Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 nov 2016 15:43

Afgelopen week als een verslaafde met lijm bezig geweest, en ik heb nu mijn nieuwe Flames of War leger bijna in elkaar zitten (er missen nog wat spatborden).

Deze poolse verkenningsbrigade draait om de britse Cromwell tank, een soort snelle sherman. Mijn doel was dan ook om zoveel mogelijk cromwells te nemen en alleen het hoognodige aan andere units te nemen. Ik heb nu 1840 punten bijeen, met 16 cromwells, 3 stuarts, 2 crusader AA tanks en 4 M10 tank destroyers. Hieronder de lijst:

Polish Rozpoznawczy
Tank Company, from pdf - 1st Armoured Division, page 8

Compulsory Rozpoznawczy Company HQ - CinC Cromwell IV, 2iC Cromwell IV (175 pts)
- 2x Cromwell VI CS (110 pts)
- 2x Crusader AA (90 pts)

Rozpoznawczy Pancerny Platoon - Command Cromwell IV, 2x Cromwell IV (260 pts)

Recce Patrol - Command Stuart V, 2x Stuart V (135 pts)

Anti-tank Platoon (SP), Polish Artillery - Command M10C 17pdr SP, 3x M10C 17pdr SP (290 pts)

1840 Points, 6 Platoons

Binnenkort maar eens kijken of het ook speelbaar is, en het zootje beginnen te schilderen. Ik zit alleen nog over de kleur te tobben. Ze moeten eigenlijk brits groen, maar ik denk dat ik ze een lichte bruine kleur ga geven. In mijn hoofd horen ze bruin... Ik ben bang dat World of Tanks verantwoordelijk is voor die kleur. :dunno:

Maar eens op zoek naar een spuitbus met de juiste kleur. Brits infantry bruin of zo? Sherman Drab spray denk ik.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Re: Cal's Polish Rozpoznawczy 1st armoured

Berichtdoor henerius » 11 nov 2016 18:37

Tof. Ik heb in Breda gewoont. Deze gasten hebben die stad bevrijdt.

Ik ben benieuwd.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 11 nov 2016 19:15

mmm ik zie wat je bedoelt met max cromwells en minimale support :)

Een klein beetje infanterie om zich op een objective in te graven is toch wel erg handig, hoor
Die geeft je snelle tanks meer vrijheid om over de tafel te crossen zonder het eigen objective te hoeven bewaken.

Stuarts zijn gewoon cool, dus altijd meenemen. B)
Ze zijn in deze lijst wel wat minder speciaal omdat al je andere tanks ook zo snel zijn.

Die Cromwell CS heb ik nooit zo gesnapt.
Bij andere tanks waar ze het kanon vervangen door een howitzer (105mm Sherman, StuH, M8 Scott) lever je wat AT in, maar je krijgt er een betere Firepower voor terug (en als je echt geluk hebt de Breakthrough Gun regel)

De Cromwell CS verliest alleen de AT waarde, maar krijgt er nauwelijks iets voor terug :dunno:
Ze kunnen dan nog wel een zwak artillerie bombardement uitvoeren en een rookgordijn neerleggen, maar een minimale mortier unit kan dat ook voor veel minder punten.

Voor de compleetheid zou ik ze ook altijd willen hebben :yes: maar ik denk dat ze op de speeltafel niet zo effectief zijn
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 11 nov 2016 19:44

Oh, en ze horen idd groen :D

April '44 stapte het Britse leger voor al haar materiaal over van een bruine kleur (SCC2) naar SCC15 Olive Drab (meestal bronze green genoemd om verwarring met de Amerikaanse kleur te voorkomen. Al het bestaande materiaal zou overgeschilderd moeten worden, maar hoe snel dat gebeurde weet niemand (soldaten in oorlogstijd hebben wel andere prioriteiten)
Het is een oneindige discussie onder modelbouwers/historici of er bij de Normandie landingen nog wat bruine voertuigen te vinden waren, maar het zullen er niet veel meer geweest zijn.

Extra research vereist, maar het zou kunnen dat de eerste Cromwells in die bruine kleur zijn geschilderd.
(Vandaar misschien de bruine kleur in het computer spel?)
Maar alles gebouwd na April '44 zal van fabriek af dus groen zijn geweest :yes:

Die Crusaders zullen dus wel oorspronkelijk bruin zijn geweest, maar zeer waarschijnlijk zouden ze zijn overgeschilderd tijdens de conversie naar AA variant

Uiteraard mag je ze de kleur geven die je zelf wilt
Iemand die er een punt van zou maken wil je toch niet tegen spelen ;)

De oorspronkelijke reden voor de overstap naar groen was om dezelfde kleur te krijgen als al dat materiaal dat ze van de Amerikanen kregen.
Zo zou alles wat meer gestandaardiseerd worden zonder dat ze al dat Amerikaanse spul hoefden over te schilderen

De Britse kleur viel, na wat tijd in de zon, groener uit dan het bruinige US Olive Drab, dus er bleef een verschil, maar ze gingen echt niet al dat Amerikaanse spul opnieuw verven.

Bijna iedereen (ook ikzelf én Battlefront :yes: ) schildert zn Britse Shermans groen, om ze te differentiëren van de US shermans, maar eigenlijk horen ze dezelfde kleur te hebben

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 nov 2016 20:05

De meeste plaatjes van flames of war shermans en cromwells die ik zie vind ik zelf in ieder geval te groen, vooral ook als ik ze vergelijk met foto's die ik kan vinden. Ik ga toch gewoon voor een lichte bruin-beige kleur, ook om ze iets anders te maken dan britten. Net als je voorbeeld van amerikaanse en britse shermans vind ik dat de polen er wat anders uit mogen zien dan britse cromwells. Bovendien vind ik het een mooiere kleur :wink:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2016 09:28

Ik zeg: ga er voor :tu:

Dat jij ze er goed uit vindt zien is het belangrijkst, al schilder je ze fluoriserend roze

Klinkt alsof de kleur die je in je hoofd hebt idd die mid-war SCC2 is

Afbeelding

Afbeelding

(Maar even serieus, alsjeblieft geen fluoriserend roze :wink: )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 16 nov 2016 22:29

Mooi project Laurens :thumbup:
Denk dat de CS Cromwell's niet heel nuttig zijn, hoewel de mogelijkheid om te bombarderen niet slecht is. Ben het echter met Frank eens dat zoiets met mortieren
effectiever en goedkoper kan.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor kaleith » 17 nov 2016 00:55

Ben benieuwd, ziet er heel apart uit die lijst.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Bobske » 17 nov 2016 11:40

Uiteraard mag je ze de kleur geven die je zelf wilt
Iemand die er een punt van zou maken wil je toch niet tegen spelen

Roze met zilveren accenten
(Anita-style ;) )
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 nov 2016 17:18

[quote="Bobske"]
Roze met zilveren accenten
(Anita-style ;) )

Verleidelijk. Ik dacht meer aan een bontkraag om de turret en een Australian logo op de zijkant (Sjonnie-style), maar roze heeft ook wel wat. Ik heb nog wel wat glitter-nagellak staan!

Caladai Doomblade
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs