Deam & Dam spamtopic 5 (of zo): Sportiviteit

Alles over dit toernooi van 2008 hier.

Deam & Dam spamtopic 5 (of zo): Sportiviteit

Berichtdoor Caladai Doomblade » 06 dec 2008 16:35

Okee, ik heb zelf wel wat ideeen, maar wat vind iedereen van sportiviteit binnen een toernooi?

Moet er uberhaubt aan sportiviteit-punten/prijzen gedaan worden?
Moet sportiviteit de eindscore beinvloeden?
Of moet sportiviteit een andere rol spelen?

Ik post mijn eigen ideeen binnenkort wel even voor review...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor shogun » 06 dec 2008 22:57

sportiviteit binnen een warhammer tournooi is subjectief en niet echt meetbaar... duidelijk onsportief gedrag kan door de judges worden afgestraft met een rode kaart maar gebeurt zelden omdat een judge niet controleerd hoe iemand speelt.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor henerius » 07 dec 2008 00:03

eens. Dit is idd een Spam topicje :P sportief is subjectief.

als er een prijs voor zou zijn.. doen.. maar als die er niet is.. don't mention it... sssst :unsure:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor shogun » 07 dec 2008 00:48

Ik vind de sportiviteitsprijs op het GT ook altijd onzin... je mag de tegenstander een score geven van 0-5-10-15 of 20. als je een 0 of 20 aan iemand geeft dan komt een judge vragen waarom, want het moet wel goed doordacht zijn. Het antwoord is dan: 'ik geef hem nul punten want hij is een #$%^&& OF ik geef hem 20 punten want hij is een geweldige speler omdat ik hem totaal vernietigd heb!' :roll: de rest zit er een beetje tussen in en zegt niet zoveel..

Ik ben een speler die graag wil winnen maar wel sportief. Hoe doe ik dat?
Ik leg van te voren uit wat de sterke kanten zijn van mijn leger vooral als de tegenstander niet gewend is om tegen een dergelijk leger te spelen (bv: chaos Lash).
Als hij hele foute keuzes maakt dan zeg ik wat de consequenties kunnen zijn en dan mag diegene altijd zijn movement terugzetten.
Als ik een belangrijke zet wil doen maar de afstand is kiele kiele (bijvoorbeeld met moven en assaulten) dan vraag ik de speler om even goed mee te kijken/meten zodat er achteraf geen onduidelijkheid is.

Dit is voor mij sportief gedrag. Ik hoef ook geen extra punten hiervoor want dit is niet meer dan normaal denk ik...
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Bobske » 07 dec 2008 09:59

helemaal met rick/shogun eens en idd zo speelt hij.
Dus hij maakt je fair en square in ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Skevan » 07 dec 2008 10:07

hmm niet als ik mijn avatar had kunnen ondersteunen met een wraithlord.

ach had, if only. volgende keer beter.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 dec 2008 13:47

Ehm, on topic please?

Fijn om te horen dat je zo sportief speelt rick, maar helaas weten we allemaal uit ervaring dat het niet met iedereen zo is. Daarnaast wil ik liever sportief gedrag belonen dan onsportief gedrag afstraffen. (pedagogische aanpak en zo)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor drava » 07 dec 2008 14:28

Fijn om te horen dat je zo sportief speelt rick, maar helaas weten we allemaal uit ervaring dat het niet met iedereen zo is. Daarnaast wil ik liever sportief gedrag belonen dan onsportief gedrag afstraffen. (pedagogische aanpak en zo)

Tja dat snap ik, maar ik vind het moeilijk controleerbaar. Zou je als je het goed wil doen de jury voor moeten laten rondlopen en de hele tijd mensen in de gaten moeten houden en notitie's maken over hun speel gedrag. Maar dat lijkt mij overdreven. En het principe van die invul kaartjes van gw vind ik totaal geen goed beeld schetsen omdat je het kunt in laten vullen door iemand die onsportief is en die geeft zijn tegenstander die wel sportief was een lage waardering en zo beloon je sportief spelen nog niet.

Ik vind dat de extrencieke motievatie van je komt voor je plezier en je kunt berispt worden door de jury als je onsportief bent genoeg.

De enige prijzen die ik zou instellen zijn de top 3 van zowel fantasy als 40k en een prijs voor het best geschilderde leger.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Richard » 07 dec 2008 15:47

Ik denk inderdaad dat het weinig zin heeft om prijzen te gaan geven voor sportief gedrag!
Vooral omdat je alleen diegene die het meest sportief is een prijs geeft.
Je geeft geen info over : waarom zo iemand sportief is, en waarom iemand anders niet.

Bovendien lokken sommige spelers/legers gewoon onsportief gedrag uit!
Als een of andere kaas-etende-baardmans met 2 steamtanks, zijn waraltar en 5 warmachines ( of de 36 jezzails lijst ;) ) op je los begint te raggen, kan ik me goed voorstellen dat jij van jou kant wel goed gaat opletten op zijn fouten, en hem er niet of wijst dat hij zijn magicphase is vergeten ... :P

In dat geval zal je als onsportief worden afgeschreven door je tegenstander, hoewel dat een logisch gevolg is van zijn eigen lijst...

Ik zou eerder een prijs uitreiken voor:
De meest gebalanceerde, spelvriendelijke lijst ( zonder glitches, exploits, kazige items ).
Zo kan de speler die gewoon LEUK warhammer wil spelen er nog iets mee winnen ook!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 07 dec 2008 16:31

Bovendien lokken sommige spelers/legers gewoon onsportief gedrag uit!

We zullen geen discussie beginnen of dat soort legers onsportief zijn.
Maar ik snap helemaal wat Richard bedoelt. Als je verliest, ingemaakt wordt geef je al snel minder punten aan je tegenstander.(sommige mensen k(in noem geen hnamen kunnen niet tegn hun verlies)
Als je tegen iemand van je eigen club speelt krijgt die er meer.

Maar sportiviteit is altijd subjectief.
Als alles goed gaat bij mijn en mijn tegenstander heb ik een leuker potje.
Als mijn tegenstander alleen maar énen gaat bij zijn armouer saves (hé ben:( vind ik het ook niet leuk om te winnen.

Ik ben op zich voor een sportiviteitsprijs maar ben meer voor ons concenteren op 60 a 64 man binnenslepen en al het terrein af krijgen.
Met zoveel man hebben we het druk zat en kunnen we volgend jaar evt. een sportiviteitsprijs toevoegen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Volgende

Keer terug naar Deamons & Damsels 2008