Hieronder een battlereport van de battle tussen Joost ( Daemons ) en Richard ( Lizardmen )
Dit is me eerste battle report, dus sorry voor de fouten en onduidelijkheden.
Voor deze battle is het de evil-side gelukt summoning portals op te richten overal op de wereld.
In deze battle hebben de Daemons een portal tot hun beschikking, dat hun de controle geeft over
"theo's eigen law of summoning". Ze hebben een portal kunne oprichten op het thuis-eiland van de
lizardmen. Het doel van de Daemons is om hun portal te verdedigen tot het eind van de battle.
De lizardmen die zijn achtergebleven op een eiland doen nu hun best om de Demonen tegen te houden
die nu vrijelijk over hun land rondlopen.
In deze battle is het de bedoeling dat ze de Summoning portal vernietigen.
Joost zijn leger bestond uit ( 1000 punten ):
1 unit van 4 flamers
1 unit van 15 plague bearers
1 unit van 29 Pink Horrors
1 Character ( rond de 250 punten, niet in lijst inbegrepen )
Mijn leger bestond uit ( 1500 punten ):
2 Scar veterans ( 1 jaguar saurus , 1 met cold-one en anti-daemon blade

)
1 Skink priest lvl 2 ( diadem )
2 Units saurussen ( 15, immune to psycho en 20 extra scaly skin )
3 Units skinks
1 unit van 4 kroxen
1 unit van 3 salamanders
Tijdens het opzetten wist joost zijn 2 blokken netjes in een smalle, trechtervorm te plaatsen tussen
een groot bos, en een huisje.
Hierdoor werd het front dat hij moest verdedigen erg smal, en neutraliseerde hij het grootste deel van
mijn overmacht.
Met zijn flamers en magic wist hij snel het grootste deel van mijn skinks te vernietigen zonder dat
ze in staat waren veel te doen. Mijn skink priestje had welliswaar 6 dice tot zijn beschikking,
Maar de 8 powerdice van de tegenstander zorgden ervoor dat er toch steeds wat engs doorkwam.
3 flamers in 1 beurt bij-summonen !
Mijn jaguar veteran heeft in zijn uppie geprobeert een unit flamers ( 7 ) dood te maken, maar ging half dood
in de stand-and-shoot reactie: waarna hij het toch wat te gortig vond... en besloot zijn fear test te
falen.
Al met al stond het er na beurt 3 erg goed voor voor joost. Hij had een groot aantal units van mij
uitgeschakeld ( of tot heel weinig geschoten ) en had zelf nog geen schade.
Na beurt 3 kwamen mijn saurussen in combat, waardoor ik eindelijk zelf wat klappen mocht uitdelen.
Die beurt kwamen beide blokken saurusen in combat: beide tegen de plaguebearers ( 1 front, 1 flank ).
Een intimiderende challenge van mijn scar veteran ( aangenomen voor zijn champion ) volgde, waarin hij
een overkill van 7 wist te scoren ( realitie blade rules ). Daarbij opgeteld 2 kills van de andere saurussen.
was genoeg om de plague barers tot stof te laten vergaan.
In de overrun move, wist ik de horror unit en de Flamers in combat te krijgen met mijn beide blokken.
In beurt 4 van Joost wist hij met een enge Tzeench spell ( D6 SD6 hits op elke unit binnen 12" ) die hij
2keer kon casten, elke unit van mij ( ja, alles stond binnen 6" ) verschrikkelijk snel uit te dunnen.
3 combat-only beurten volgden, waarin mijn saurussen wisten de flamers te doden ( nog maar 3 saurussen
over ).
De andere combat ging geweldig ( win by 7 en win by 9 ), alleen was is ook geweldig outnumbererd.
Uiteindelijk was na 3 rondes nog slechts de character over, die besloot het slagveld te verlaten.
Door een toegevoegde "Random lengte" bleek de battle vroegtijdig ( na beurt 5 ) te eindigen.
Uiteindelijk heeft Joost zijn objective gehaald: het verdedigen van de portal,
Ik heb mijn objective niet gehaald.
Uiteindelijke score:
Daemons:
portal standing ( niet eens bij in de buurt geweest ), 1 character standing.
Lizards:
over: 1 unit skinks, 3 kroxen, 1 3 saurus unit, 1 8 saurus unit met scar veteran, 2 salamanders,
skink shaman.
Belangrijke punten:
Joost, die een spel rolt ( theo's summoning lore ): dubbel 6 ( Yay )... summon d3 flamers.
Tadaa: 3 flamers erbij
Blade of realities op een scar veteran, die 8 punten scoort op een plaguebearer.
Joost die heel tacties mij in een nauwe pas weet te wurmen, waardoor mijn kroxigors, en mijn
salamanders praktisch de hele battle hebben staan kijken hoe de saurussen het zware
werk deden.
Portent of Far: alle 1en to hit en to wound rerollen! ( is dat ding mischien ge-erateerd? er zit nu
namelijk geen tijds factor in ( niet remains in play of until end of turn )
Joost die met 1 spell van Tzeench ( zie boven ) zeker 20 wounds weet te doen!
Salamanders, die in een battle meer skinks opvreten, dan ze aan schoten lossen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden hoe de battle is verlopen.
Excusses voor mijn beroerde paint-skills...
Joost, nog bedankt voor een leuke battle!