Rook is mooi te maken. Ik heb ergens nog mooie kleuren wol liggen. Kan mooi gemixed worden.
Er is behoorlijk wat geschreven al over underhives. Gaunts Ghosts(boek3), Cain(verschillende Stories), maar ook Last Chancers(at random), daar word gesproken over debris falls. Zeg maar afval-watervallen. Hive quake, lagen die instorten/ samen geperst worden door wat er boven op is gebouwd.
Rook is zeker leuk voor deze build. Kom binnenkort bij je langs om te snuffelen in je bitbox dus laat het me dan maar eens zien je tips en trucs
Ja, net klaar met Gaunts Ghosts boek 3 hehe, wat een toeval. Zat te wachten op een aanbieding van Audible om een paar Necromunda boeken aan te schaffen. Het beleven is zeker interessant. Ook het computer spel
Necromunda Underhive Wars gekocht. Was in de aanbieding voor 3 euro ofzo, ook puur toeval en nog best geinig ook.
PROJECT UPDATE:Ben bij Stefan geweest. Voor de onbekende (dat was het voor mij ook tot vorige week) dat is een oud Hive Novio lid die nog steeds woonachtig is in Nijmegen. Hij is mega actief mbt scenery maken. Ik had in de App groep al even een foto getoond. Echt ongelofelijk niveau en super inspiratie en een zak vol tips en trucs. Belangrijkste punten die ik meeneem zijn denk ik wel de volgende twee al heb ik veel meer (bouw) tips waar ik zeker aan zal werken/toepassen:
- Gelaagdheid in materialen. Plak meerdere materiaal soorten over elkaar en door elkaar. Hierdoor kijkt het een stuk interessanter. Probeer ook realistisch te denken. Welke bouwtechnieken zijn enigszins logisch. Dat maakt het hoe dan ook wat geloofwaardiger en dus aangenamer voor het oog.
- Maak het modulair en voeg gewicht toe zodat je verticaal kan.
In die gelaagdheid herken ik me ook wel in. Toen ik nog zeer actief Minecraft Creative speelde ontwierp ik ook tal van gebouwen en was altijd opzoek naar materiaal en vorm combinaties en werd het altijd interessanter als je een gelaagdheid aanbracht in je kunstwerkjes. Heb mezelf dus voorgenomen om in diezelfde flow te zitten en dus een stijlguide te zoeken van materialen. Is even puzzelen maar zal zeker de moeite waard zijn.
Tweede punt is misschien wel de belangrijkste. Het heeft me enkele dagen gekost om die te verwerken maar heb mijn keus nu toch wel gemaakt. Ja, ik ga modulair!
Wat dat inhoud is dat ik (deels vergelijkbaar aan Stefan) torens, pilaren, muren en zelfs de liften als losse onderdelen ga maken die verplaatsbaar en uitwisselbaar zullen zijn.
Ik ga nog steeds 3x3 lagen maken maar een basis pilaar is meteen 1x3 lagen. Soms kan ik ook 1x2 lagen of zelfs gewoon 1 laag maken maar voor stabiliteit van de constructie is de basis de hoogte van 1 gehele verdieping.
Concept blijft ook dat er per 'verdieping/segment' een soort story tell kan zijn. Zo denk ik dat ik de eerste laag uit de diepste underhive laag wil laten bestaan met een waste-lake (incl. monster?) en een hidden artifect (scenario?). De tweede laag zal de underhive zijn zoals je hem verwacht. Super industrial waste/grim-dark waar de main gevechten normaal plaatsvinden. De derde laag lijkt me erg gaaf om een meer leefbare omgeving met o.a. marketplace, bar, living toe te voegen. Niet het typische gebied waar gevochten wordt, maar zeker ook ruimte voor scenario/special rules toe te passen.
Met de input van Stefan en mijn keus om het modulair te maken is mijn uitgangspunt nu veranderd naar een soort 1x1 feet story-pieces die je kunt plaatsen per onderdeel. Een plaat waarin een stuk van deze story-telling scenery modulair kunt toevoegen. Dus 1x1 feet marketplace, 1x1 feet bar etc.
Per laag ga ik dan ook een soort 'tussenplaat' maken die de stevigheid ook moet bewaken. Door bewust enkele simpelere pilaren toe te voegen met voldoende gewicht kun je relatief eenvoudig verticaal doorbouwen is het idee nu. Alles zal dus ruim voldoende gewicht moeten gaan krijgen. Ik ben wat afgestapt van het idee dat het allemaal lichtgewicht moet zijn voor vervoer. Sjouwen zal toch wel moeten en ik koop wel wat opbergbakken en een trolly hahaha.
Ik maak me vooral nog wat zorgen over de dichtheid van z'n plaat op de verdieping eronder en speelbaarheid als het te vol komt te staan en je dus niet echt meer goed zicht hebt van bovenaf tijdens het spelen. Ik ga hiervoor zeker verlichting toepassen, maar dat lost niet alles op.
Grote voordeel is denk ik dat er veel meer vrijheid komt en je dus het bord veel meer naar je eigen inzicht kan blijven bespelen. Daarnaast dat alles ook gewoon voor andere spelen en horizontaal gespeeld kan worden ook gewoon logisch is. Meer plezier dus van het werk. Nog een voordeel is dat ik me kan toeleggen op kleinere stukken en sneller resultaat krijg per stuk. Een groot stuk kan gewoon simpelweg overweldigend zijn/worden.
Letterlijk 'n uur of wat geleden mijn eerste XPS plaat op maat gesneden. Het bord wordt 3x3 feet!! Ja, best groot, maar omdat het toch uit lagen zal bestaan is 3x3 prima op te slaan. Alleen de 3 lagen worden dit formaat, de rest nooit breder dan 2,5 tot 2 feet in breedte is mijn verwachting.
Nou ja, aan ambities dus geen gebrek. Hoop volgende posts wat foto's van mijn voortgang te laten zien (vooral de gelaagdheid puzzel en eerste deel van de eerste onderplaat echt aan het maken ben). NU vooral nog materialen bij elkaar leggen, bedenken wat ik nog meer zou willen hebben en een bezoekje aan de bouwmarkt is toch nog wel erg gewenst