt Poldercon nog wel even, maar zou het leuk zijn om iets soortgelijks op kleinere schaal te organiseren binnen de club? Afgelopen jaren is het aantal spelsystemen dat op de club wordt gespeeld flink gegroeid
en we hebben gedurende de pandemie veel nieuwe leden gekregen. Een 'HiveCon' of 'Hivenovio spellendag' zou een mooie gelegenheid kunnen zijn om nieuwe leden te leren kennen. Daarnaast biedt het de mogelijkheid
om dat ene spel dat jij geweldig vind - maar weinig actieve spelers heeft binnen de club - eens goed in de spotlight te plaatsten.

Qua locatie zouden we wellicht de kelder van M&M kunnen gebruiken (als Erik dat goed vind).

Wat vinden jullie van dit idee?
Laatst bijgewerkt door Guy op 26 okt 2021 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Re: HiveCon

Berichtdoor Rensdyr » 26 okt 2021 15:57

Klinkt heel tof!
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Rensdyr
Snotling launched by a Shokk Attak Gun

Berichtdoor Thunderboy » 26 okt 2021 16:21

Zeker leuk!
Ik demo graag
Speel:
40k: geen leger op het moment
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap

Berichtdoor kingjayko » 26 okt 2021 16:52

Klinkt inderdaad leuk. :tu: Nu draait zo'n dag inderdaad niet om verkoop, maar misschien is het wel leuk om een tafel te gebruiken voor een soort 'bring-and-sell' waar aan het begin van de dag iedereen wat neer kan leggen voor verkoop, gewoon tegen een vaste prijs. Soort fysieke versie van 'de Handelspost' op het forum. :D

Tenslotte heeft iedereen wel wat liggen dat weg kan, toch? :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Guy » 26 okt 2021 18:13

@Kingjayko: ruimte voor een bring&buy tafel voor degenen die iets te koop aan willen bieden is vast wel te realiseren :tu:
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor kingjayko » 26 okt 2021 18:57

Oh ja, bring & buy, da's de juiste term. :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Beastherder » 27 okt 2021 09:09

Klinkt leuk, maar niet iets waar ik persoonlijk veel interesse voor zou hebben.

Als jij dit wilt organiseren en mensen willen meedoen, ga vooral je gang :D

Eerst maar s overleggen met Erik, ik betwijfel of hij er heel enthousiast voor zal zijn :unsure:

Tenslotte heeft iedereen wel wat liggen dat weg kan, toch?
NEVER!
The Pile can only grow! :worship:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 27 okt 2021 11:15

@Frank: zou je er ook niet voor voelen om meer mensen te introduceren in 'A Song of Ice and Fire' ?
Qua gebruik van de kelder is inderdaad eerst akkoord van Erik nodig; ik ga binnenkort pijlen of hij er iets in ziet.
Guy
BOFH

Keer terug naar De kroeg