WHFB campaign 2008?

Berichtdoor TROLL » 07 feb 2008 12:06

Ik zal vanavond eens kijken voor Mighty empires etc

Is dat voor de club af te halen van clubkass of?
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 07 feb 2008 20:08

Kan! Frank heeft dat spel ook, vraag of je de regels mag kopieëren. Mocht dat leuk lijken kunnen we altijd nog kijken of je het wil aanschaffen voor een campaign.

Ik heb echter het vermoeden wat we het wiel heruitvinden. aangezien we reeds een kast met hexen hebben. (alleen moeten we daarvoor een grotere effort doen)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 08 feb 2008 23:52

Hmm hoe weet je zo zeker dat ik het wiel al heb uitgevonden? :laugh:

nee maar je hebt gelijk en hierbij dus de vraag aan frank:

Zou je de rules van mighty empires willen kopieren voor me?

Alvast bedankt
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor MisterDutch » 06 maart 2008 22:25

Hey Theo, goed van je dat je leven probeert te blazen in een nieuwe Fantasy campaign :)

Ten eerste, ik weet dat ik lang niet meer op de club ben geweest dus misschien heb ik hier geen recht van praten :P Maar de vorige campaign ging af en toe niet zo toppie, of wel? Vaak moest men tegen dezelfde mensen spelen en zodra één iemand de overhand krijgt, wordt er een soort van "steamroll effect" gecreërd waardoor de hele campaign al practisch beslist was. Ofzoiets. Tenminste dat ik was ik mij er van herinner...

Misschien is het daarom een idee om iets te doen zoals gedaan werd met een 40K-campaign waar ik ook nog eventjes aan had meegedaan. Daar kon je wel planeetjes veroveren die een bonus gaven als je ze helemaal had, maar voor de rest was er geen gedoe met heen en weer verplaatsen van legers op een groot "Kolonisten van Catan"-achtig speelbord. Geen gedoe met hexjes enzo, toch? Misschien dat dit daarom een mogelijkheid zou zijn.

Aan de andere kant weet ik niet hoe Mighty Empires werkt dus misschien is het een heel veel betere versie van een campaign mét hexjes, dus wie weet :)

gewoon mijn 2 cent hopelijk ben ik hier niet irritant aan het doen...
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor TROLL » 06 maart 2008 23:45

Hmm ik heb de mighty empires set gekocht, voor eigen groep spelers hier in bemmel.

maarrr: voor op de club kunnen we gewoon oude bord gebruiken+ daar kunnen meer spelers op hoeveel precies moeten we nog effe kijken, wie heeft daar eigenlijk de sleutel van?

zoiezo lijkt het me handig als er alleen spelers aan mee komen die er eigenlijk wel altijd zijn.

Dus zoiezo vast mensen die echt graag mee willen spele?
+ dat het met die regels niet nodig is om een iemand te hebben die leid maar niet mee kan spele.

= dat ik het kan leiden/coordineren, en zelf mee kan doen. (win-win situation :laugh: )

ik laat volgende week meer weten als ik het bordje bestudeert heb.
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 07 maart 2008 17:01

HA!

NU herinner ik me waar die ene vage sleutel aan mijn sleutelbos ook alweer van was! Bedankt!

Een aantal weken terug bij mijn verhuizing ging ik eens goed de sleutels naneuzen en er bleef er 1 over waarvan ik echt geen idee meer had waar die van was, die is dus van die kast.. :)

Goed, als ik me nu alleen nog herinner waar ik dat ding heb gelaten zijn we helemaal blij.. :P
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Old World: Warriors of Chaos, Orcs & Goblins
GrunkSkullsmasher
One of Nurgle's many boils

Berichtdoor TROLL » 07 maart 2008 18:16

Als dat ding nog open gaat hoef ik namelijk mijn mighty empires doos niet mee te nemen en doen we het gewoon op dat veldje.

Im looking forward to good news ^_^
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor henerius » 07 maart 2008 20:59

[quote="GrunkSkullsmasher"]HA!

NU herinner ik me waar die ene vage sleutel aan mijn sleutelbos ook alweer van was! Bedankt!

Een aantal weken terug bij mijn verhuizing ging ik eens goed de sleutels naneuzen en er bleef er 1 over waarvan ik echt geen idee meer had waar die van was, die is dus van die kast.. :)

Goed, als ik me nu alleen nog herinner waar ik dat ding heb gelaten zijn we helemaal blij.. :P

Ik ook ik ook... enne ik moet me emprie warmaster er nog uit halen bedenk ik me in ene... hmmm
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 07 maart 2008 21:20

De herrineringen die zo een kast met zich mee brengt hehe.

Maareh effe iets over de mighty empire regels.

Rudi zij van ik heb maar 1000pts wood elfs, er zit aan de legers geen minimum of maximum, ik neem volgende week wel effe de regels mee en voor de gene die willen, effe uitleg en kijken hoeveel spelers er mee kunnen/willen doen?
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2008 19:29

Als je de oude hexen wilt gebruiken met de Mighty Empire regels moet je wel eerst even verzinnen hoe je mijnen en dorpen etc. gaat aangeven op de kaart.
De Mighty Empire hexen hebben daar mooie mini's voor, maar onze hexen hebben daar geen mogelijkheid voor.
Dat zal dan met speciale vlaggetjes of zo moeten.

De officiele Mighty Empire regels geven idd geen limiet aan voor de battles die worden gespeeld, en laat dat aan de spelers onderling over.
Ik zou daar zelf toch wel een limiet aan geven (bv. tussen 1000 en 2500 pts) om wat duidelijkheid te scheppen over de verwachtingen en vooral om misbruik te voorkomen.
1 van de dingen die je in ME kunt doen met je inkomsten is extra punten inzetten bij je volgende battle, maar dat word gerekend in 'harde' punten, niet in een percentage van de afgesproken puntenwaarde.
250 pts extra in een 3000pts-battle is nauwelijks battle-bepalend, in een 600pts volledig doorslaggevend.
In het ergste geval krijg je een stiuatie als:
"Hé, wij vechten voor de volgende campaign-ronde?"
"Is goed, maar ik heb niet veel tijd, dus zullen we 500pts spelen"
"Oke, zie ik je volgende week""
....
"Mooi, zet ik lekker mn gespaarde 500 pts extra in, heb ik gegarandeerd, gewonnen" :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2008