Turn 5

Richard en Vhati gidsen je door de duistere warhammer wereld.
Storybased campaign!!!

Turn 5

Berichtdoor vhati » 01 mei 2009 16:42

Hier komen de battles voor turn 5

zullen er denk ik 2 a 3 zijn, dus moet wel weer in 2 weekjes te doen zijn dacht ik zo...
Laatst bijgewerkt door vhati op 01 mei 2009 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor vhati » 01 mei 2009 17:12

The defence of wendland final part
Empire (Guy) + Dwarves (Johan) vs Chaos (Joost) en orcs (Theo)

De slag om Wendland gaat zijn laaste fase in, de dwergen zijn gearriveerd en hebben het slot kunnen bereiken omdat Mamon zijn troepen verdwenen waren. Gharamon is woest en gaat zich nu persoonlijk met het gevecht bemoeien (of is het een van zijn homunculi? B) ) En niet alleen deze machtige chaos tovenaar staat tegenover de vermoeide verdedigers. De orcs die Dharacim keep ingenomen hebben zijn ook opgedoken.
Alsof dit niet erg genoeg was is Nalthur gedood door dark elves, en is zijn lichaam geofferd in de Cauldron of blood. Een vervelend bijkomstigheid is dat nalthur's eenheid veel kannonen bij zich had, die nu allemaal vernietigd zijn. Hoe zal de slag aflopen? :dunno:

Het slagveld:

De battle word gespeeld op een 48 x 72 tafel ( 6x4 ) De empire en dwarf spelers mogen 1 verhoging(muur, toren,heuvel wat beschikbaar is ) neerzetten in hun deployment zone, dit om de buitenste verdedigingslinie van Wendland weer te geven Voor de rest maak er een mooie tafel van.

Deployment:

Alle spelers zetten om en om hun eenheden op, in hun deployment zones,
De Empire en dwarf spelers beginnen met opzetten.

Beide spelers hebben een gewone deployment zone van 12" aan de lange kant van de tafel.

De battle duurt 6 turns

De legers:
Het chaos leger bestaat uit:
- 1000 punten aan chaos
- Gharamon
Het Orc leger bestaat uit
- 1000 punten aan orcs
- Umgrir and Rahgaf
Het Empire leger bestaat uit:
- 2000 punten aan empire
- Wolfram
- en moet natuurlijk identiek zijn aan de vorige battle
- Dit alles minus de eenheden die in de vorige 2 battles gedood of gevangen genomen zijn [heb begrepen dat dit zo rond de 1100 puntjes lag?]
Het Dwarf leger bestaat uit
- 1000 punten aan dwarfs

Objectives:
Chaos en Orcs:
Versla het Empire en Dwarf leger
gebruik hiervoor de standaard regels voor een pitched battle

Empire en Dwarfs

Versla het chaos en orc leger
gebruik hiervoor de standaard regels voor een pitched battle

Extra regels:

-De Dwarfs mogen maximaal 2 warmachines inzetten, de rest is vernietigd

-Indien de empire speler zijn bonus objective heeft gehaal, krijgen Wolfram en de unit die hij joined de stubborn special rule.

-Dwarfs hebben geen bonus objectives gehaald geloof ik :trout:

-Indien de orc speler de bonus objective in de battle om de mijn gehaald heeft, hebben zijn goblins hout uit de mijn gesloopt en krijgt hij 2 spear chucka's gratis, die geen slot nemen op de FoC.

-De chaos speler heeft pech, de demons zijn nog niet teruggekeerd met het zwaard, dat btw nodig is voor een ritueel B)

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati

Berichtdoor vhati » 10 mei 2009 18:02

zooo ik wou het vast laten weten zodat mensen alvast afspraken kunnen maken. er komen voor deze ronde nog 2 battles online

martin vs irene
ben vs theo

meer info volgt later

Why? Just because I can

Painted? What's that?
vhati

Berichtdoor vhati » 12 mei 2009 18:22

Dwarven sacrifice?
Dwarves (Martin) vs Dark Elves (Irene)

De dwergen zijn bezig aan een taktische terugtocht (of op de vlucht :P) na hun nederlaag bij dharacim keep. Yurdin heeft een lange tocht voor de boeg om zich bij de troepen van zijn broer te voegen. Hij is echter niet op de hoogt van het lot van zijn broer. Sar Halec daarentegen is wel op de hoogte van de tocht van Yurdin en is vastbesloten om ook de 2e prins in zijn cauldron of blood te offeren en zo een einde te maken aan de Brasshand bloedlijn.

Het slagveld:

De battle word gespeeld op een 48 x 72 tafel ( 6x4 ) met genoeg terrein

Deployment:
De dwarf speler begint met opzetten.

Beide spelers hebben een gewone deployment zone van 12" aan de lange kant van de tafel.

De battle duurt 6 turns

De legers:
Het dwarf leger bestaat uit:
- 1500 punten aan dwarfs
- Yurdin
Het Dark elf leger bestaat uit
- 1500 punten aan dark elves
- Sar Halec
Objectives:
Dwarves
Aan het einde van de battle moet 50% van je beginleger op de tafelhelft van de dark elves staan (dus niet deployment zone)
Dark elves
Dood Yurdin Brasshand

Extra regels:

-De Dwarfs mogen geen rare slot(s) gebruiken, tenzij hij zijn bonus objective heeft gehaald.
- De dark elves krijgen een gratis cauldron of blood als ze hun bonus objective hebben gehaald

Why? Just because I can

Painted? What's that?
vhati

Berichtdoor vhati » 12 mei 2009 18:59

Cleansing Waldheim
Bretonia (Ben) vs orcs (theo)

Zonder leider zijn de bretonians op weg naar Gipfell schloss om zich te hergoeperen. Op hun weg hiernaar toe komen ze langs het dorpje waldheim. Dit dorp is blijkbaar recentelijk gevallen na een langere periode van vechten. Orcs zijn nog steeds bezig om dit dorp overhoop te halen. Als tijdelijke aanvoerder beslist Gérard om deze beesten te vernietigen, met een gedeelte van de troepen trekt hij het dorp binnen.

Het slagveld:

De battle word gespeeld op een 48 x 72 tafel ( 6x4 ) Het gevecht speelt zich af in waldheim, dus maak een tafel met veel gebouwen. Deze zijn echter wel vernietigd/instabiel dus units kunnen hier niet in.

Deployment:
De orc speler begint met opzetten.

De battle duurt 6 turns

De legers:
Het Brettonia leger bestaat uit:
- 1500 punten aan bretonnia
Het Orc leger bestaat uit
- 1500 punten aan Orcs

Objectives: Brettonia
Versla de Orcs gebruik hiervoor de standaard regels voor een pitched battle

Orcs
Versla de brettonians gebruik hiervoor de standaard regels voor een pitched battle

Extra regels:

-De orc speler mag 1 heuvel en 2 hegetje neerzetten in zijn deployment zone als hij zijn bonus heeft gehaald.
- 1 Bretonian character(de generaal) heet Gérard, maar er is verde rniks bijzonder aan hem.
- Als de bretonian speler zijn bonus objective heeft gehaald, mag hij Gérards wapen vervangen door het magische zwaard

Why? Just because I can

Painted? What's that?
vhati

Keer terug naar WHFB Campaign 2009