Dus bij deze is iedereen voorbereid!
Hier ga ik mijn ideeen neerzetten en hoe meer mensen reageren, hoe beter. Zodra ik scenario's klaar heb zou het ook leuk zijn als mensen ze willen playtesten, maar allereerst de basisregels. Mijn eerste punten zijn als volgt:
1. - 40K:
Special / Named characters. Eventueel in welke hoedanigheid ik ze ga beperken. Ik denk er nu over om maximaal 1 named character van maximaal 3 wounds toe te laten. (daarbij tel ik telion en die tank-kerel ook mee dus!) Special characters wil ik helemaal niet toelaten (volgens mij alleen geldig voor IG, Necrons en Dark Eldar).
2. - Fantasy:
Special / Named characters. Een idee van Frank geloof ik, wil ik named HERO level characters wel toestaan. Henny had het daar niet zo op vanwege de DEAMON herald characters, die best hard kunnen zijn blijkbaar. Wat denkt iedereen?
3. - Fantasy:
2200 punten ipv 2000. Geen standaard aantal, dus iets andere lijsten dan mensen gewend zijn?
4. - Fantasy: Ik wil voor fantasy ook een drietal scenarios die de battles anders maken dan de standaard 'pitched battle'. Pitched battles speel je eigenlijk altijd, dus ik wil een andere tactische uitdaging dan alleen maar je tegenstander tot moes slaan. Elk scenario zal wel victory points bevatten, maar bijvoorbeeld extra objectives, andere deployment zones of iets dergelijks.
Tot zover: fire away zou ik zeggen!

op dat vlak moet ik me niet wagen.
de een neemt meer tools mee voor zijn lord (Chaos/Undead) de ander neemt meer modellen mee (Skaven/Empire) t zal niet zoveel uitmaken denk ik.
het ligt aan meer dingen dan alleen het spelleke zelf... daarbij is samenspel met je tegenstander ook belangrijk. Als je het tempo een beetje opvoert dan kan je lekker snel spelen en haal je ook de 6 beurten.