Aan de ene zijde de dwergen (Johan) en Empire (Guy) tegen Orks & Goblins (Theo) en mijn Chaos.
Mijn lijstje:
Gharamon
+ 1000 punten Chaos
1 Exalted Hero (Enchanted Shield, Barded Chaos Steed + Favour of the Gods)
10 Chaos Warriors (Additional HW + Shields)
14 Chaos Warriors (Shields + Full Command)
2x 5 Chaos Knights
1x 5 Chaos Warhounds
Wat hoogtepunten.
-Chaos Warriors die 4 6+ Armoursaves halen tegen 8 hits van de organ gun
-William die sterft in een challenge tegen mijn exalted hero (+1 Toughness er nu bij).
-6 Knights, waaronder de Exalted hero die geraakt kunnen worden door 1 kanonskogel. De 5 knights sterven, maar ondanks het falen van de lookout sir roll (!!), blijft de hero leven... door een 1 op de to wound roll
-Theo's Goblins die maar niet dood wilden.
-Het net niet halen van de 11 op de strength roll van 'Infernal Gateway' (spell 6 lore of Tzeentch. Gecast met een 18 (3 dobbelstenen: 4,5,5 +1 van de Mark + 3 van de Conjoined Homunculus).
Maar 10 strength 10 hits zijn ook zeer pijnlijk. Daar Gooide ik gelukkig maar 1 1 bij: 9 lijken.
-Guy zijn battle standard bearer met hele dure vlag, die deze keer zijn nut bewees.
-De laatste Chaos Warrior met Additional Hand Weapon die Guy zijn kanon aanviel, vervolgens slechts 1 doodhakte, terug verwond werd (!!) en toen zijn hoofd maar in het kanon stak: volgende beurt een misfire (eindelijk!).
Uiteindelijk denk ik dat het ergens in de richting van een draw ging.
Empire nog 1 heel blok over + een minder dan de helft met BSB
Dwergen, slechts 1 half blok kwijt.
Orks:nog 4 warmachines , night goblin archers, goblins met character, orcs met shaman over
Chaos: 1x Knights over (onder de helft), verder mijn beide characters (allebei met nog 1 wound) en 1 blok Chaos Warriors (volledig) over.
En ik denk dat wij nog wat extra punten hebben voor het slopen van de generaal + 1 vlag... Hooguit een minor victory, zou ik zo denken. Exact geteld hebben we niet, aangezien zowel ik, Theo als Johan ook nog naar huis wilden met het OV.