Turn 5

Oranisatie en deelnemers kunnen hier hun doldwaze beslommeringen vertellen. In het heetst van de strijd, wie vlucht en wie verdient eeuwige roem?

Turn 5

Berichtdoor theWoodcutter » 08 mei 2009 10:05

En dat was weer een ernstig genietbare battle. ^_^

Aan de ene zijde de dwergen (Johan) en Empire (Guy) tegen Orks & Goblins (Theo) en mijn Chaos.

Mijn lijstje:
Gharamon
+ 1000 punten Chaos

1 Exalted Hero (Enchanted Shield, Barded Chaos Steed + Favour of the Gods)
10 Chaos Warriors (Additional HW + Shields)
14 Chaos Warriors (Shields + Full Command)
2x 5 Chaos Knights
1x 5 Chaos Warhounds

Wat hoogtepunten.
-Chaos Warriors die 4 6+ Armoursaves halen tegen 8 hits van de organ gun
-William die sterft in een challenge tegen mijn exalted hero (+1 Toughness er nu bij).
-6 Knights, waaronder de Exalted hero die geraakt kunnen worden door 1 kanonskogel. De 5 knights sterven, maar ondanks het falen van de lookout sir roll (!!), blijft de hero leven... door een 1 op de to wound roll :D
-Theo's Goblins die maar niet dood wilden. ^_^
-Het net niet halen van de 11 op de strength roll van 'Infernal Gateway' (spell 6 lore of Tzeentch. Gecast met een 18 (3 dobbelstenen: 4,5,5 +1 van de Mark + 3 van de Conjoined Homunculus).
Maar 10 strength 10 hits zijn ook zeer pijnlijk. Daar Gooide ik gelukkig maar 1 1 bij: 9 lijken. -_-
-Guy zijn battle standard bearer met hele dure vlag, die deze keer zijn nut bewees.
-De laatste Chaos Warrior met Additional Hand Weapon die Guy zijn kanon aanviel, vervolgens slechts 1 doodhakte, terug verwond werd (!!) en toen zijn hoofd maar in het kanon stak: volgende beurt een misfire (eindelijk!). :D

Uiteindelijk denk ik dat het ergens in de richting van een draw ging.
Empire nog 1 heel blok over + een minder dan de helft met BSB
Dwergen, slechts 1 half blok kwijt.
Orks:nog 4 warmachines , night goblin archers, goblins met character, orcs met shaman over
Chaos: 1x Knights over (onder de helft), verder mijn beide characters (allebei met nog 1 wound) en 1 blok Chaos Warriors (volledig) over.
En ik denk dat wij nog wat extra punten hebben voor het slopen van de generaal + 1 vlag... Hooguit een minor victory, zou ik zo denken. Exact geteld hebben we niet, aangezien zowel ik, Theo als Johan ook nog naar huis wilden met het OV. ;)
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor TROLL » 09 mei 2009 18:13

Het kwam idd vrij erg neer op een draw.

mijn lijst:

de 2 goblins.
1 orc shaman
1 night goblin shaman
25 orcs met shields and full command
30 night goblins, spears, banner, musician, nets, 2 fanatics
20 night goblins, short bows 60pts
1 rocklobber
1 orc boar chariot
10 squig hoppers
1 doom diver

en ik kreeg extra 2 spear chukka's

T was idd een zeer interresante battle en veel gelachen, van de dwergen en de orcs& goblins is het meeste blijven staan. En de held van de dag was duidelijk de eene over gebleven archer van guy. Hij heeft ontweken:
1 succesvol gecaste d6 S4 spel(2 hits, 2x 1 to wound)
2 spear chukka bolts.
en hij rent sneller dan 26 orcs :P
En ondertussen vond hij het ook nog nodig om te schieten(niks gedood, maar dat is een detail hehe ^_^ )
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Keer terug naar Fluff stuff 2009 campaign WHFB