Over het nut van
gutter runners kan ik je misschien verder helpen...
JA! Die Roeleren de pan uit!
Ik neem ze mee in een kleine unit van 8 man...
geen upgrades. ( 9 zou beter zijn... 1 extra voor paniek! )
Voor nog geen 100 punten heb je een unit, die snel is, en redelijk van zich af kan bijten!
Tegen alle legers die iets achter laten in hun eigen deploy zone ( archers, kanonnen, bolt throwers, of gewoon hun complete leger ) laat je ze
infiltraten...
En maak die kleine achterblijvende units dood... die zijn meestal meer dan 100 punten. En samen met de geclaimde tablequarter heb je de punten er dik uit! Bovendien is het gewoon fijn om een unit achter de tegenstander te hebben...
Lekker breed uitspreiden... en welke unit er ook breekt, die is dood
Bijna gegarandeerd haal je de
punten eruit. ( is mij tot nu toe altijd gelukt ).
Ik vind zelf de
netjes een beetje matig... Je extra attack inleveren voor -1 initiative en -1 WS bij de tegenstander, en een 5+ save...
Tja...
Volgens mij schiet het dan zijn doel voorbij. Het doel is, snel een kleine unit tackelen... Als die tegenstander dan ook nog jou hard kan toetakelen na 16 WS4 S3 attacks... heb je de verkeerde unit gekozen!
In mijn ogen een no-go-zone dus
Slings... tja, ik zie de kracht ervan wel... veel BS4 S3 schoten...
Maar ik koop ze niet... ik vind ze nogal duur. En als je bekijkt dat je al kon schieten ( korter bereik is vaak niet zo erg... ) worden ze er eigenlijk ook niet zooo veel beter op.
Bovendien wil ik ze meestal infiltreren. Dit betekend dat ze pas beurt 3 ( meestal ) op tafel komen, en die beurt schieten ( bewogen! ).
En beurt 4 in combat staan. Beurt 5 zijn ze dood... of willen ze weer chargeren.
Kortom...
no time to shoot!

Tot zo ver de gutters... Naar mijn mening.
Er is natuurlijk nog veel meer over te vertellen... maar veel is obvious.
In mijn lijst gaan ze bijna altijd mee!
Ze waren al een
top unit... en in mijn ogen zijn ze dat nog steeds!
Tunneling was nice... maar erg onbetrouwbaar...
Nu komen ze bijna gegarandeerd... en door hun hoge movement, komen ze toch wel op de goede plek!
Goedkoper + gratis shooty... ze zijn beter geworden!