A tale of gamers..

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A tale of gamers..

Berichtdoor kingjayko » 20 feb 2022 21:59

Ah ja, die hebben wij hier ook ergens liggen, maar dan de finecast versie. Het hoofd en lichaam pasten zo slecht op elkaar, dat je zou zweren dat het twee verschillende kitjes waren. Niet leuk. :td:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling

Berichtdoor Beastherder » 26 feb 2022 00:43

1000 punten ben ik wel voor te porren.
Bezig met het maken van de legerlijst. Begonnen met wat ik me kan herinneren als de absolute basics van een dwergen leger en ik zit op zo'n 1400pts :scratch:

Tijd voor moeilijke keuzes :disturbed:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Guy » 27 feb 2022 10:53

@Beastherder: dat is altijd het dilemma, welke troepen moeten thuisblijven?

Bij deze een klein verslag van de veldslag die Henny en ik afgelopen week hebben uitgevochten.
1000 punten, Vampire Counts tegen Dogs of War.
Voor de undead bestaat het leger uit zombies, skeletons, ghouls, wolven en vleermuizen, geleid door een Necromancer (generaal - want enige tovenaar), Vampire Thrall (voor close combat kills) en een Wraith (om eng te doen). Voor de undead is dit hun eerste uitje.

[EDIT]even de Dogs of war toevoegen:
Mercenary Captain (General), Paymaster (BSB), 20 Pikemen heavy armour, 20 Pikemen light armour, 2x8 Duellists pistols, 10 crossbowmen, halfling hot pot, 3 Ogres met great weapons.[/EDIT]

Hier de situatie halverwege de eerste beurt: de undead schuifelen naar voren en toveren meer zombies uit de grond
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Even later breken de eerste schermutselingen uit. Duellisten openen het vuur en de pikemen richten zich op wat zombies die
achter hun linie tevoorschijn zijn gekomen - ze hebben precies genoeg tijd om deze op te ruimen voordat de ondode hoofdmacht ze bereikt.
Verkleinde Afbeelding

Op de flanken worden de Ogres kortstondig afgeleid door o.a. Dire Wolves
Verkleinde Afbeelding

Die afleiding duurt echter niet lang :disturbed: Intussen doen de Duellisten uitstekend werk met het aanpakken van de Ghouls en Fell Bats,
daarbij geholpen door de aanwezigheid van de Paymaster en Mercenary Captain
Verkleinde Afbeelding

In het centrum wordt één formatie pikemen gecharged door zowel de zombies als de skeletons, waarna ze prompt onder de voet worden gelopen (pikemen rechts boven in de hoek zijn de casualties).
De zombies schuifelen tijdens de achtervolging langs het andere blok infanterie, de pursuit van de skeletons leidt tot een nieuwe charge.
De Halflings die de Hotpot bemannen beginnen snel hun kookgerei in te pakken.
Verkleinde Afbeelding

Máár er is in het gevecht met de eerste unit pikemen wel een ietwat crusiale persoonlijkheid gesneuveld: de Necromancer !
Met de zombies mee het speldenkussen inrennen was toch niet zo verstandig :laugh:
Dit betekend dat de rest van de undead langzaam zal crumblen (de Vampier kan namelijk niet toveren)
Verkleinde Afbeelding

Situatie na bovengenoemde combat
Verkleinde Afbeelding

De unit skeletons wordt vervolgens snel gedecimeerd
Verkleinde Afbeelding

Tot alleen de Vampier over is - de Zombies en Wraith proberen hem echter te hulp te komen. Dit heeft het onverwachte effect dat de Pikemen en Duellisten in hun beurt beide een Terror test falen en er vandoor gaan :panic:
Verkleinde Afbeelding

De Vampier krijgt echter niet lang om van zijn verbazing te bekomen en sneuvelt in de Shooting Phase.
Aan het einde van de slag ziet het er als volgt uit:
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

De veldslag eindigt in een Massacre voor Henny :1:
Het was een leuke en leerzame slag, erg leuk om weer een keer Warhammer Fantasy te spelen, smaakt beslist naar meer.
Ook weer ouderwets veel door de regels gebladerd tijdens het spelen - deels door gebrek aan recente ervaring en deels door het niet meer weten of bepaalde zaken nu uit de 6e/7e/8e editie waren :wink:

De stoffelijke resten van mijn vampier zijn inmiddels weer met veger en blik verzameld door zijn trouwe dienaren Igor, Ygor en iegor, dus die komt er wel weer bovenop. Nu hopen dat Nagash mijn Necromancer entertainend genoeg vind om hem een beetje nieuw unlife in te blazen :skellie:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Amran » 27 feb 2022 12:08

Igor, Ygor en Iegor... :laugh:

Leuk om te lezen!
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails

Berichtdoor henerius » 27 feb 2022 16:23

Het was een leuke battle.

De verschillende edities borrelen in herinneringen naar boven, Zelfs dingen uit compleet andere spellen vraag je je soms af waar ze bij horen... :dunno: Zal de ouderdom doen denk ik. :whistle:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Beastherder » 28 feb 2022 13:41

Aaah, weer een slachtoffer van de bizarre "onder de 2000pts kan een vampier niet de generaal zijn van een Vampire Counts leger" :whistle:

Altijd 1 van de voorbeelden geweest dat de schrijvers niet altijd dachten aan de balans van kleinere (of grotere)potjes dan 2000-3000pts

(Ander voorbeeld is de extra 2 dispell dice van de dwergen. Supergoed in 500-1000pts, redelijk gebalanceerd rond 2000pts, bijna nutteloos in 3000+pts)

Ik vond hier in de archieven nog de regels van een campaign uit 2006 ( :opa: ) waar we dat dus hadden ge-houseruled.
Ook bij de Border Patrol regels van GW zelf (zie vorige pagina) zie je dat ze dat hebben aangepast
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor TROLL » 01 maart 2022 08:40

Heel er mooi heren! ^_^ Zag eruit als een leuke battle!
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Guy » 03 maart 2022 20:33

Vlugge kleine update (maar wel relatief veel punten in de armylist :wink: ), de 'man of the match' van vorige week - een Wraith

Verkleinde Afbeelding
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor TROLL » 04 maart 2022 09:25

Gave wraith! Kleine updates zijn goede updates! Laten we elkaar motiveren ^_^

Gisteravond wipte ik even binnen om wat op te pikken. Het was goed jullie weer te zien, en met name de 6th edition battle tussen de dwergen van Frank en Hennie’s Dogs of war trok mijn aandacht. Hoe is het jullie vergaan heren?

Hierbij een zware jongens update:

Verkleinde Afbeelding

6 chaos knights.. Ik zie altijd op tegen ruiters schilderen.. geen idee waarom :unsure:

En zo is het leger opeens WHFB legaal!
Verkleinde Afbeelding
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Guy » 04 maart 2022 17:40

Dat zijn inderdaad zware jongens Theo, goed bezig :thumbup: Ook dat schiet qua punten lekker op.
Hebben Chaos Knights in 6th edition magische zwaarden, of is dat in 7th/8th (ensorceled weapons heette het geloof ik) - I am asking this for a friend :wink: :P
Guy
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs