Deamons and Damsels, regels discussie. PART 2 40K missies

Alles over dit toernooi van 2008 hier.

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 dec 2008 12:30

Mooi zo! Playtesten is in ieder geval nodig. Ik post de missies zoals ze in eerste instantie worden binnenkort (morgen waarschijnlijk) op het forum. Dan kunnen we kijken wat er beter of anders moet/kan.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Skevan » 03 dec 2008 12:35

Theo en ik hebben morgen een battle, dan kunnen we het gelijk uitproberen.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Furios666 » 03 dec 2008 12:47

Ik ook met Nas...maar is wel maar 750 pts. Moet voor de missie op zich niet zoveel uitmaken natuurlijk.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Furios666
Elf on a hot tin roof

Berichtdoor Squiggoth » 03 dec 2008 15:46

[quote="Rudi XXL"]Any thoughts about this ?

0-99 0 KP
100-199 1 KP
200-299 2 KP
300-399 3 kp
enz enz

Ik kan je zonder playtesten al vertellen dat dit systeem niet werkt. Het is het vreselijke VP-systeem van vóór 6th edition WHFB, dat GW heeft afgeschaft toen ze wat serieuzer naar zaken als spelbalans, victory conditions en toernooien begonnen te kijken. ;)

Grote euvel bij het "0-99 systeem" is dat je, wanneer je een competitieve lijst wilt bouwen (zoals op een toernooi), praktisch gedwongen wordt om te gaan min-maxen om ieder unit nét onder de 100, 200, 300 etc. punten te houden, en dat bepaalde units waardeloos worden (een reus kost 205 punten en is dus 2 VP waard, 3 Trollen zijn 195 punten en dus 1 VP waard, een Shaggoth kost 285 en is dus óók 2 VP waard). Da's nou juist het laatste wat je wilt.
Het systeem was dermate beroerd dat we hiero na onze eerste paar noep-battles in 4th edition zelf al "true victory points" hebben ingevoerd zodat we dingen als reuzen enzo in konden zetten zonder automatisch te verliezen. :p

Trust me, Kill Points zoals ze nu zijn in 40K zijn een stúk beter (en dat komt van iemand die zo'n 8 KP's heeft in 1000 punten :P ).
Squiggoth

Berichtdoor Skevan » 03 dec 2008 16:01

nee, volgens mij gaat het zo. Als je tegenstander een leger heeft van 16 KP en jij van 8 KP, dan zijn jouw units gewoon 2 KP. Niks geen VP shit etc
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor shogun » 03 dec 2008 16:23

als de tegenstander dan een leger heeft van 15 KP blijft die hetzelfde probleem houden. Het is dan echt dubbel of niets.

Een Space marine speler zou dan een paar combat squads kunnen splitsen zodat de guard speler net niet het dubbele aantal heeft.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Sanguine » 03 dec 2008 16:45

het geven van VP's voor een unit die je helemaal kapot hebt gemaakt lijkt mij een goed idee.
het is zeer gebalanceerd en niet al te ingewikkeld
Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win.
Legers die ik speel: deathwing, speed freeks
Sanguine
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Richard » 03 dec 2008 17:40

Speel geen 40 K so don't blame me! maar effe een idee:

Elke speler geeft zijn eigen units killpoint waardes. met een totaal van ( bijv. 10 of 15 punten , van tevoren vastgesteld!) en een maximum van 4 of 5 per unit.
Meeste spelers zullen elke unit ong. 1 a 2 punten maken. Maar dat hoeft niet! Zolang het voor de tegenstander maar duidelijk is hoeveel killpoints elke unit is.
Zolang het maar duidelijk in de armylist is aangegeven! :)

Hierdoor kan een speler als Frank; besluiten om zijn attackbikes 0 punten te maken ( kan hij ze iig spelen zonder zijn lijst te verprutsen ).
Maar daardoor zal zijn assaultsquad bijvoorbeeld 3 punten moeten zijn ( ik zeg maar wat ).
Hierdoor is het niet slecht om veel troops te spelen , want elke unit is maar weinig waard... en ook niet slecht om weinig te spelen!

Mocht een idioot besluiten om all zijn killpoints op 2 a 3 te gooien die moeilijk dood gaan, Is dat ook geen ramp... je kunt de rest van zijn leger dan namelijk gewoon negeren! :P

FLAME AWAY!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor shogun » 03 dec 2008 18:29

In deze speelvorm kunt je niks zomaar negeren... vooral de units die geen (toegewezen) kp hebben gekregen zijn gevaarlijk want die mogen gewoon dood/zijn niks waard. Een chaos landraider met khorne bezerkers of terminators zou ik niet negeren ook al hebben ze geen toegewezen kp!

Daarbij krijg je rare verhoudingen als mensen zelf de vp/kp gaan bepalen van hun unit. De Necron speler met twee monoliths kan ze allebei 5 kp toewijzen en heeft een enorm voordeel.
Stats are like bikini's. the show a lot but not everything.
Legers die ik speel: 40k: (chaos) marines, tyranids
shogun
Chaos Squat with the hat of Abaddon

Berichtdoor Bobske » 03 dec 2008 19:00

ik heb nog geen problemen gehad met kill points
Alles levert problemen op het oude vp systeem is weer raar met boven/onder 50%/helemaal vernietigd etc.
Ik heb eens 4 marines laten staan en dat was iets van 500 vp die ik niet kreeg.
Ik vind het kill points systeem juist leuk omdat het niet evenredig is, dan moet je eens een keer nadenken en anders spelen.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Deamons & Damsels 2008